درون این دیوار قرمز چه خبر است؟

درون این دیوار قرمز چه خبر است؟

به قلم: سمانه زارعی

چند ساختمان بهم پیوسته که دیوارهایش با رنگ‌های؛ قرمز، صورتی، آبی به صورت یکدست رنگ شده‌اند. بین ساختمان‌ها با پله‌های مختلفی به هم وصل شده است. انگار وارد یک ماز شده‌اید. اینجا یک مجتمع مسکونی است. به نام دیوار قرمز شهرت دارد. این بنا در اسپانیا و در شهر ساحلی calpe در اسپانیا قرار دارد. در این مطلب با این پروژه قدیمی و جذاب آشنا می‌شویم.

سرویس خواب بالسا

درباره دیوار قرمز اسپانیا

La Muralla Roja، اسپانیایی به معنی “دیوار قرمز"، یک پروژه مسکن واقع در La Manzanera درمنطقه ساحلی Calpe اسپانیا است. این ساختمان در سال 1968 توسط معمار اسپانیایی Ricardo Bofill برای مشتری Palomar S.A طراحی شده است و به طور کامل تا سال 1973 ساخته شده است.

معماری پروژه La Muralla Roja

این ساختمان به وضوح به معماری محبوب منطقه مدیترانه عربی اشاره می‌کند که نتیجه الهام معماران از سنت مدیترانه‌ای کاسبا است. رنگ‌های قابل توجهی که نماهای بیرونی و داخلی را می‌پوشانند برای تضاد با طبیعت و یا تکمیل خلوص آن انتخاب شده‌اند. این پروژه که مانند یک قلعه شکل گرفته، به نظر می‌رسد که از صخره‌های سنگی که روی آن نشسته است بیرون می‌آید. ساختار معماری این مجتمع از کاسبه (casbah) الهام گرفته شده است. کاسبا به قلعه یا ارگ دیواردار در کشورهای شمال آفریقا گفته می‌شود. این سازمان که با مجموعه‌ای از پله‌ها، سکوها و پل‌های به هم پیوسته مشخص می‌شود، یک تصویر مدرن از گردش در یک کاسبای معمولی است که دسترسی به 50 آپارتمانی را که La Muralla Roja را تشکیل می‌دهند، فراهم می‌کند.

امکانات در مجتمع لامورالا روجا

به عنوان یک اقامتگاه، امکانات رفاهی متعددی مانند دو فروشگاه تجاری، سونا و رستوران در سطح اول وجود دارد. همچنین در تراس‌های پشت‌بام، سولاریوم و استخری منحصراً برای استفاده ساکنان آن طراحی شده است. لا مورالا روجا به عنوان یک شهرک مسکونی شناخته می‌شود که دارای پنجاه آپارتمان/ فضای زندگی است. آپارتمان‌ها دارای سه سبک و اندازه مختلف هستند: آپارتمان‌های استودیویی به مساحت تقریبی 60 متر مربع، آپارتمان‌های دو خوابه 80 متر مربعی و آپارتمان‌های سه خوابه تقریباً 120 متر مربعی.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه