Chidaneh.com placeholder image

فنگ شویی نشیمن؛ این اصول را رعایت کنید

به قلم: سمانه زارعی

اتاق پذیرایی و نشیمن منزل، از مهم‌ترین بخش‌های خانه است که همه ما حساسیت بیشتری برای چیدمان آن به خرج می‌دهیم. داشتن دکوراسیونی زیبا و جذاب و در عین حال صمیمی و خودمانی برای پذیرایی از دوستان و آشنایانی که مهمان ما هستند اهمیت دارد. امروزه علم فنگ‌شویی یکی از تفکراتی است که به کمک طراحان دکوراسیون داخلی آمده است و به شما کمک می‌کند یک دکوراسیون متعادل و پر از انرژی مثبت داشته باشید. برای اینکه با اصول فنگ شویی نشیمن و پذیرایی آشنا شوید این مطلب را تا انتها بخوانید.

امیر صادقی
عکاسی از دکوراسیون منزل در قیطریه تهران
امیر صادقی

چوب و هنر

فنگ‌شویی در دکوراسیون داخلی منزل

 فنگ شویی ( که به معنای باد و آب است ) هنر باستانی شرق برای ترویج سلامتی، شادی، سعادت، انرژی و شور و اشتیاق‌، از طریق چیدمان صحیح اشیا و دکور مناسب است. امروزه فنگ‌شویی بیشتر به عنوان هنر چیدمان شناخته شده است. این هنر پنچ هزار سال قدمت دارد و به خاطر تاثیرات فوق العاده آن در موفقیت‌، شادکامی، سلامتی و روابط مورد استقبال قرار گرفته است.

در زندگی شلوغ روزمره اغلب این نکته را که ما فرزندان طبیعت هستیم و رابطه‌مان با دنیا به عنوان یک کل، بستگی به معنویات درونی‌مان دارد، فراموش می‌کنیم. این حقیقت پایه‌ای، جزء تشکیل دهنده هنر چینی فنگ‌شویی است. زیرا اگر چه به نظر واضح می‌رسد، اما انسان‌ها می‌توانند عمیقا از سوی محیط اطرافشان، چه مثبت و چه منفی تحت تاثیر قرار بگیرند. فنگ‌شویی کمک می‌کند تا فقط موقعیت‌های مثبت ذهنی و شانس خوب درون محیط شخصی‌مان خلق شود.

مطلب پیشنهادی: چگونه فنگ‌شویی را به دکوراسیون منزل خود بیاورید؟

زهرا مهدیان
خانه ی فرناز و مهدی
زهرا مهدیان

رعایت نظم و خلوتی، اولین اصل در فنگ‌شویی پذیرایی

همانطور که گفته شد؛ فنگ‌شویی با رعایت نظم و دوری از به هم ریختگی ایجاد انرژی مثبت و جریان یافتن آن را امکان پذیر می‌کند. پس در اولین قدم؛ دکوراسیون پذیرایی را شلوغ و در هم ریخته نکنید. مرتب و دلباز بودن نشیمن و پذیرایی خانه بر روی روابط شما با دوستان و آشنایان تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. اتاق نشمین با وسایل و اکسسوری‌هایی که دارید با نظم و کمترین به هم ریختگی بچینید، کاربردی بودن وسایل در فنگ شویی پذیرایی بسیار اهمیت دارد. برای طراحی دکوراسیون پذیرایی بر اساس فنگ شویی مطلب ایجاد آرامش و نظم با عناصر فنگ‌شویی را بخوانید.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی مهیا و علی در کرج
امیر صادقی

نگین کیانی
مبلمان پذیرایی
نگین کیانی

فنگ شویی نشیمن؛ مبلمان را کجا بگذاریم؟

رعایت اصول فنگ شویی نشیمن و قرارگیری وسایل و مبلمان در جای درست؛ باعث ایجاد تعادل و جریان انرژی در فضای پذیرایی می‌شود.

  • انرژی از در ورودی منزل به داخل خانه جریان می‌یابد در نتیجه ورودی خانه را با قرار دادن مبلمان سد نکنید.
  • مبلمان در نشیمن و پذیرایی نباید پشت به در ورودی قرار بگیرد. دیده شدن رفت و آمد افراد، توسط کسانی که روی مبل نشسته‌اند احساس صمیمیت و راحتی را به وجود می‌آورد.
  • مبلمان را طوری بچینید که افراد برای صحبت کردن با یکدیگر دچار مشکل نشوند و فردی که صحبت می‌کند بقیه او را ببینند و صدایش را بشنوند.
  • اگر پذیرایی شما کوچک است وسایل و مبلمان را طوری بچینید که فضا بزرگتر به نظر برسد و در نتیجه جریان انرژی به خوبی صورت بگیرد. مبلمان روشن و جمع و جور به بزرگتر نشان دادن فضا کمک می‌کند.
  • با اینکه بهتر است پشت کاناپه دیوار باشد ولی فراموش نکنید که کاناپه و مبلمان را به دیوار نچسبانید.
  • چیدمان مبلمان دور تا دور یک میز کوچک و یا دور شومینه، در ایجاد احساس آرامش و صمیمیت در پذیرایی موثر است.
  • از گذاشتن مبل یا کاناپه جلوی در و یا پنجره خودداری کنید.
     

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه قیطریه
عرفان شریف نژاد: عکاس

فروزان رحمانی
گل و گیاه در دکوراسیون منزل
فروزان رحمانی

فنگ‌شویی در پذیرایی، چه گیاهی استفاده کنیم؟

گیاهان پای ثابت همه‌ نوع چیدمان و دکوراسیون هستند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. وجود گیاهان انرژی مثبتی را در فضا به وجود می‌آورد.طبق اصول فنگ‌شویی  برخی از گیاهان انرژی بیشتری را به فضای منزل شما می‌آورند. فراموش نکنید که از گیاهان به میزان مناسبی استفاده کنید و اگر پذیرایی بزرگی دارید در چند قسمت از آن گیاهان را قرار دهید تا جریان انرژی ادامه پیدا کند.

برخی از گیاهان مناسب فنگ‌شویی عبارتند از:

  • گیاهانی مانند اسپاتی فیلوم و سانسوریا، جزو گیاهان تصفیه کننده هوا و همچنین پر انرژی هستند و می‌توانند گزینه‌ی خوبی برای قرار دادن در پذیرایی و نشمین منزل باشند.
  • گیاه بامبو، یکی از گیاهانی است که می‌تواند انرژی مثبتی را در پذیرایی شما به جریان بیندازد. فراموش نکنید که آب بامبو را زود به زود عوض کنید تا آب مانده از انرژی محیط کم نکند.
  • گیاه سرخس، گیاهی که در اغلب اقلیم ها به خوبی رشد می‌کند و به نگهداری زیادی نیاز ندارد. این گیاه می‌تواند انتخاب خوبی برای گوشه ی اتاق نشیمن و یا پذیرایی باشد.
  • گیاه ارکیده نمادی از خلاقیت است. این گیاه در زمینه‌های سلامتی، عشق و خلاقیت انرژی مثبتی را به فضای منزل شما می‌آورد.

گروه معماران مدام
طراحی دیوار پشت تلویزیون بازخوانی آرام یک خانه
گروه معماران مدام

پارس استارون
دکوراسیون تلویزیون
پارس استارون

تلویزیون در فنگ شویی نشیمن و پذیرایی

سعی کنید تلویزیون را در جایی بگذارید که کمتر مورد توجه قرار گیرد و گرنه توجه شما را جلب کرده و بیش از حد سرگرم آن خواهید شد. در ابتدا در آستانه درب ورودی ، رو به اتاق نشیمن بایستید؛ دورترین گوشه سمت راست اتاق گوشه قدرت به شمار می آید که منطقه ارتباطات نیز هست. اینجا بهترین مکان برای تلویزیون یا ضبط صوت است به خصوص اگر یک یادگاری از کسی که دوستش دارید و یا عکسی از شریک زندگیتان را آنجا قرار دهید.

فنگ شویی ژاله معروف
انواع آینه ها و کاربرد آنها در فنگ شویی
فنگ شویی ژاله معروف

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی باغ فیض
استودیو پر

فنگ‌شویی در پذیرایی؛ نور چه نقشی دارد؟

یکی از اصول مهم در دکوراسیون بر اساس فنگ‌شویی استفاده حداکثری از نور طبیعی در منزل است. تا جایی که می‌توانید از نور و هوای تازه در خانه بهره ببرید. هوای گرفته و راکد و نور کم متضاد با اصول فنگ شویی در خانه هستند. اگر نور طبیعی کافی در پذیرایی ندارید آینه به شما کمک خواهد کرد. آینه از عناصر مهم در فنگ‌شویی است که قرارگیری آن در هر فضای خانه اصول خودش را دارد. فراموش نکنید تا حد امکان پنجره‌ها را باز نگه‌دارید.

مطلب پیشنهادی: آینه در فنگ‌شویی، برای خانه آسپرین تجویز کنید!

زهرا مهدیان
منزل رضوانه
زهرا مهدیان

[[nid94547]]

رنگ یکی از اصول فنگ شویی نشیمن و پذیرایی

آب، آتش، زمین، فلز، چوب عناصر فنگ شویی هستند که هر کدام رنگ‌های مشخص خود را دارند. هر رنگ نمادی از یک عنصر در فنگ‌شویی است و برای جذب سلامتی، ثروت، شادابی، تمرکز و.. از آنها استفاده می‌شود. انتخاب رنگ برای اتاق نشمین باید بر اساس جهت قرارگیری آن باشد. به طور مثال بهتر است برای اتاق نشیمن خانه ای که در بخش جنوبی قرار گرفته؛ از رنگ‌های عناصر آتش و چوب استفاده کنید. در نتیجه رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد، سبز، قهوه‌ای پررنگ انتخاب مناسبی است.

مطلب پیشنهادی: تاثیرات فنگ‌شویی، با 6 ترفند ساده در خانه!

امیر صادقی
دکوراسیون نشیمن مینیمال
امیر صادقی

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی آ اس پ
استودیو پر

کلام آخر:

فنگ شویی به ایجاد تعادل و انرژی مثبت در منزل شما کمک می‌کند. اگر می‌خواهید اتاق نشیمن و پذیرایی پر از انرژی و نور داشته باشید اصول فنگ‌شویی را در آن به کار ببرید. این اصول باعث ایجاد حس صمیمیت و راحتی افراد خانواده و همچنین دوستان و آشنایانی که با آنها در ارتباط هستید می‌شود. شما می‌توانید برای داشتن دکوراسیونی برای اساس اصول فنگ‌شویی با اهالی فن چیدانه در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی در ارتباط باشید.

می توانید از متخصصین فنگ شویی در چیدانه کمک بگیرید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
فهیمه در تاریخ 18 تیر 1394
من چطوری منطقه پولی وثروت خانه ام راازطریق فنگ شویی پیداکنم؟

ثبت دیدگاه