راهنمای نصب ساعت دیواری، بهترین مکان برای نمایش گذر زمان کجاست؟!

راهنمای نصب ساعت دیواری، بهترین مکان برای نمایش گذر زمان کجاست؟!

به قلم: نجمه مهران پور

شما از چیدانه پرسیده اید: 
لطف کنید راهنمایی کنید ساعت دیواری در اتاق نشیمن، کجا نصب شود بهتر است؟
چیدانه با همراهی کارشناسان در تولیدی ساعت ارس به شما پاسخ می دهد:
یک ساعت دیواری زیبا، می تواند جلوه ای منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی منزلتان ایجاد کند، فقط کافیست هنگام انتخاب و نصب آن، به چند نکته ی ساده توجه کنید.

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین مدل‌های ساعت دیواری شیک
تولیدی ساعت ارس

تابلو فرش ریحان

زاویه دید مناسب ساعت دیواری

زاویه دید مناسب ساعت

شاید شما در دکوراسیون نشیمن منزلتان، از بعضی وسایل بیشتر از یکی داشته باشید… مثلا چند میز… چند گلدان… چند صندلی و…، اما معمولا بیشتر از یک عدد ساعت دیواری برای فضاهایی که با هم در ارتباطند، در نظر نمی گیریم. همین امر، اهمیت این ماشین زمان را بیشتر کرده و ایجاب می کند بهترین مکان برای نصب آن در نظر بگیریم، مکانی که تقریبا از همه ی زوایا، دید مستقیمی به آن وجود داشته باشد و هر وقت اراده کردید، از زمان دقیق مطلع شوید!

علاوه بر این، نباید ساعت را جایی نصب کنید که عقربه ها به خوبی مشخص نباشند، به عنوان مثال اگر نور خورشید در ساعاتی از شبانه روز، روی شیشه آن منعکس شود، مطمئنا برای تشخیص زمان دقیق به زحمت خواهید افتاد!

ارتفاع مناسب ساعت دیواری

ارتفاع مناسب ساعت

برای رعایت زیبایی بصری، پیشنهاد می کنم ساعت را در ارتفاع 50-70 درصد فوقانی دیوار، نصب کنید؛ گرچه این عدد، با توجه به ارتفاع دیوارها و همچنین ابعاد ساعت، می تواند متغیر باشد.

مطلب پیشنهادی: 10 ایده ی کاربرد ساعت دیواری در دکوراسیون منزل

نصب ساعت دیواری

به ساعتتان به چشم یک تابلوی هنری نگاه کنید!

همان طور که آثار هنری، به دیوارهای خانه زیبایی می بخشند، یک ساعت دیواری هم می تواند جذابیت فضا را دوچندان کند. اما برای این منظور باید تناسب میان ابعاد دیوار با ساعتی که قرار است روی آن نصب کنید رعایت شود؛ انگار که این دیوار را برای قرار دادن ساعت شما بنا کرده اند!

تناسب رنگ و جنس ساعت دیواری با فضای اطراف

این تناسب بهتر است تا حدودی در خصوص رنگ و متریال مصرفی برای ساخت ساعت، با سبک مبلمان فضا هم در نظر گرفته شود، تا تعلق آن به سایر اجزای دکوراسیون، بیشتر احساس شود. به عنوان مثال، تنها یک ساعت گرد ساده رنگی برای یک نشیمن مدرن، می تواند جذابیتی را ایجاد کند که یک ساعت گرانقیمت منبت کاری شده برای یک فضای کلاسیک سلطنتی…

ساعت دیواری آینه ای

ترکیب ساعت دیواری چوبی با آینه

آینه و ساعت دیواری را در کنار هم روی دیوار دیزاین کنید. با این ترکیب شیک و مدرن علاوه بر نمایش زمان روی دیوار، به فضا عمق میدان داده و آن را وسیع تر نشان می دهید.

ساعت دیواری چوبی با تصاویر

ترکیب بندی ساعت چوبی با تصاویر

می توانید یکی از دیوار های نشیمن را به ترکیبی هنرمندانه از چند قاب عکس به همراه ساعت دیواری تان اختصاص دهید، تناسب سبک ساعت دیواری با قاب ها را فراموش نکنید! نصب ساعت دیواری چوبی برای این ترکیب بندی یک انتخاب ایده آل است. برای نتیجه گیری بهتر، ابتدا چند ترکیب مختلف را روی کاغذ جانمایی کنید و بهترینشان را روی دیوار، پیاده سازی کنید.

ساعت دیواری ساده

ساده یا طرحدار؟!

اگر در طراحی ساعتی که انتخاب کرده اید جزییات زیادی به کار رفته، پیشنهاد می کنم آن را روی یک دیوار ساده نصب کنید تا همچون اثری هنری و منحصر به فرد، بر دیوار خودنمایی کند . اگر چنین ساعتی را روی دیواری کوچک یا با زمینه ی کاغذ دیواری با طرحهای شلوغ نصب کنید، به راحتی، زیبایی از هر دو سلب خواهد شد!

ساعت دیواری طرح دار

3 پیشنهاد خوب برای نصب ساعت

به نظر می‌رسد این 3 مکان جای مناسب ساعت دیواری در پذیرایی شما باشند. اینطور نیست؟

ساعت دیواری پشت کاناپه

ساعت روی دیوار پشت کاناپه

معمولا هنگام چیدمان مبل ها، دیوار بزرگتر را به کاناپه ی سه نفره اختصاص می دهیم. اگر یک ساعت دیواری مدرن و زیبا و نه چندان کوچک، انتخاب کرده اید، این جا یکی از بهترین مکان هاست. نصب یک ساعت دیواری مناسب، این دیوار بزرگ مهم را از سادگی خارج کرده، و آن را به یک دیوار کانونی تبدیل خواهد کرد.

تولیدی ساعت ارس
ساعت دیواری ساده و شیک
تولیدی ساعت ارس

ساعت دیواری بالای تلویزیون

نصب ساعت بالای تلویزیون

نصب ساعت دیواری بالای تلویزیون طرفداران زیادی دارد و میتواند دیوار کانونی خانه شما باشد.

ساعت بالای کنسول

ساعت بالای کنسول

نصب ساعت دیواری چوبی بالای یک کنسول چوبی شیک میتواند فضای بی نظیری در دکوراسیون منزلتان خلق کند.

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین مدل‌های ساعت دیواری شیک
تولیدی ساعت ارس

سوالات خود را در زمینه ی دکوراسیون، از طریق اینستاگرام چیدانه، از متخصصین ما بپرسید و بهترین پاسخ ها را از ما دریافت کنید! برای تهیه انواع ساعت دیواری چوبی شیک و زیبا از ساعت های مجموعه ارس دیدن کنید. راه‌های راتباطی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه