Chidaneh.com placeholder image

خانه دوبلکس نیکوفر، طراحی منزل زوج میبدی در یزد!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: در طراحی معماری عواملی مختلفی مانند اقلیم منطقه ,موقعیت ,خواسته های کارفرما و…. تاثیرگذار می باشد.خواسته های کارفرما در طراحی خانه دوبلکس نیکوفر، معماری مبنی بر ایجاد زیرزمین به عنوان پارکینگ و سوییت وطبقه همکف فضای عمومی و خواب میهمان و طبقه اول اتاق های خواب و نشیمن خصوصی و نیز استفاده از چوب در طراحی داخلی و در نمای بیرونی بنا، توجه به کیفیت بصری و حس حرکت در بنا با توجه یه این نیازها پروسه طراحی شروع به کار گردید. با چیدانه همراه باشید تا با هم پای صحبت معمار پروژه بنشینیم و جزییات طراحی را از زبان طراح پروژه بشنویم، با ما همراه باشید.

گروه مهندسی سراسازان
خانه نیکوفر
گروه مهندسی سراسازان

سرویس خواب بالسا

مشخصات عمومی طراحی خانه دوبلکس نیکوفر

  • نام پروژه: ساختمان مسکونی نیکوفر
  • موقعیت: میبد، یزد، ایران
  • دفتر معماری: گروه مهندسی سراسازان
  • معمار مسئول: مهدی ریاحی
  • تیم طراحی: اکبر ذاکری، فاطمه رضایی
  • طراح نورپردزای: مهدی ریاحی
  • مساحت سایت پروژه: ۳۳۷متر مربع
  • مساحت کل ساخته شده:۷۵۰مترمربع
  • مشاور عمران / سازه: حسین گلزلر شهری
  • مهندس ناظر / دستگاه نظارت: گروه معماری سراسازان
  • عکاس: مهدیه حقدوست

گروه مهندسی سراسازان
خانه نیکوفر
گروه مهندسی سراسازان

خانه دوبلکس نیکوفر و خاستگاه طراحی آن

خانه دوبلکس نیکوفر با مساحت ۷۵۰ متر مربع در سه طبقه طراحی و اجرا شده است. مالکان این منزل یک زوج میبدی هستند که به همراه دختر و دو پسر کوچکشان زندگی می کنند.

گروه مهندسی سراسازان
خانه نیکوفر
گروه مهندسی سراسازان

روند طراحی خانه دوبلکس نیکوفر

در طراحی معماری عواملی مختلفی مانند اقلیم منطقه، موقعیت، خواسته های کارفرما و… تاثیرگذار می باشد.خواسته های کارفرما در طراحی خانه دوبلکس نیکوفر، معماری مبنی بر ایجاد زیرزمین به عنوان پارکینگ و سوییت وطبقه همکف فضای عمومی و خواب میهمان و طبقه اول اتاق های خواب و نشیمن خصوصی و نیز استفاده از چوب در طراحی داخلی و در نمای بیرونی بنا توجه به کیفیت بصری وحس حرکت در بنا با توجه یه این نیازها پروسه طراحی شروع به کار گردید. در این پروژه نیز خواسته های کارفرما تاثیر زیادی در طراحی این اثر معماری گذاشته است.

گروه مهندسی سراسازان
خانه نیکوفر
گروه مهندسی سراسازان

نقش اقلیم در طراحی خانه دوبلکس نیکوفر

با در نظر گرفتن گرم و خشک بودن اقلیم منطقه تا حد امکان بنا را به داخل زمین فرو برده که هم باعث خنک تر شدن بنا در تابستان و استفاده از فضای نشیمن در حیاط زیرزمین با توجه به کشیدگی دیوار های اطراف و مسقف بودن آن مورد استفاده در این فصل از سال قرار گیرد.

گروه مهندسی سراسازان
خانه نیکوفر
گروه مهندسی سراسازان

خانه دوبلکس نیکوفر و چالش های طراحی آن

در طراحی خانه دوبلکس نیکوفر متغیربودن طول پیشروی در سمت شرق و غرب استفاده از فرم منحنی را در نظر گرفتیم که هم از اختلاف دو سمت شرق و غرب کاسته وهم باعث حس حرکت در نمای بیرونی وایجاد دید متفاوت از جهات مختلف به بنا گردد .عقب نشستگی در طرف غرب بنا در طبقه فوقانی هم سبب ایجاد تراس در این طبقه گردد و جداره پیش آمده در تراس موجب سایه انداز بر تراس و هم باعث جلوگیری از ورود نور غرب به صورت مستقیم به داخل فضا گردید وبا توجه به قرار گیری باغ موقوفه که در روبروی بنا قرار دارد بتوان ازخرد اقلیم به وجود آمده در آن منطقه نیز استفاده گردد .

گروه مهندسی سراسازان
خانه نیکوفر
گروه مهندسی سراسازان

طراحی دکوراسیون داخلی و سازماندهی فضای خانه حس و حالی دوستانه و آرامش بخش را به وجود آورده و محیط دلپذیر، بزرگ و روشنایی حیرت آور آن، با همراهی چوپ فراهم شده است.

گروه مهندسی سراسازان
خانه نیکوفر
گروه مهندسی سراسازان

گروه مهندسی سراسازان
خانه نیکوفر
گروه مهندسی سراسازان

طراحی خانه دوبلکس نیکوفر،بررسی پلان

با دیدن بخشی از پلان طراحی خانه دوبلکس با جزییات بیشتری از طراحی این فضا آشنا خواهید شد و با بررسی پروفایل گروه مهندسی سراسازان در چیدانه می توانید تصویری کامل تری از بخش های مختلف این خانه منحصر به فرد در میبد داشته باشید. 

برای اینکه بتوانید پروژه ی خود را در بخش پروژه های برجسته چیدانه با نام خودتان ثبت کنید کافی است، عکس پروژه و مشخصات خود را به تلگرام چیدانه ۰۹۰۳۵۵۵۰۱۴۸ ارسال کنید. اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید و پروژه ی خود را با مردم ایران به اشتراک بگذارید.

نویسنده: گروه مهندسی سراسازان| تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه