Chidaneh.com placeholder image

نظم کهن، نهفته در تعالیم فنگ شویی

به قلم: تحریریه چیدانه

فنگ شویی: فنگ‌شویی هنر پیچیده‌ای است. اما چند اصل از سیستم کهن و باستانی نظم و هارمونی وجود دارد که می‌توان آن را به راحتی به کار بست. البته این مسئله دقیقا با تعالیم فنگ‌شویی منطبق نیست، اما به طورو چشم‌گیری فضای زندگی و کار شما را ارتقا می‌دهد. انجام کارهایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم باعث بروز تغییرات مثبتی در زندگی شما می‌شود.

مراحل زیر را دنبال کنید تا خانه تان را به سبک فنگ شویی مرتب کنید:

قالیشویی ادیب

1. گوشه‌های تیز مبلمان، پیش‌خان، و اتاق‌ها را با استفاده از گلدان و یا آویزان کردن گل و گیاه نرم کنید. انجام این کار از چیزی که فنگ شویی به آن نام «پیکان‌های سمی» (گوشه‌های تیز گویی مانند یک پیکان به کسی اشاره می‌کنند) می‌دهد جلوگیری می‌کند.

 

2. اجازه ندهید گرد و غبار، کثیفی، و اشیا در گوشه‌ای جمع شوند و هر چه می‌توانید به اتاق نظم دهید. در فنگ‌شویی این کار از هجوم انرژی‌های منفی جلوگیری می‌کند.

 

3. آینه‌ها را روبه‌روی پنجره یا چیزی جذاب در فضای داخلی قرار دهید. این کار باعث می‌شود آینه اتاق شما بازتاب‌دهنده چیزی جذاب و زیبا باشد.

 

4. سعی کنید تخت‌خواب خود را زیر پنجره یا روبه‌روی آینه قرار ندهید. هیچ‌کس دوست ندارد صبح که از خواب بیدار می‌شود خود را در آینه ببنید.

 

5. صندلی‌ها را به در تکیه ندهید. هیچ‌کس دوست ندارد شگفت‌زده شود.

 

6. صندلی‌ها و کاناپه را به صورت گرد بچینید تا امکان گفتگو بیش‌تر شود. هیچ‌وقت تلویزیون را به عنوان مرکز اتاق قرار ندهید.

 

7. پنجره‌های اتاق را با استفاده از شیشه‌های رنگی یا گوی‌های شیشه‌ای افزایش دهید. اگر خانه شما دارای ایوان یا تراس است، پیرامون آن گل و گیاه قرار دهید. باید مانعی میان شما و فضای بیرون وجود داشته باشد، به ویژه وقتی روبه‌روی خانه شما یک پارکینگ عمومی یا خیابان شلوغ است.

 

8. عناصر دکوری زیبا را در اتاق آویزان کنید تا انرژی مثبت در فضا جریان یابد.

 

9. اشیای تزئینی هم‌جنس را در کنار هم قرار دهید (چوب، فلز، و شیشه). این کار باعث ایجاد حسی خوب در فضا می‌شود. هم‌چنین می‌توان از آتش (شمع، چراغ) و آب (فواره، تنگ ماهی، گل‌های تازه) استفاده کرد.

 

10. فضایی را به عکس‌های کودکان، عکس‌های کسانی که دوست‌شان داریم، و یا هر چیزی که نشانه احترام است اختصاص دهید. سعی کنید تصاویری که انتخاب می‌کنید در آن فردی به تنهایی در عکس حضور نداشته باشد. این کار باعث ایجاد حس تنهایی می‌شود.

 

11. خانه خود را مملو از گیاه، گل‌های تازه، و شمع کنید.

منبع:wikihow | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 23 تیر 1393
مطالب جالب بود اگر امکان داره یکم بیشتر تر راجع به فنگ شویی و چیدمان وسایل مطلب بگذارید.مثلا یک کتاب سال قبل خوندم که نوشته بود نگه داشتن وسایل قدیمی باعث راکد شدن انرژی میشود و با بیرون انداختن انها انرژی در خانه جریان پیدا می کند.راستش من اینکارو انجام دادم و معجزه اش رو با چشم خودم دیدم.
avina در تاریخ 24 تیر 1393
مطالب خوبی گفتید. البته به نظرم هرکسی به نوعی اصول فنگشویی رو رعایت میکنه
sima در تاریخ 24 تیر 1393
merc khayli matalebe jalebi bood .manam ba nazanin joon ham aghide hastam age mishe matalebe bishtari darin khosoos begzarid
JAVID در تاریخ 24 تیر 1393
جالب بود

ثبت دیدگاه