زیباترین ویلاهای ایران با معماری خاص و بی‌نظیر!

زیباترین ویلاهای ایران با معماری خاص و بی‌نظیر!

به قلم: نرگس مهردادیان

ویلاها در سراسر دنیا جاذبه خاصی برای تمام کاربران دارند، چه ساکنان و چه رهگذرانی که تنها نمای بیرونی را می‌بینند. ویلاها معمولا برای تعطیلات یا لذت بردن از آب و هوای بهتر در مناطق خوش آب و هوا ساخته می‌شوند. همه ما تمایل داریم در طراحی ویلا، با بنایی متفاوت از ساختمان‌های گوشه و کنار شهرمان مواجه شویم. به همین دلیل لوکس‌ترین و زیباترین ویلاهای ایران امروزه نظر طرفداران بی‌شماری را به خود جلب کرده‌اند. در این مطلب از چیدانه با همراهی مشاوران گیلیم ، نام ویلاهای معروف ایران معرفی و ویژگی‌های معماری زیباترین ویلاهای ایران با طراحی خاص بررسی می‌شود. با ما همراه باشید…

معرفی معروف‌ترین و زیباترین ویلاهای ایران

تابلو فرش ریحان

ویلا قاجار مازندران از زیباترین ویلاهای ایران

معرفی معروف‌ترین و زیباترین ویلاهای ایران

ویلاهایی که در ادامه معرفی می‌شود، معماری بی‌نظیر، خاص و خلاقیت طراح را به‌نمایش می‌گذارند که همین موجب معروف شدن این ویلاهای زیبا در ایران شده‌است:

ویلای قاجار شهرک کوشا از زیباترین ویلاهای ایران

ویلای قاجار شهرک کوشا از زیباترین ویلاهای ایران

ویلای قاجار یکی از زیباترین ویلاهای ایران در سال 1401در یکی از شهرک‌های برند مازندران، به‌نام کوشا ساخته شده است. این ویلا در زمینی به مساحت 750 و زیربنای 300 مترمربع واقع در سیاهرود مازندران واقع شده‌است. ترکیب سبک کلاسیک و مدرن در نما و حتی فضای داخلی ویلا به‌خوبی به‌چشم می‌خورد. ویلایی که با مینیمال‌ترین مبلمان چیدمان شده و کلیه امکانات زندگی مدرن امروزی برایتان فراهم کرده، اما با ته مایه‌هایی از تزیینات بناهای زیبا و نوستالژیک قاجاری طراحی و اجرا شده است.

معمار خوش ذوق آن مهندس"فرهان قاجار" به ریزترین جزییات در ساخت و چیدمان ویلا دقت کرده است. به‌همین دلیل با ورود به ویلا احساس آرامش و راحتی خاصی خواهید داشت. محوطه ویلا با فضای سبز و استخر و مبلمان فضای باز کار شده و ویلای دوبلکس با ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن چیدمان شده، همه این ها در کنار هم ترکیب زیبایی ایجاد کرده اند.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ویلای زیبا به صفحه ویلای قاجاری در شهرک کوشا مراجعه کنید و با مشاوران گیلیم در تماس باشید.

ویلای بید مجنون از زیباترین ویلاهای ایران

ویلای بیدمجنون در زیبادشت کرج از ویلاهای معروف ایران

ویلای بیدمجنون از خاص‌ترین و زیباترین ویلاهای ایران در زیبادشت کرج، طرحی بسیار کارآمد دارد. توسط استودیو معماری برانیا در یک باغ سرسبز 2000 متری در سال 1396 طراحی و اجرا شد. کارفرما می‌خواست کلبه وسط باغ را تخریب کرده و ویلای مدرن و جدیدی با زیربنای وسیع متناسب با نیازهایش بسازد. که امکانات و فضای لازم برای برگزاری مهمانی و دورهمی‌های آخر هفته فامیل و دوستان را داشته باشد.

اما نگاه معمار به طراحی ویلای بیدمجنون نگاهی نوستالژیک بود که یک خانواده ایرانی با حال و هوای جمعی و احترام به سنت‌ها را دور خود جمع کند. این ویلا یک پروژه چشم‌نواز در ارتباط با طبیعت است که توسط دیوارهای شفاف، فضاهای داخلی به بیرون گسترش داده. با وجود دکوراسیون داخلی مدرن، توسط نمای کلاسیک آجری، معماری ایرانی را نمایش می‌دهد. مطلب نمای آجری ساختمان ویلایی، خانه بید مجنون در زیبادشت کرج  جزییات بیشتری درباره این بنا یکی از ویلاهای معروف ایران در اختیار شما قرار می‌دهد.

ویلای سفید رستم تنکابن از زیباترین ویلاهای ایران

ویلای سفید رستم تنکابن از لوکس‌ترین ویلاهای ایران

تنکابن شهری مملو از رمز و راز و روایت‌های مختلف که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. شهری که علاوه بر جنگل‌های رویایی و سرسبز، باغ‌های کیوی‌اش در ایران معروف است. ویلای سفید رستم در باغی به مساحت 280 مترمربع توسط دفتر معماری محمد رضا کهزادی طراحی و اجرا شد. این ویلا از زیباترین ویلاهای ایران بوده که می‌توان دور از هیاهوی شهر در آن زندگی کرد، در میان باغ قدم زد و غروب خورشید را تماشا کرد. مطلب ویلای سفید رستم، میان باغ های سرسبز تنکابن جزییات بیشتری درباره این بنا در اختیار شما قرار خواهد داد.

ویلا گلخانه محمدشهر کرج زیباترین ویلاهای ایران

ویلا گلخانه در محمدشهر کرج جزو زیباترین ویلاهای ایران

ویلا گلخانه از زیباترین ویلاهای ایران در محمدشهر کرج با مساحت 798 مترمربع قرار گرفته. این ویلا به‌‌عنوان ویلای آخر هفته خانواده‌ای شش نفره توسط دفتر معماری شب با سرپرستی شبنم حسینی بین سال‌های 1393 تا 1396 طراحی و اجرا شده‌‏است. این پروژه جایزه بخش مسکونی یک واحدی مسابقه معمار سال 96 را دریافت کرد. یکی از شاخصه‌های معماری ایرانی آجر بوده که ساخت خانه‌های کوچک تا پیچیده‌ترین سازه‌های معماری مانند گنبدها را ممکن می‌کند.

در ویلا گل‌خانه نیز آجر چینی‌ها با هوشمندی و دقت تمام در یک معماری مدرن به کار گرفته شده و رقصی از نور و سایه خلق نموده است. حجم ویلا به صورت کشیده مانند دیواری ضخیم شکل گرفته تا مانع سر و صدای خیابان اطراف باشد و حریم خصوصی برای ساکنان ایجاد کند. با مطالعه مطلب نمای آجری زیبا، طراحی مدرن ویلا گل خانه در کرج اطلاعات بیشتری از این بنا به‌دست خواهید آورد.

ویلا سفید اصفهان از زیباترین ویلاهای ایران

ویلا سفید در اصفهان از ویلاهای معروف ایران

ویلا سفید توسط معمار جوان، پدرام ایزدی بروجنی بهسازی شد. ساختمان موجود در باغ ۸۳۰ متری حفظ و تقویت شد و بخش‌هایی به آن اضافه شد تا عملکرد آن را بهبود ببخشید. و با حداقل هزینه و امکانات، حداکثر بهره‌وری را داشته باشد. ویلا سفید اصفهان پروژه‌ای زمینه‌گرا بوده که با الگو برداری از معماری بومی، روایتی امروزی از بادگیر را به تصویر کشید. با تلفیق مناسب فرم و عملکرد بهترین راه استفاده از انرژی در معماری را به کار گرفت. مطلب خانه ویلا جدید، طراحی خاص ویلا سفید در اصفهان اطلاعات بیشتری در مورد این پروژه به شما خواهد داد.

ویلای رز تهران از زیباترین ویلاهای ایران

ویلای رز تهران از ویلاهای معروف ایران

ویلای رز یک ساختمان ‌چشم‌نواز در شهر پر دود تهران با خانه‌های مکعبی و نماهای سنگی بی‌روح است. این ویلا توسط رضا دانشمیر و بین سال‌های 1394 تا 1396 ساخته شده. در نگاه اول تصور می‌شود که ویلا دو طبقه باشد، اما درواقع چهار طبقه دارد. طراح با ظرافت دو طبقه کاملا آفتابگیر را در زیرزمین طراحی کرده. رضا دانشمیر، طراحی پردیس سینمایی ملت، مسجد ولیعصر تهران، برج تجارت جهانی 73 طبقه تهران را به‌عهده داشته. اما ویلای رز متفاوت با دیگر پروژه‌ها، در مقیاس کوچکتر و با محدودیت‌های شهرداری با اجازه ساخت ارتفاع تا دو طبقه، جنبه‌های دیگری از خلاقیت طراح را در پروژه‌های مینیمالیستی نشان داد.

به گفته رضا دانشمیر “ویلا ابزاری جالب برای کار است زیرا محدودیت آپارتمان برای طراحی را ندارد." یعنی می‌توان ساختمانی ساخت که از چهار طرف باز باشد. در این ویلا زمین تا سطح منهای دو کنده و اطراف آن خالی شده تا زیرزمین نورگیر باشد و با فضای سبز طراحی شود. از مهمترین ویژگی‌های این ویلا می‌توان به احساس آرامش، تاکید بر فضای سبز، نمای بیرونی، نور کافی و سقف‌های شیشه‌ای اشاره کرد. عدم استفاده از ستون‌ها در سازه باعث ایجاد نمای وسیع‌تر و تداوم فضای داخلی ویلا شده‌است‌.

ویلای رَج کیش از زیباترین ویلاهای ایران

ویلای رَج در بافت سنتی کیش از ویلاهای معروف ایران

ویلای رَج از زیباترین ویلاهای ایران در بافت سنتی جزیره زیبای کیش قرار دارد. تا نشان دهد یک معماری امروزی نه تنها با زندگی و شهرهای سنتی تضادی ندارد، بلکه کیفیت آن را بهبود هم می‌بخشد. ویلای رَج، در زمینی به مساحت 420 مترمربع توسط دفتر معماری آفرینش طرح پایدار، طراحی و اجرا شده‌است. در مطلب ویلای رَج، سایه روشن آجر بر بافت سنتی کیش اطلاعات بیشتری ازین ویلا به‌دست خواهید آورد.

ویلا مایا از زیباترین ویلاهای ایران

ویلای مایا رودهن از زیباترین ویلاهای ایران

پدر و مادر مایا زمین پروژه ویلا را به‌همراه حوضچه ذخيره آب زراعی که در آن قرار داشت را از قبل خریداری کرده بودند و قصد داشتند یک خانه ساده ۲ طبقه ییلاقی در آن بنا کنند. درست همین‌ زمان مايا به دنیا آمد و پدر و مادرش هم که از دوستان معمار پروژه بودند تصمیم به ساخت بنایی با کیفیت معماری بالاتر و البته حداقل هزینه گرفتند. بدین ترتیب ویلای مایا توسط دفتر معماری فضا فرای تهی طراحی و اجرا شد. مطلب طراحی ویلا دوبلکس مدرن، ویلایی برای مایا در رودهن اطلاعات بیشتری از این ویلا در اختیار شما قرار می‌دهد.

عمارت جان دماوند از زیباترین ویلاهای ایران

عمارت جان دماوند از زیباترین ویلاهای ایران

عمارت جان در دماوند از زیباترین ویلاهای ایران در حومه تهران است. این ویلا توسط علیرضا طهمورثی به‌منظور تامین نیاز‌های کارفرما در یک آخر هفته مطلوب با توجه به موقعیت و نیازهای ساکنین مجددا احیا شد. جزییات این پروژه را در مطلب خانه ویلایی بازسازی شده، قبل و بعد عمارت جان بخواهید.

ویلای هفت سنگان از زیباترین ویلاهای ایران

ویلای هفت‌سنگان قزوین از زیباترین ویلاهای ایران

ویلای هفت سنگان قزوین در سال 1396 با زیر بنای 720 مترمربع در زمینی به مساحت 2000 مترمربع توسط سهراب رفعت طراحی و اجرا شد. در طراحی ویلای هفت سنگان خواست و نیاز کارفرما مورد توجه قرار گرفته است. جزییات بیشتر این ویلا را می‌توانید در مطلب ویلای هفت سنگان، زیباترین ویلای قزوین با طراحی مدرن بخوانید.

زیباترین ویلاهای ایران در شهرهای شمالی

زیباترین ویلاهای ایران در شهرهای شمالی

زیباترین ویلاهای ایران به‌دلیل موقعیت جغرافیایی، بیشتر در شهرهای شمالی کشور قرار گرفته اند. دسترسی به جنگل و دریا، به عنوان دو جاذبه طبیعی مهم و آب و هوای شمال، باعث شده محبوبیت بیشتری برای ساخت ویلا داشته باشد. مجلل‌ترین و زیباترین ویلاهای شمال که بیشتر آن‌ها در خطوط ساحلی قرار گرفته‌اند، در شهرهای رامسر، چالوس، نور، نوشهر، رویان، محمودآباد، بابلسر و سیاهرود واقع شده‌اند. رفاه، امنیت بالا و مشاعات در شهرک‌ها‌ موجب محبوبیت ویلاهای شهرکی شمال کشور شده است. گران بودن ویلای شهرکی موجب شده شاهد لوکس‌ترین ویلاهای ایران با مدرن‌ترین متریال و امکانات در شهرک‌هایی مانند خزرشهر، دریابیشه، دشت نور و امیردشت باشیم. برای خرید زیباترین ویلاهای ایران در شهرهای شمالی به صفحه اینستاگرام گیلیم فعال در زمینه خرید و فروش ویلا مراجعه کنید.

محوطه ویلای قاجار از زیباترین ویلاهای ایران

دکوراسیون داخلی ویلای قاجار از زیباترین ویلاهای ایران

کلام پایانی

در این مطلب با نام ویلاهای معروف ایران آشنا شدید و اطلاعاتی در مورد آن‌ها به‌دست آوردید. در سایت گیلیم مجموعه‌ای از فایل‌های زیباترین ویلاهای ایران برای فروش جمع‌آوری شده‌. تمرکز اصلی تیم گیلیم، بر خرید و فروش زیباترین ویلاهای ایران در شهرهای شمالی است چراکه طرفداران بیشتری دارند. کارشناسان گیلیم از مرحله انتخاب ملک تا بستن قرارداد و انتقال سند لوکس‌ترین ویلاهای ایران همراه شما هستند. همچنین می‌توانید در گیلیم ملک خود را در معرض دید میلیون‌ها نفر قرار داده و بفروشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه