Chidaneh.com placeholder image

رنگ کابینت آشپزخانه: جدیدترین رنگ های کابینت 2022

به قلم: مهسا پوررضا

انتخاب رنگ کابینت موضوع بسیار مهمی است که از اصول اصلی طراحی کابینت آشپزخانه محسوب می شود. البته این جمله به این معنی نیست که نمی توانید سلیقه ی خود را در انتخاب رنگ کابینت هایتان به کار بگیرید. اما بهتر است با اصول انتخاب رنگ کابینت آشنا باشید تا سلیقه ی خود را مبتنی بر علم دکوراسیون اعمال کنید؛ چرا که بعضی از رنگ ها فقط در روزهای اول زیبا هستند و پس از مدتی خسته کننده می شوند. در مقابل رنگ هایی وجود دارند که هرگز قدیمی نشده و از مد نمی افتند، بنابراین بهتر است رنگی را انتخاب کنید که در گذر زمان باعث خستگی چشم و دلزدگی شما نشود.با ما همراه باشید تا با انواع رنگ کابینت آشپزخانه مناسب دکوراسیون شما بیشتر آشنا شوید.

 رنگ کابینت آشپزخانه
 رنگ کابینت آشپزخانه

اصول اولیه در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

اگر برای خرید کابینت به اغراد متخصص این حوزه مراجعه کنید، خواهید دید که در ابتدا سمپل هایی در اختیار شما قرار می دهند تا شما از بین آنها رنگ کابینت خود را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین رنگ آمیزی کابینت لازم است تا نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

تابلو فرش ریحان
  • اندازه آشپزخانه
  • نور آشپزخانه
  • رنگ دیوارها و کف آشپزخانه
  • کاربرد آشپزخانه
  • در نظر گرفتن رنگ وسایل و تجهیزات آشپزخانه
انواع رنگ کابینت آشپزخانه
انواع رنگ کابینت آشپزخانه
انواع رنگ کابینت آشپزخانه

 

انواع رنگ کابینت آشپزخانه

رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه دارای تنوع بسیاری است.در راس رنگ هایی که همیشه زیبا هستند می توان به طیف رنگی  کابینت سفید و طیف رنگی کابینت قهوه ای و طیف رنگی خاکستری اشاره کرد. در ادامه هر یک از این رنگ ها و دیگر رنگ های پر طرفدار را مورد بررسی قرار می دهیم و با ارائه ی ایده های مختلف به شما کمک می کنیم تا جدید ترین طرح و رنگ را برای کابینت هایتان انتخاب کنید.

رنگ کابینت سفید
رنگ کابینت سفید
رنگ کابینت سفید

رنگ کابینت سفید

رنگ سفید رنگی ملایم و خنثی است و با همه چیز تناسب دارد، به همین دلیل از آن در صنعت دکوراسیون استفاده زیادی می شود.در مطالب قبلی کابینت سفید به صورت کامل به این موضوع پرداخته ایم. سفید از نظر روانی تداعی صلح، خلوص، تمیزی، پاکی، شفافیت و بهداشتی بودن می کند و همین اثرات روانی در انسان حالت نشاط و شادابی ایجاد می کند و سطح انرژی مثبت محیط را افزایش می دهد. طیف رنگی سفید یکی از طیف های رنگیست که در هر جایی می توانید استفاده کنید و مطمئن باشید که همیشه زیبایی خود را حفظ می کند. در این طیف، رنگ هایی مانند سفید ساده، سفید استخوانی و سفید شیری بیشترین کاربرد را در رنگ کابینت دارند.
اگر رنگ سفید را برای کابینت های خود انتخاب کرده اید؛ برای ایجاد کنتراست و جذابیت در فضا لازم است از اکسسوری های رنگی استفاده کنید تا محیط اطراف شما بیش از حد سرد و بی روح نباشد. معمولا ترکیب رنگ سفید با رنگ های طلایی، نقره ای، قهوه ای و خاکستری، هارمونی جذاب و گیرایی در محیط ایجاد می کند. گذاشتن چند گلدان گل طبیعی در یک آشپزخانه با کابینت های سفید می تواند حس طراوت و تازگی را برایتان به ارمغان بیاورد.

کابینت سفید و چوب
کابینت سفید و چوب
کابینت سفید و چوب

رنگ کابینت سفید و چوب

با همه این توضیحات رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه به رنگ سفید شما می توانید ترکیبی از کابینت سفید و رنگ چوب را در دکوراسیون آشپزخانه خود مورد استفاده قرار دهید. پیش از این در مطلب کابینت سفید وچوب  به طور کامل در این رابطه صحبت شده است.بر اساس این مطلب «شما می توانید با کمک یک لایه چوب نسبتا تیره بر روی دیواره های کابینت سفید خود گرمای آشپزخانه تان را تامین کنید. علاوه بر این یک لایه چوب دیگر در اطراف جزیره نیز می تواند ایده خوبی به حساب آید.علاوه بر این نیز سعی کنید جزئیات دکوراسیون آشپزخانه خود را نادیده نگیرید. شما می توانید از عنصر چوب بر روی جزیره، لوستر، هود آشپزخانه، دسته های کابینت، چارچوب های پنجره و… استفاده نمایید. هم چنین شما می توانید با استفاده از کابینت هایی با چوب تراش خورده و کاشی های سفید رنگ برای فضای بین کابینتی، ترکیب زیبای چوب و رنگ سفید را برقرار کنید.»

کابینت مسی
کابینت مسی
کابینت مسی

 رنگ کابینت آشپزخانه مسی

اگر می‌خواهید آشپزخانه‌تان به معنای واقعی کلمه بدرخشد، گزینه‌ای بهتر و زیباتر از کابینت مسی پیش رو ندارید. مدل کابینت مسی ظاهری فوق العاده لوکس و مجلل به دکوراسیون آشپزخانه داده و تقریبا در هر سبک و فضایی به خوبی خودنمایی خواهد کرد. مانند بسیاری از مواد و متریال‌های موجود در دکوراسیون داخلی، مس نیز انواع متفاوتی دارد. برای مثال روکش مس هوا زده که حالتی طبیعی مس با لکه‌هایی از رنگ سبز و آبی است، اکثرا در دکوراسیون‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روکش‌های براق و صیقلی نیز بخاطر درخشش بسیار زیادشان بیشتر مناسب دکورهای کلاسیک هستند و مدل‌های مات نیز برای دکورهای مدرن و مینیمال به کار می‌روند.

کابیت طلایی
کابیت طلایی
کابیت طلایی

کابیت طلایی از رنگ های کابینت آشپزخانه 

کابینت طلایی از آن رنگ‌هایی است که تا به چشم نمونه عکس‌های آن را نبینید؛ باورتان نمی‌شود که چقدر آشپزخانه را جلا می‌دهد و شیک است! باورتان نمی‌شود؛ یک سر تا پایان این صفحه بروید و برگردید؛ تا نمونه‌های مدل‌های کابینت طلایی مشکی، نقره‌ای، سفید یا کرم را ببینید. این ترکیب‌ رنگ‌های زیبای کابینت طلایی چه مات باشند چه های گلاس، همگی مد روزاند و خاص پسندها، از طرح چنین کابینت‌های زیبایی در آشپزخانه منزل‌شان به کار می‌برند. در مطلب کابینت طلایی از جدید ترین مدل کابینت طلایی و نکات کاربردی و دیزان صحبت کرده ایم.

کابینت ام دی اف قهوه ای
کابینت ام دی اف قهوه ای
کابینت ام دی اف قهوه ای

رنگ کابینت آشپزخانه قهوه ای

رنگ و طرح چوب به دلیل اینکه نمادی از طبیعت هستند در ما حس خوشایندی ایجاد می کنند. رنگ قهوه ای رنگی است که احساس آرامش، ثبات و امنیت را به محیط منتقل می کند و به دکوراسیون داخلی عمق و گرما می بخشد. رنگ قهوه ای طبف گسترده ای از رنگها را شامل می شود؛ از قهوه ای خیلی روشن گرفته تا قهوه ای سوخته! البته لازم است در انتخاب رنگ چوب نهایت دقت را بکنید؛ چرا که از مد نیفتادن ویژگی همه ی رنگ های قهوه ای نیست. به عنوان مثال گاهی چوب قرمز درختانی مانند راش یا ملچ، در مقطعی ترند بازار شده اند و پس از مدت کوتاهی به سرعت از مد افتاده است.  در این بین قهوه ای روشن و قهوه ای تیره، بیشترین کاربرد را برای کابینت دارند؛ به خصوص قهوه ای روشنی که تداعی کننده رنگ چوب باشد. اینکه کابینت شما مدرن است یا کلاسیک فرقی نمی کند، به هر حال رنگ چوب، زیبایی و شیک بودن کابینت شما را برای همیشه حفظ می کند.

کابینت ام دی اف خاکستری
کابینت ام دی اف خاکستری
کابینت ام دی اف خاکستری

کابینت ام دی اف خاکستری

طیف رنگی طوسی و خاکستری به عنوان طیف رنگی خنثی، پرکاربرد ترین گزینه در طراحی دکوراسیون های مدرن امروزی است. به همین دلیل از این رنگ به عنوان رنگ اصلی کابینت یا رنگ مکمل در کنار رنگ سفید یا چوبی استفاده زیادی می شود. همچنین، رنگ طوسی به راحتی با وسایل آشپزخانه هماهنگ می شود و هارمونی جذابی را ایجاد می کند. تناژهای روشن طوسی در کنار رنگ های تند، می تواند تعادل را در محیط برقرار سازد.

اگر می خواهید از طیف رنگی طوسی و خاکستری برای کابینت هایتان استفاده کنید، به متراژ و نور آشپزخانه ی خود دقت کنید. اگر آشپزخانه ای بزرگ یا پر نور دارید، می توانید از طوسی به عنوان رنگ اصلی کابینت استفاده کنید، اما اگر آشپزخانه ی شما کوچک یا کم نور است، از این طیف رنگی در کنار رنگ های روشن و براق به عنوان رنگ مکمل استفاده کنید. توجه داشته باشید که رنگ طوسی از نظر روانشناسی نیز رنگی خنثی است و استفاده ی بیش از حد آن در محیط حس افسردگی و رخوت را تداعی می کند. بنابراین لازم است از این طیف رنگی پرطرفدار به صورت هوشمندانه استفاده شود تا به جذابیت و زیبایی دکوراسیون آشپزخانه تان منجر شود.یکی از بهترین روش ها استفاده از آن در کنار رنگ دیگری است مانند رنگ کابینت نیلی که پیش تر به صورت کامل به آن پرداخته ایم.

کابینت مشکی
کابینت مشکی
کابینت مشکی

کابینت مشکی آشپزخانه 

برای ساخت کابینت آشپزخانه از متریال های مختلف نظیر چوب و ام دی اف و … استفاده می شود که امروزه کابینت های ام دی اف توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده اند زیرا این جنس کابینت ها دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ می باشند. کابینت مشکی برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می رود و اگر آشپزخانه منزل شما کوچک می باشد بهتر است از این رنگ کابینت ها در فضای آشپزخانه استفاده نکنید و در صورتی که تمایل دارید کابینت های سیاه رنگ را در آشپزخانه منزل تان نصب نمایید بهتر است در کنار آن ها از رنگ های روشن نظیر سفید و کرم و … استفاده نمایید.

کابینت ام دی اف رنگی
کابینت ام دی اف رنگی
کابینت ام دی اف رنگی

کابینت ام دی اف رنگی

اگر دلتان می خواهد آشپزخانه ای رنگی و شاد داشته باشید، باید از کابینت های رنگی در آشپزخانه استفاده کنید. اما اینکه هر رنگ برای چه آشپزخانه هایی مناسب است، نیاز به کسب آگاهی در این رابطه دارد. مهمترین نکته ای که در مورد استفاده از کابینت های رنگی برای آشپزخانه وجود دارد، رعایت هماهنگی و ایجاد کنتراست (تعادل) در آشپزخانه است. زیا هر رنگی در آشپزخانه حسی متفاوتی در ما ایجاد می کند و در نظر گرفتن این نکته به ما در انتخاب بهتر کمک خواهد کرد. در ادامه چند رنگ اصلی را مورد بررسی قرار می دهیم تا با اطلاعات کافی دست به انتخاب رنگ مورد علاقه تان بزنید.

رنگ آبی از نظر روانشناسی رنگی آرامش بخش است. طیف این رنگ از آبی آسمانی و نیلی گرفته تا آبی فیروزه ای و آبی دریایی و سرمه ای، هر یک به نوعی تداعی کننده آرامش و وسعت هستند. برای انتخاب تناژ رنگی مورد نظرتان لازم است به میزان فضای آشپزخانه و نور آن توجه کنید. اگر آشپزخانه کوچک یا کم نوری دارید، هرگز به سراغ تناژهای تیره این طیف نروید. ترکیب این رنگ با رنگ سفید یا طوسی می تواند هارمونی زیبایی را ایجاد کند.

کابینت نارنجی
کابینت نارنجی
کابینت نارنجی

رنگ نارنجی برای کابینت آشپزخانه 

رنگ نارنجی یکی از هیجان انگیز ترین رنگ هاست. طیف رنگی نارنجی از نظر روانشناسی نماد شادی و تحرک است و انتخاب آن برای آشپزخانه باعث تحریک اشتها می شود. ترکیب این رنگ با سفید و طوسی روشن می تواند نمایی خاص و منحصر به فرد در آشپزخانه ایجاد کند.

کابینت رنگ سبز
کابینت رنگ سبز
کابینت رنگ سبز
کابینت رنگ سبز
کابینت رنگ سبز

 رنگ سبز کابینت آشپزخانه

رنگ سبز نماد طبیعت و زندگیست. اگر به طبیعت و گل و گیاه علاقه دارید و می خواهید آشپزخانه ای با کابینت های رنگی داشته باشید، بی شک رنگ سبز یکی از بهترین انتخاب هاست. رنگ سبز از نظر روانشناسی تداعی کننده ی آرامش و طراوت و سرزندگی است و ترکیب آن با رنگ چوب، رنگ سفید و بژ نمایی بهاری و جذاب در آشپزخانه ایجاد می کند.

کابینت زرد
کابینت زرد
کابینت زرد
کابینت زرد

 کابینت زرد برای آشپزخانه

رنگ زرد نیز از جمله رنگ های جذاب و نشاط آور است. رنگ زرد، گرما و انرژی خورشید را برای انسان تداعی می کند و نمادی از زندگی، خلاقیت و پویاییست! استفاده از این رنگ در آشپزخانه بسیار هیجان انگیز و شادی بخش است و ترکیب تناژهای مختلف آن با رنگ های سفید، سبز، آبی، خاکستری و مشکی می تواند نتیجه ای عالی در پی داشته باشد.

کابینت قرمز
کابینت قرمز
کابینت قرمز

کابینت قرمز

رنگ قرمز نماد عشق، قدرت، انرژی و گرما است. استفاده از این رنگ در آشپزخانه باعث ایجاد شادابی و تحریک اشتها می شود. ترکیب رنگ قرمز با خاکستری، سفید، مشکی و سبز می تواند محیط را جذاب تر کند. اگر رنگ قرمز را برای کابینت های خود انتخاب کرده اید، به ایجاد تعادل در محیط نیز توجه داشته باشید.

 رنگ کابینت آشپزخانه
 رنگ کابینت آشپزخانه
 رنگ کابینت آشپزخانه

جمع بندی:

یکی از مهم ترین وسایل در درون هر آشپزخانه کابینت است که طرح و رنگ کابینت بر روی دکوراسیون آشپزخانه شما تاثیر گذار است.کابینت ها اولین وسیله ای هستند که در بدو ورود هر کس به درون آشپزخانه جلب توجه می کنند. کابینت ها ممکن است همه فضای دیوار و یا بخشی از فضای دیوار آشپزخانه شما را اشغال کنند از این رو باید در هنگام انتخاب رنگ و طرح کابینت دقت لازم را داشته باشید. در این مقاله به انواع رنگ کابینت آشپزخانه مناسب دکوراسیون شما پرداختیم.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه