Chidaneh.com placeholder image

انواع کوسن، ساده یا طرحدار؟

به قلم: تحریریه چیدانه

انتخاب و تهیه وسایل اصلی هم چون مبلمان، میز و صندلی غذاخوری، تخت خواب و… در چیدمان و دکوراسیون منزل قطعا اهمیت بسیار زیادی دارد و زمان و دقت بسیاری را صرف خود خواهد کرد. اما این موضوع بدان معنا نیست که می توان از وسایل کوچک تر و یا بهتر است بگوییم اکسسوری ها به راحتی گذشت. طبیعتا پا گذاشتن به دنیای اکسسوری های منزل پر از تنوع و رنگ است و می تواند سلایق بسیار متفاوتی را در خود جای دهد. یکی از اصلی ترین وسایل کوچک و اکسسوری هایی که در تمامی خانه ها دیده می شود کوسن است. در این مطلب از وب سایت چیدانه با ما همراه باشید تا در رابطه با انواع کوسن برایتان بگوییم و شما را با دنیای متنوع و متفاوت این وسیله کاربردی و تاثیرگذار در دکوراسیون منزل آشنا کنیم.

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم عایفی
حسین گلیار

قالیشویی ادیب

انواع کوسن در دکوراسیون منزل

یکی از راحت ترین راه های استفاده از کوسن در دکوراسیون منزل، هماهنگ کردن و ست کردن آن با مبلمان است. پیش از این در مطلبی با عنوان «چطور رنگ مبل و کوسن را هماهنگ کنیم؟» در رابطه با راه های ست کردن مبلمان و کوسن ها و چگونگی انتخاب طرح و رنگ آنها به طور کامل صحبت شده است. اما موضوع به همینجا ختم نمی شود. شاید لازم باشد از خود بپرسیم که اصولا چگونه می توان یک کوسن ایده آل و متناسب با دکوراسیون منزل انتخاب و تهیه کرد.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی پاسداران
استودیو پر

در این راستا نیز قطعا مطالعه مطلب «راهنمای خرید کوسن، چطوری یک انتخاب درست داشته باشیم؟» به کمک شما خواهد آمد. در این مطلب آمده است که وجود تعدادی کوسن در دکوراسیون نشیمن و یا دکوراسیون پذیرایی می تواند به یکدست و منسجم شدن فضا کمک بسیاری کند. انتخاب طرح و رنگ مناسبی از کوسن ها می تواند باعث شود که هر کدام از اجزای دیگر آن فضا از قبیل مبلمان، فرش و… خود را بهتر نشان داده و زیبایی فضا را چند برابر کند. تفاوتی که در جنس، ابعاد، طرح ها و هم چنین رنگ های کوسن ها وجود دارد می تواند این کار را بر دوش صاحب خانه بگذارد تا بر اساس سلیقه خود، بهترین انتخاب را داشته باشد.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی گرم نیما و آذر در کرج
امیر صادقی

پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی با چگونگی انتخاب کوسن در دکوراسیون منزل با آلاله همراه باشید و ویدیوی شوروم گردی «انتخاب کوسن برای مبل، با رنگ و اندازه مناسب» را کامل مشاهده کنید. 

امیر صادقی
مبلمان نشیمن سفید
امیر صادقی

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی خانه اشرفی
عرفان شریف نژاد: عکاس

یکی از ویژگی های مثبت استفاده از کوسن در دکوراسیون منزل آن است که شما می توانید حتی با کمک نمونه های کوچک نیز به هدف خود برسید و فضای خانه تان را متفاوت تر نشان دهید. پیش از این در مطلب با عنوان «کوسن های کوچک، تغییرات بزرگ در دکوراسیون داخلی!» به شما گفته ایم که ابعد کوسن شما اهمیت چندانی در کابرد آن ندارد و شما می توانید حتی در دکوراسیون منزل کوچک خود نیز از زیباترین کوسن ها استفاده نمایید.

معین صالحی
عکاسی از خانه آبی خانم زینب محمودی
معین صالحی

ساخت کوسن

یکی از بهترین راه هایی که می توانید برای زیباتر کردن فضای خانه خود انجام دهید آن است که آستین هایتان را بالا بزنید و خودتان مشغول ساخت کوسن شوید. استفاده از روش های خودتان بسازید همیشه به شما کمک می کند که با کمک خلاقیت و هنر خودتان، محصولی کاملا منحصر به فرد داشته باشید که نمونه آن را در هیچ خانه دیگری نخواهید دید. چیدانه نیز در این رابطه بسیار به کمک شما آمده و انواع و اقسام کوسن های خودتان بسازید را به شما معرفی کرده است. برای مثال می توانید با مشاهده مطلب «کوسن گره ای، جدیدترین مدل روی مبل های شما!» به شکل کاملا دقیق و واضحی ساخت کوسن های گره ای را که اتفاقا بسیار ترند شده اند را یاد بگیرید.

