Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون آپارتمان 300 متری، خانه ای گرمسیری در قلب شیراز + تصاویر

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی زیباترین خانه های شیراز باعث شد که بار دیگر به خانه ای زیبا در این شهر دوست داشتنی برویم. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه به خانه زوج جوانی رفتیم که تماشای خانه شان، زیبایی و خنکای خانه های ساحلی و گرمسیری را به یادمان می آورد. این زوج جنوبی سعی دارند که با ایجاد حال و هوای مشابه خطه خود، خانه شان را در شیراز به سبک های منحصر به فرد و در عین حال ساده ای طراحی کنند که در وهله اول آرامش خانه را تامین کرده و سپس راحتی و دنجی بسیاری را نیز به آن می بخشند. در این مطلب همراه ما باشید تا داستان دکوراسیون آپارتمان 300 متری را از زبان مرجان و یاسر بشنویم.

سید مهدی قرشی نژاد
خانه دریا
سید مهدی قرشی نژاد

چوب و هنر

خانه مرجان و یاسر در یک نگاه:

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • شغل صاحب خانه: ایونت پلنر و دیزاینر
  • موقعیت: قدیسی غربی، منطقه یک شیراز
  • متراژ فضا: 300 متر مربع
  • سال ساخت: 1398
  • طبقه: همکف
  • ملک: اجاره ای
  • تعداد اتاق خواب: 3 عدد
  • تعداد سرویس بهداشتی: 3 عدد
  • سبک دکوراسیون: ساحلی، استوایی و وابی سابی
  • رنگ های غالب: خاکستری، شنی، بژ
  • ویژگی های برجسته: استفاده از سادگی و زیبایی سبک وابی سابی و ساحلی
  • طراح دکوراسیون: خانم و آقای خانه

سید مهدی قرشی نژاد
خانه دریا
سید مهدی قرشی نژاد

داستان دکوراسیون آپارتمان 300 متری

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟

از آنجایی که وجود نور در خانه برایمان، معیار مهمی به حساب می آمد، حجم زیادی از نور طبیعی در این خانه توجه ما را به خود جلب کرد. این خانه با داشتن پنجره هایی بزرگ و سرتاسری در تمامی قسمت ها، حتی اتاق خواب، دلبازی بسیار خوبی دارد که باعث شد آن را انتخاب کنیم. در کنار این، نوساز بودن و کلید نخورده بودن این خانه نیز یکی دیگر از معیارهای بسیار مهم برای انتخاب آن به شمار می آمد.

سید مهدی قرشی نژاد
خانه دریا
سید مهدی قرشی نژاد

چه فاکتورهایی را برای خانه ایده آل خود در نظر داشتید؟

همان چیزهایی که در این خانه پیدا کردیم، نور طبیعی زیاد، دلبازی خانه و همین طور اینکه قبل از ما کسی در آن زندگی نکرده باشد.

سید مهدی قرشی نژاد
خانه دریا
سید مهدی قرشی نژاد

اطلاعاتی در رابطه با گذشته خانه خود دارید؟

خیر، این خانه نوساز و کلید نخورده بود و پیش از ما کسی در آن زندگی نکرده است.

سید مهدی قرشی نژاد
خانه دریا
سید مهدی قرشی نژاد

داستان دکوراسیون منزل و یا بازسازی خانه خود را تعریف کنید.

خانه ما نوساز بود و بازسازی نداشت. اما اگر بخواهیم در رابطه با طراحی دکوراسیون منزل خود بگوییم باید به علاقه مان به سبک های ساحلی و وابی سابی اشاره کنیم. از آنجایی که ما بوشهری هستیم، ترجیح می دادیم که با انتخاب چنین سبک هایی، حس و حال ساحلی و خنکای آن را به خانه مان بیاوریم.

پیش از این در مطلبی با عنوان «دکوراسیون داخلی خنک با سبک ساحلی» در رابطه با این سبک گفته شده است که در این سبک اغلب از عناصر موجود در فضای ساحل و دریا و گیاهان خاص این نواحی استفاده می‌شود. این گونه نقش‌مایه‌ها به خوبی و زیبایی با اصول و اساس طبیعت‌گرایی جور درمی‌آیند. نقوش درشت طبیعی که ویژگی زیباشناختی نیز داشته باشند در این سبک ایده‌آل به نظر می‌رسند. هماهنگی انواع شکلی این نقوش با اسباب و وسایل وجه مهمی است تا فضا از شلوغی درآید و توازن چشم‌نوازی در محیط دیده شود. استفاده از این گونه نقوش و الگوهای طبیعی در لوازم تزیینی بسیار کاربرد دارد؛ در لوازمی از قبیل نقوش پارچه‌ها، گل‌دوزی رومیزی‌ها، ظروف و گلدان‌ها و… . این نقوش روی کاغذدیواری‌ها نیز فضای لطیف و جذابی را ‌می‌آفرینند.

سید مهدی قرشی نژاد
خانه دریا
سید مهدی قرشی نژاد

اگر بخواهم در رابطه با سبک وابی سابی بگویم می توانم بگویم که وابی سابی در واقع یک سبک ژاپنی بوده و به معنی زیبایی شناسی در نواقص است. در این سبک از متریال هایی با الهام از طبیعت مثل چوب و سنگ استفاده شده و شاید بتوان آن را تا حدودی به سبک روستیک مشابه دانست. در این سبک از پارچه هایی ساده، نازک و طبیعی استفاده می شود تا بیانگر راحتی، گرما، خنکی و دنجی فضا باشد. در واقع می توان گفت که وابی سابی سبکی گرمسیری و مربوط به مناطق ساحلی است، دقیقا همان چیزی که ما دنبال آن بودیم.

مطالب مرتبط:

سید مهدی قرشی نژاد
خانه دریا
سید مهدی قرشی نژاد

رنگ های دکوراسیون آپارتمان 300 متری

آیا برای دکوراسیون خانه روند خاص و یا برنامه مشخصی داشتید؟

ما در دکوراسیون منزل خود بیشتر از رنگ های ساحلی و شنی مثل بژ و خاکستری استفاده کردیم. به خصوص برای مبلمان و روتختی ها، حتی برای اکسسوری ها و کوچک ترین جزئیات نیز این یکدستی را در نظر گرفتیم و رعایت کردیم. در واقع می توانیم بگوییم که هیچ گونه جزئیاتی از چشمانمان جا نیفتاده است!

مطالب مرتبط:

سید مهدی قرشی نژاد
خانه دریا
سید مهدی قرشی نژاد

بزرگ ترین چالش یا دردسر در زمان بازسازی و یا طراحی داخلی منزل شما چه بوده است؟

سبک کلاسیکی که در طراحی خود خانه دیده می شود چیزی بود که چندان به آن علاقه ای نداشتیم و شاید بتوان آن را نوعی چالش دانست. از آنجایی که این خانه رهن است و خود ما مالک آن نیستیم، نمی توانستیم تغییری نیز در آن ایجاد کنیم.

سید مهدی قرشی نژاد
خانه دریا
سید مهدی قرشی نژاد

وسایل موجود در دکوراسیون آپارتمان 300 متری

وسیله مورد علاقه تان در خانه چیست؟

ما به وجود وسایل حصیری در خانه علاقه بسیاری داریم و به همین دلیل نیز از آنها به وفور استفاده کرده ایم. چیزهایی مثل لوستر و اکسسوری ها، سبدهای بزرگ و… همه و همه حصیری هستند. در واقع سعی کردیم که در خانه مان از حجم های بزرگ حصیری استفاده کنیم و خانه مان را متفاوت تر نمایان سازیم.  

مطالب مرتبط:

سید مهدی قرشی نژاد
خانه دریا
سید مهدی قرشی نژاد

سید مهدی قرشی نژاد
خانه دریا
سید مهدی قرشی نژاد

آیا وسیله ای در خانه وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید؟ از چه متریالی برای ساختش استفاده کرده اید؟

بله، وسایل زیادی را در خانه داریم که کار دست خودمان هستند و غالبا شامل اکسسوری ها می شوند. برای ساخت آنها نیز از متریال هایی همچون صدف، سنگ و چوب استفاده کردیم.

سید مهدی قرشی نژاد
خانه دریا
سید مهدی قرشی نژاد

بیشتر وقت خود را در طول شبانه روز در کدام فضا سپری می کنید؟

به واسطه شغل خود، بیشتر وقتم را در آشپزخانه سپری می کنم.

 شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09388547140 ارسال کنید یا به پیج چیدانه کالا دایرکت بفرستید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه