Chidaneh.com placeholder image

آرامش را با رنگ آبی به خانه خود بیاورید

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ آبی: رنگ آبی بیش از هر رنگ دیگری پیرامون ما را فراگرفته است و علاقه داشتن و استفاده از آن را راحت کرده است. آبی رنگ سیاره ما، اقیانوس‌ها، و دریاست. این رنگ به خوبی با رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شود (مثلا ببینید که چقدر راحت لباس‌های دیگر با یک شلوار جین سِت می‌شوند)، هم مردان و هم زنان به آن علاقه دارند، و با هر حال و هوایی، از سرزنده (آکوا) تا لطیف (آبی یخی) یا تماشایی (نیمه شب)، هماهنگ می‌شود.

بیایید از طریق طبیعت نگاهی به رنگ آبی بیاندازیم.

سرویس خواب بالسا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رنگ آبی در طبیعت. از رنگ آبی تیره و اسرارآمیز یخ‌های قطبی تا آب‌های فیروزه‌ای براق دریای کارائیب، رنگ آبی بیش‌ترین رنگی است که در پیرامون ما وجود دارد. اگر از دور به زمین نگاه کنیم رنگ آبی اقیانوس‌ها بر فضای سیاره ما مسلط است. به جین‌ها آبی، آسمان آبی، گل‌های آبی، و ابرهای آبی، و نیز رنگ آبی موجود در بال‌های طوطی یا آبی لطیف موجود در نور روز در ساحل فکر کنید.

 

آبی تیره. رنگ‌های آبی تیره با کمی رنگ خاکستری یا سبز گرم در آن تنالیته‌های رنگی پیچیده‌ای هستند که کار کردن با آن‌ها بسیار ساده است. این رنگ‌ها یادآور دریا هستند و ترکیب بسیار خوبی با دیگر سایه‌های طبیعی خاکستری، قهوه‌ای، و خاکی خلق می‌کنند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبی کارابیایی. آیا دوست دارید رنگ آبی سواحل دریای کارائیب را همیشه در خانه خود داشته باشید؟ از این رنگ‌ها در فضای خانه خود استفاده کنید: فیروزه‌ای دلنشین، آبی آسمانی کمرنگ، سفید ابری، قهوه‌ای چوب‌های آب‌خورده، و خاکی ملایم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبی دریایی. این تنالیته از رنگ آبی بسیار سرزنده و همه‌گیر است. اگر فکر می‌کنید رنگ آبی بیش از حد متین و آرام است می‌توانید از رنگ آبی دریایی یا آبی نقره‌ای استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

آبی طلوع یا غروب خورشید. یک لحظه فکر کنید که کدام را ترجیح می‌دهید: طلوع یا غروب دریا را؟ پاسخ شما به این سوال به شما می‌گوید که باید از کدام تنالیته رنگی آبی باید استفاده کنید. برای آن‌هایی که نور صبح را دوست دارند استفاده از رنگ آبی-خاکستری در کنار نقره‌ای، سفید، و صورتی ملایم پیشنهاد می‌شود. و برای کسانی که عاشق غروب دریا هستند استفاده از رنگ‌های آبی تیره‌تر در کنار مقدار کمی نارنجی یا قرمز روشن پیشنهاد می‌شود.

 

آبی‌ ملایم و آرامش‌بخش. رنگ آبی، شاید به این دلیل که در طبیعت به وفور یافت می‌شود، به عنوان رنگی آرامش‌بخش و ملایم معروف است و به همین دلیل انتخاب بسیار خوبی برای اتاق خواب است. دیوارهایی به رنگ آبی کمرنگ در کنار پارچه‌های کتان طبیعی و رنگ‌های سفید و نقره‌ای فضایی راحت و آرامش‌بخش را خلق می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 خیلی تیره. آبی موجود در نیمه شب به زیبایی و رمزآلودی آسمان شب است. حتی کسانی که به رنگ آبی علاقه ندارند مجذوب سایه‌های تیره آبی می‌شوند. سطوحی که به رنگ آبی تیره می‌آیند با تغییر نور جلوه‌ جالب توجه‌ای به خود می‌گیرند.

 

 

 

 

 

 

 

طرح‌های ساده و تمیز با رنگ آبی. رنگ آبی روشن در کنار سفید کمی مات ترکیب رنگی محبوب در فضاهای داخلی خانه‌های آمریکا و سوئد است. استفاده از این ترکیب رنگی همیشه موفقیت‌آمیز است و جلوه‌ای از آسمان آبی‌رنگ روزهای برفی را در فضا ایجاد می‌کند.

 

 

 

 

 

آبی در باغ. تمام سایه‌های رنگ آبی، از سبز-آبی‌های متمایل به نقره‌ای تا بنفش-آبی‌ها، در یک باغ وجود دارد. ببینید به چه نوع رنگ آبی‌ای در باغ علاقه دارید و از آن در فضای پیرامونی خود استفاده کنید. رنگ سبز ترکیب خوبی با این نوع سایه‌های آبی ایجاد می‌کند اما از رنگ‌های بنفش و زرد نیز می‌توانید در این ترکیب استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استفاده از رنگ آبی در فضاهای بیرونی. به فضای بیرونی خانه خود توجه کنید، آبی‌ تیره بهترین انتخاب برای پاسیو و باغ هستند. به نیمکت، ابزار باغ‌بانی، و گلدان آبی‌رنگ موجود در این عکس توجه کنید. هم‌چنین می‌توانید در ورودی باغ یا دیوارهای بیرونی یا فنس‌ها را به رنگ آبی درآورید و از رنگ سبز شاداب در کنار آن بهره بیرید.
به ما بگویید: سایه آبی مورد علاقه شما چیست؟ آیا سایه‌های تیره آبی را ترجیح می‌دهید یا آبی‌های کمرنگ و ملایم را؟

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
پوریا در تاریخ 05 شهریور 1393
همیشه شنیدیم آبی رنگ سردیه ولی اینجا میشه دید که هم خیلی شیک وجذابه وهم رویایی وآرام بخش ممنون ازمطالب عالیتون
avina در تاریخ 05 شهریور 1393
همیشه رنگ آبی رو دوست دارم و خواهم داشت
nazanin kd در تاریخ 06 شهریور 1393
من ترکیب ابی روترجیح میدم یعنی دوس دارم ابی روشن و ابی تیره رو کنار هم داشته باشم.

ثبت دیدگاه