Chidaneh.com placeholder image

فضایی با حال و هوای اسپانیایی!

به قلم: تحریریه چیدانه

سایر سبک های دکوراسیون: خانه‌های با سبک احیای اسپانیایی (Spanish Revival) در دهه 1920 در پی نمایشگاه کالیفرنیا- پاناما، که در سن‌دیگو بین سال‌های 1915 تا 1917 برگزار شد، در کالیفرنیا محبوب شدند.سایر سبک های دکوراسیون: خانه‌های با سبک احیای اسپانیایی (Spanish Revival) در دهه 1920 در پی نمایشگاه کالیفرنیا- پاناما، که در سن‌دیگو بین سال‌های 1915 تا 1917 برگزار شد، در کالیفرنیا محبوب شدند.

در این نمایشگاه، از ترکیبی از این گرایش‌ها در ساخت خانه‌های موقت استفاده شده بود: باروک اسپانیایی، کوچ‌نشینی اسپانیایی، و احیای مغربی. خانه‌هایی جدیدی که بر این اساس ساخته شدند به سبک احیای کوچ‌نشینی اسپانیایی (Spanish Colonial Revival) معروف شدند.

اسکای اسکرپر

آن‌ها در فضای بیرونی خود دارای ویژگی‌های کلاسیک اسپانیایی بودند: دیوارهای سفید اندودکاری‌شده، کاشی‌های سفالی قرمز در پشت بام، درهای آهن ورزیده، و شبکه‌های پنجره‌ای، و در‌های ورودی کنده‌کاری‌شده.

اما خانه‌هایی که فضای داخلی آن‌ها به سبک احیای اسپانیایی طراحی شده است چگونه هستند؟ در این مطلب 10 خانه که از این سبک استفاده کرده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم.

 

1. آهن ورزیده تزئینی. یکی از ویژگی‌های برجسته این سبک استفاده از آهن ورزیده در خانه است. این سرسرای بزرگ یک لوستر، چراغ‌های دیواری، و نرده‌های پله به سبک اسپانیایی را در خود جای داده است.

 

2. تیرک‌های سقفی چوبی. این تیرک‌های چوبی ظاهری رستیک به این اتاق نشیمن داده‌اند. این عنصر در طاقچه بالای شومینه نیز تکرار شده است.

 

3. دیوارهای اندودکاری‌شده. گاهی در دیوارها از لایه‌های رنگی با تنالیته‌های گرم استفاده می‌شود. اندود‌کاری هم‌چنین در هواکش آشپزخانه و شومینه دیده می‌شود.

 

4. کاشی‌های با دست نقاشی‌شده در پیشانی پله‌ها. پیشانی‌های راه‌پله با کاشی‌های به سبک کاتالانیا پوشیده شده‌اند، که ترکیبی هستند از سطوح براق و سطوح مات. این کار باعث ایجاد عمق در طرح‌های روی پیشانی‌ها می‌شود.

نکته: وقتی از کاشی‌های طرح‌دار برای پیشانی راه‌پله استفاده می‌کنید بهتر است طرح‌های مختلف را با هم ترکیب کنید. فقط به یاد داشته باشید که رنگ‌های آن‌ها باید با هم هماهنگ باشند.
 

5. تورفتگی‌ها و طاقچه‌های توکار. در این خانه یک تورفتگی دنج در کنار اتاق نشیمن طراحی شده است و یک طاقچه کوچک بر روی شومینه اندود‌کاری‌شده ساخته شده است.

 

6. قوس‌ها. در این نوع خانه‌ها قوس‌ها در همه جا دیده می‌شوند؛ از راهروها، درها، و پنجره‌ها گرفته تا تورفتگی‌ها و طاقچه‌ها.

 

7. کاشی و سرامیک سفالی. کاشی‌ها و سرامیک‌هایی به رنگ قرمز خاکی در کفپوش‌های آشپزخانه و قسمت ورودی استفاده شده است.

 

8. استیل تراش‌خورده. یک جفت لوستر از جنس استیل تراش‌خورده در عکس بالا می‌بینید که ظاهری مغربی به این سرویس بهداشتی اضافه کرده است.

 

9. چوب تیره. این در ورودی و چارچوب آن، کفپوش‌ها، میز، و تخته‌های چوبی کنار دیوار همگی به رنگ قهوه‌ای تیره هستند.

 

10. پارچه‌های غنی. می‌توانید تاثیر سبک باروک اسپانیایی را در پارچه‌های زربافت قرمز و طلایی ببینید که در این دو مبل به کار رفته‌اند.

شما چه فکر می‌کنید: آیا به سبک احیای اسپانیایی علاقه دارید؟

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
امیر محمد در تاریخ 04 مرداد 1393
به نظر من خیلی سبک عجیبیه و اصلا نظم و قانون خاصی نداره انگار از هر چی خوششون امده توی دکوراسیون ازش استفاده کردن.
محبوبه در تاریخ 04 مرداد 1393
حس قدیمی بودن و کهنگی به آدم میده. من دوسش ندارم

ثبت دیدگاه