سجاد یزدانی
خانه آقای نبی زاده
سجاد یزدانی

علاوه بر این شما می توانید با سر زدن به مطالب «آموزش کوسن دوزی، به کوسن‌های مربعی نه بگویید!»، «سه شیوه ساده برای ساخت کوسن های منحصر به فرد»، «آموزش چاپ روی کوسن با طرح بته جقه!» و همین طور «کوسن های منحصر به فرد با پارچه و لباس های قدیمی» انواع متنوع و متفاوتی از کوسن هایی که با روش های خودتان بسازید ساخته شده اند را مشاهده کنید. 

فهیمه و فردین
دکوراسیون خانه ما
فهیمه و فردین

معین صالحی
خانه دل نشین خانم یارندپور
معین صالحی

کوسن ساده در خانه

یکی از اصلی ترین انواع کوسن ها، کوسن های ساده هستند. شاید این نوع از طبقه بندی کوسن ها کمی کلی به نظر برسد که واقعیت هم همین است چرا که تنوع بسیار زیاد این نوع از کوسن ها می تواند به نوبه خود یک دسته بندی کلی و بزرگی را شکل دهد. استفاده از این نوع کوسن ها می تواند قدرت دکوراسیون مدرن شما را افزایش داده و یا در فضاهای تلفیقی نیز به عنوان یک عضو مکمل ایفای نقش کند.

فاطمه صادقی
دکوراسیون خانه من
فاطمه صادقی

استفاده از کوسن های ساده دست شما را در انتخاب کوسن ها و چیدمان آنها بر روی مبلمان کاملا باز خواهد گذاشت. شما می توانید با کمک کوسن هایی ساده که دقیقا به رنگ مبلمان منزل شما هستند فضایی ساده و در عین حال یک دستی را ایجاد کنید. بنابراین اگر اهل ریسک کردن نیستید و سادگی را ترچیح می دهید، بهتر است که کوسن هایی انتخاب کنید که دقیقا هم رنگ مبلمانتان هستند.

علاوه بر این راه دیگری که برای انتخاب کوسن ساده پیش روی شما قرار دارد استفاده از رنگ هایی متضاد است. این یعنی برای پارچه کوسن ساده خود باید به دنبال رنگی باشید که با رنگ کلی مبلمانتان تضاد داشته باشد. برای این کار هم سلیقه شما ملاک اولیه خواهد بود، هم می توانید از رنگ های مکمل استفاده کنید و هم هر رنگ متضاد دیگری که دوست دارید و از نظرتان ترکیب جذابی را با مبلمانتان شکل می دهد. 

امیر صادقی
عکاسی خانه ای با دکوراسیون خاص در پردیس
امیر صادقی

امیر صادقی
عکاسی خانه ی زوج هنرمند در تهران نو
امیر صادقی

استفاده از کوسن طرح دار

کوسن های طرح دار مخصوص کسانی هستند که از ایجاد تنوع در خانه شان لذت می برند و جسارت ایجاد تغییرات در دکوراسیون منزل خود را دارند. برای استفاده از کوسن های طرح دار نیز دست شما باز است. کافی است در انتخاب رنگ کوسن دقت کنید و تا حدودی تناسب رنگی آن را با مبلمانتان در نظر داشته باشید.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی زیبای شهرک نفت
امیر صادقی

بهشته دادایی
دکوراسیون خانه من
بهشته دادایی

نکته ای که باید به آن اشاره کنیم آن است که به دنبال طرحی برای پارچه کوسن خود باشید که در کنار طرح و رنگ مبلمانتان تناسب و یکدستی خوبی ایجاد کند. این یعنی اگر مبلمان شما طرح دار است بهتر است که به سراغ کوسن های طرح دار نروید، چرا که این موضوع باعث شلوغ تر شدن فضای خانه تان می شود، در عوض استفاده از کوسن های طرح دار در کنار مبلمان ساده یکی از بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب ها به شمار می آید. 

امیر صادقی
عکاسی خانه ی آقای نادری در هروی
امیر صادقی

خانه رنگارنگ

در برخی از شرایط استفاده از چند کوسن طرح دار در کنار هم نیز می تواند ترکیب خوبی را ایجاد کند که نمونه های آن را نیز در این تصاویر مشاهده می کنید. بنابراین سعی کنید که در کنار سلیقه و ذوق خود به ترکیب و یکدستی رنگ و طرح کوسن هایتان نیز توجه لازم را داشته باشید تا در نهایت با نتیجه جذابی رو به رو شوید.

“شما می توانید برای خرید و سفارش انواع کوسن از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه