Chidaneh.com placeholder image

چیدمان مبل در دکوراسیون پذیرایی کوچک، 12 ایده ناب!

به قلم: تحریریه چیدانه

نشیمن: برای بزرگ نشان دادن دکوراسیون پذیرایی کوچک و نشیمن و همچنین راحتی در اتاق کوچک می توانید انواعی از چیدمان مبل، صندلی و میز جلومبلی را در نظر بگیرید. بازی با محل قرارگیری وسایل و مبلمان می­ تواند رویایی برای یک طرفدار دکوراسیون باشد. اما این مسئله زمانی رخ می دهد که فضای مناسب برای این کار داشته باشید. اگر شما نشیمن کوچک دارید، ممکن است چگونگی قرار دادن وسایل شما را خسته کند. برای کمک به این طراحی دشوار با تعدادی نکات عمومی همراه باشید تا بیشترین فضا را خارج از شکل اتاق داشته باشید.

مبل بنفش در دکوراسیون پذیرایی کوچک

چوب و هنر

1- دکوراسیون پذیرایی کوچک با صندلی های فشرده

در فضای متراکم، راه حل مبلمان خانگی چوب و هنر برای تامین بیشترین انعطاف نشیمن، این است که از یک مبل بزرگ بخش بخش و بهم پیوسته، صندلی های با ابعاد اروپایی (مثل صندلی های مدرن میان قرنی تنگ و سبک) استفاده شود. مبل بزرگ به تنهایی یا گروهی در حالت های زیادی می توانند قرار بگیرند. صندلی های اضافی در صورت نیاز بی آنکه فضای زیادی اشغال کنند، قابل استفاده هستند و تضاد بصری خوش آیندی نیز اضافه می ­کنند.

مبل خاکستری در پذیرایی کوچک

2- مبلمان بدون دسته در اتاق نشیمن

قطعا در دکوراسیون نشیمن کوچک این امکان وجود ندارد که به راحتی به دو طرف چرخش داشته و یا به آسانی رفت و آمد کنیم؛ بنابراین با استفاده از اثاث و مبلمان بدون دسته می توانید بیشترین استفاده را از فضای تنگ و کوچک خود داشته باشید؛ آن هم بدون این که وسایل خیلی زیادی را در کنار یکدیگر انباشته کنید.

مبلمان خانگی چوب و هنر
مبلمان خانگی راحتی
مبلمان خانگی چوب و هنر

می توانید از گوشه و کنار فضای داخلی خانه خود استفاده کنید و بهتر است دیوار به دیوار هم باشد تا بتوانید از فضای داخلی و غیر قابل جا به جایی خود بیشترین استفاده را داشته باشید. قطعا این کار بسیار بهتر از زمانی است که دسته های مبل یا صندلی خود را در رو به روی دیوار قرار دهیم که باعث شلوغ تر جلوه دادن فضای نشیمن نیز می گردد. علاوه بر تمام اینها سعی کنید به دنبال صندلی هایی برای دکوراسیون نشیمن خود باشید که به راحتی قابل جا به جا شدن باشند تا زمانی که مهمان شما قصد جا به جایی داشت، بتواند فضای کافی برای این کار را پیدا کند.

چیدمان مبل در دکوراسیون نشیمن کوچک

3- نیمکت دسته دار دو نفره برای دکوراسیون اتاق کوچک

گزینه دیگری که مبلمان خانگی چوب و هنر پیشنهاد می دهد (مخصوصا در زمانی که در نشیمن خود تلویزیون ندارید) این است که از دو مبل راحتی دو نفره در رو به روی یکدیگر و در صورتی که فضای کافی دارید یک یا دو صندلی در کنار آنها استفاده کنید. با این کار این امکان فراهم می شود که دو نفر به صورت مجزا بتوانند به راحتی بر روی مبل استراحت کنند. هم چنین می توانید شرایطی را برای یک مکالمه و گفتگویی دلنشین با همراهی 4 نفر یا حتی بیشتر به صورت رو در رو فراهم کنید.

نورپردازی نشیمن

4- چیدمان مبل باشکوه در کنار میز جلومبلی

در اتاق های تونلی شکل، بهتر است که از صندلی های کنار مبلی چشم پوشی کرده و فقط میز جلومبلی را جایگزین آن کنید. این کار می تواند راهکاری دلنشین و سرگرم کننده باشد. شب هایی که می خواهید فیلم تماشا کنید نیز داشتن چنین چیزی بسیار مناسب و کارآمد خواهد بود چرا که می توانید ظرف پاپ کورن خود را بر روی آن قرار داده و یا حتی به همراه تعداد زیادی از دوستانتان در هنگام تماشای فیلم روی آن بنشینید.

سعی کنید از میزهای جلومبلی با پارچه پرزدار و نرم استفاده کنید تا برایتان به عنوان مبلی راحت نیز کارآیی داشته باشد. همچنین با کمک این نوع میز جلو مبلی خیالتان راحت خواهد بود که سینی نوشیدنی شما به راحتی روی آن قرار خواهد گرفت.

اتاق نشیمن کوچک

5- مبل راحتی و میز جلو مبلی جفت

اگر به جای اینکه یک میز جلو مبلی بزرگ تهیه کنید از دو عدد با سایزهای کوچک تری استفاده می کنید قطعا از چند جهت انعطاف پذیری بیشتری خواهید داشت: همیشه می توانید از یکی از آنها به عنوان مبل و از دیگری به عنوان میز استفاده کنید و یا حتی می توانید هر کدام از آنها را در یک سمت قرار دهید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که ست کردن این وسیله مکعبی به صورت جداگانه کار بسیار سختی بوده و سطح و نمای دکوراسیون شما را ناهماهنگ می کند؛ بنابراین اگر می خواهید فضای نشستن در نشیمن شما بیشتر باشد به سراغ یک میز جلوی مبلی و اگر می خواهید امکان حرکت و جا به جایی بیشتر فراهم باشد به سراغ دو یا سه عدد از آنها بروید.

دکوراسیون نشیمن تلفیقی

6- مبل، میز عسلی و یک میز بلند

اگر فضای نشیمن جمع و جور شما گاهی هم نقش ناهارخوری را برایتان ایفا می کند، پیشنهاد مبلمان خانگی چوب و هنر این است که میز ناهارخوری کوچکی را انتخاب کنید که نقش میز جلومبلی را هم ایفا کرده و برای هر دو کارآیی مناسب باشد. در این حالت میز ناهارخوری شما تمام پهنای مبل را نخواهد گرفت؛ بنابراین می توانید به راحتی بر روی آن لم داده و استراحت کنید. زمانی هم که بخواهید وعده غذایی خود را صرف کنید با مسئله خم شدن و غذا خوردن رو به رو نخواهید شد.

تابلوی دیواری

7- مبل راحتی و دو صندلی

داشتن یک مبل و دو صندلی در کنار آن راه حل بسیار مناسبی برای دکوراسیون داخلی فضایی است که تلویزیون نداشته و بیشتر مخصوص مکالمه، گفتگو و دورهمی افراد است. این کار به شما این شانس را هم می دهد که پارچه های روکش مبل و صندلی خود را با کمی تنوع همراه کنید. سعی کنید از پارچه ای متفاوت برای هر کدام از آن سه استفاده کنید. اگر هم می خواهید کمی به دکوراسیون خود هارمونی ببخشید می توانید از کوسن هایی با پارچه های زیبا و مناسب بر روی آنها بهره بگیرید.

دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل

8- مبل و میز جلو مبلی

گاهی داشتن میز جلو مبلی به طور خاص می تواند انتخاب مناسبی برای ذخیره فضا باشد؛ چیزی که می تواند نسبت به داشتن میزهای مطالعه مختلف، مهم تر و کارآمدتر باشد. قسمت باریک تر میز شما که در کنار انتهای مبل قرار می گیرد می تواند جای مناسبی برای قرار دادن فنجان قهوه شما باشد.

دکوراسیون خاکستری نشیمن

9- میز جلو مبلی با پایه های باز

به خاطر داشته باشید که صرف نظر از نوع چیدمان مبل، فضایی که در آن می توانید به راحتی پاهایتان را حرکت دهید راحت ترین فضای شما خواهد بود؛ بنابراین سعی کنید میزی را انتخاب کنید که بتوانید پاهایتان را به راحتی در زیر آن قرار دهید. در این حالت احساس نخواهید کرد که به دام افتاده اید و در نتیجه احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.

دکوراسیون نشیمن آبی

10- وسایلی که قابلیت نصب شدن بر روی دیوار را دارند

سعی کنید تا جایی که امکان دارد وسایل را بر روی زمین قرار ندهید. برای مثال چراغ های دیواری می توانند نمونه خوبی به حساب بیایند که می توانند به خوبی در کنار میز یا مبل شما روی دیوار نصب شوند.

دکوراسیون نشیمن سفید

11- فضای بصری در دکوراسیون نشیمن کوچک

در کنار فضای فیزیکی، سعی کنید با استفاده از رنگ های روشن برای میز تلویزیون، جلوی مبلی و… فضای بصری خود را نیز زیبا نگه دارید. سعی کنید از کوسن هایی روشن و سفید برای روی مبلمان خود استفاده کنید. با این کار در هنگام نشستن و یا استراحت کردن هرگز دچار این احساس نمی شوید که درون یک فضای بسته و فشرده قرار گرفته اید.

دکوراسیون پذیرایی کوچک

12- برای دکوراسیون پذیرایی کوچک مضایقه نکنید

این حقیقت که فضای نشیمن شما تنگ و باریک است، به این معنا نیست که در دکوراسیون آن مضایقه و کوتاهی کنید. شما آزاد هستید که از آثار هنری استفاده کرده و یا رنگ هایی متنوع در دکوراسیون خود داشته باشید. استفاده از لوازم دکوری و اکسسوری در فضاهای کوچک ممکن است این حس را به شما القا کند که در خانه عروسکی قرار دارید اما این را نیز بدانید که لزوما با این کار فضای خود را بزرگ تر نشان نخواهید داد، آن هم در زمانی آثار هنری و تابلوهای بزرگی بر روی دیوار خود نصب می کنید که نوعی حس معلق بودن به شما القا می کند.

مبلمان خانگی چوب و هنر
مبلمان راحتی در نشیمن
مبلمان خانگی چوب و هنر

علاوه بر این نکته ای که در رابطه با اتاق کوچک و فضاهای جمع و جور وجود دارد این است که تنها با در نظر گرفتن بعضی نکات و رعایت بعضی اصول می توانید دکوراسیون خود را کمی تجملی تر کنید. می توانید از میزهایی که پایه های مجسمی دارند، استفاده کنید و یا حتی گلدان و گلی بر روی میز قرار دهید؛ بنابراین با رعایت بعضی اصول می توانید حتی همین اتاق کوچک خود را هم با ارزش تر و لوکس تر جلوه دهید.

برای ارتباط با این گروه به پروفایل اهالی فن مبلمان خانگی چوب و هنر در وبسایت چیدانه سری بزنید. با داشتن اطلاعات تماس و دیدن نمونه محصولات تصمیم گیری سریع تری دارید.

منبع: Houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
محمد عسگری در تاریخ 16 اسفند 1396
مطالبتون عالی هستند با تشکر مجموعه تخت طاووس https://www.takhttavoosco.com/

ثبت دیدگاه