Chidaneh.com placeholder image

اهداف سال جدید، چگونه با ذهنی آرام به استقبال امسال برویم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

با شروع سال جدید خیلی از ما به سراغ برنامه ریزی هایی می رویم که با کمک آنها زندگی شخصی، زندگی کاری و یا تمامی مراحل زندگی خود را به بهترین شکل پیش ببریم و در نهایت نیز شاهد موفقیت های بسیاری در زندگی خود باشیم. اما شاید تعداد کمی از افراد به این موضوع فکر کنند که برای انجام این برنامه ریزی ها در اهداف سال جدید باید به دنبال ذهنی آرام و منظم بود. این یعنی باید بدانیم که چگونه می توانیم ذهن خود را برای شروع سال جدید آماده کنیم؟

اهداف سال جدید

در این مطلب از وب سایت چیدانه با ما همراه باشید تا در رابطه با اهداف سال جدید بیشتر بگوییم و شما را با راه هایی آشنا کنیم که با کمک آنها بتوانید ذهن خود را در سال جدید برای برنامه ریزی های خود آماده نمایید.

قالیشویی ادیب
اهداف سال جدید با فکر کردن

اهداف سال جدید: افکار منفی را دور بریزید

همه ما در ذهنمان افکار منفی و صداهایی ناهنجار داریم که دائما جنبه های منفی زندگی و مسائل مختلف آن را به رخ ما می کشند و همین موضوع نیز اشتیاق شروع یک کار و یا علاقه جدید را از شما می گیرد. برای همین نیز باید در میان اهداف سال جدید خود از شر این افکار منفی خلاص شوید. این یعنی ذهن خود را آزاد کنید تا مسائل را از جوانب مختلفی سنجیده و در نهایت نیز انتخابی درست و منطقی داشته باشد نه بدبینانه!

برای رسیدن به اهداف سال جدید، وجود استرس نیز می تواند تاثیر منفی بسیاری در وجود حس بدبینانه و البته عدم تمرکز ذهنی شما داشته باشد. در نتیجه باید سعی کنید که آرامش خود را حفظ کرده و استرس های موجود در ذهن و روحتان را به حداقل برسانید.

اهداف سال جدید با تمرکز ذهن

برای اهداف سال جدید ذهن خود را متمرکز کنید

یکی از بهترین کارها برای داشتن ذهن آرام که از اهداف سال جدید نیز به شمار می رود تمرکز ذهن است. برای این کار نیز امروزه راهکارهای بسیاری وجود دارد که به کمک شما می آید و می تواند ذهن شما را متمرکز کرده و کارایی آن را ارتقا دهد.

شما می توانید به دنبال روش های مدیتیشن برای اهداف سال جدید بروید. یکی از بهترین روش های مدیتیشن انجام تمرینات تمرکز ذهن با چشم باز است. این کار به شما کمک می کند که ذهنی متمرکزتر داشته باشید و در دراز مدت نیز آن را به آرامشی نسبی برسانید.

صداقت با خود

با خودتان صادق باشید

خیلی از ما وقتی در میان سایر افراد جامعه قرار می گیریم به مرور زمان علایق و یا حتی شخصیت اصلی خودمان را فراموش کرده و یا حداقل آنها را کمرنگ و کمرنگ تر می کنیم. شروع سال جدید بهترین فرصت است تا شما بتوانید با خود واقعی تان رو به رو شده و مجددا آن را به دست آورید. با این کار در خواهید یافت که دقیقا چه کسی هستید، اهدافتان در سال جدید را می شناسید و لازم نیست که صرفا انتظارات جامعه را فراهم کنید.

شما باید در کنار پوسته ظاهری شخصیت خود، روحتان را نیز مورد توجه قرار داده و آن را از واقعیت خود دور نکنید. یکی از بهترین راه هایی که در این زمینه می تواند به کمک شما بیاید آن است که با دیگران همدلی کرده و احساسات مشترک خود با آنها را مورد توجه قرار دهید.

استراحت در تعطیلات

برای رسیدن به اهداف سال جدید از تعطیلات استفاده کنید

بسیاری از افراد عادت دارند که مانند سایر روزهای هفته، تعطیلاتشان را نیز پر از کار و دغدغه و شلوغی سپری کنند. این در حالی است که در نهایت چیزی به جز یک ذهن خسته و ناآرام برایتان باقی نخواهد گذاشت.

 یکی از اهداف سال جدید آن است که برای حفظ آرامش ذهن خود روزهای تعطیل هفته را صرفا به استراحت و انجام کارهایی اختصاص دهید که به شما احساس خوبی می دهند. این کار به شما کمک می کند که هفته را با انرژی بیشتر و البته مثبت تری شروع کنید و انگیزه بیشتری برای برنامه ریزی هایتان پیدا کنید. تمامی این موارد در دراز مدت نیز نتایج بی نظیری را در آرامش ذهنی شما به جا خواهند گذاشت.

اهداف سال جدید

به بدنتان اهمیت دهید

از قدیم گفته اند که عقل سالم در بدن سالم! این یعنی شما باید برای داشتن ذهنی سلامت و آرام، جسمتان را نیز به اندازه کافی مورد توجه قرار دهید. علاوه بر داشتن تغذیه ای سالم و مقوی،برخی از پرهیزات غذایی نیز می توانند در تمرکز ذهن شما تاثیرگذار باشند، برای مثال باید بدانید که مصرف مواد غذایی پر شکر و کافئین می تواند قدرت تمرکز ذهن شما را به مراتب کاهش دهد.

علاوه بر تغذیه، استراحت و خواب مناسب نیز مواردی هستند که در حفظ سلامت جسم شما تاثیر بسیار زیادی خواهند داشت. اگر در طول هفته به هر دلیلی مجبور هستید که ساعات کمی از شبانه روز را بخوابید سعی کنید که آن را در تعطیلات آخر هفته جبران کنید. استرس را از ذهن خود حذف کرده و جسمتان را نیز آرام کنید.

اهداف سال جدید

با طبیعت در ارتباط باشید

به جرأت می توان گفت که آرامشی که در طبیعت وجود دارد را نمی توان در هیچ چیز دیگری پیدا کرد. بنابراین سعی کنید که هیچ گاه ارتباط خود را با طبیعت قطع نکنید. به فضای سبز بروید و به صدای پرنده ها گوش کنید. لب دریا و رودخانه بروید و از صدای آب آرامش بگیرید. غرق در زیبایی های طبیعت شوید و از آن الهام بگیرید تا بتوانید آرامش و استواری آن را در ذهن و وجود خود نیز احساس نمایید.

برای رسیدن به اهداف سال جدید باید با ذهن باز و کاملا منطقی برنامه ریزی کنید تا در طول سال از آن ها بهره برداری کنید.

مطالب بیشتر: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه