Chidaneh.com placeholder image

طراحی هنری راه پله به شکل ریشه درخت!

به قلم: تحریریه چیدانه
راه پله: این راه‌پله شگقت‌انگیز که توسط شرکت Atmos  برای خانه‌ای در لندن طراحی شده است برنده جایزه سال 2013 جایزه چوب بریتانیا (UK Wood Award) است. این راه‌پله در واقع بخشی از یک سازه چوبی بزرگ‌تر است که اتاقی را در درون اتاقی دیگر می‌سازد. 
 
 
این راه‌پله در گوشه‌ای از اتاق قرار گرفته و مانند شاخه‌های درختی غول‌پیکر گویی از درون زمین رشد کرده است. شرکت CNC لایه‌های مارپیچی چوبی را برای خلق یک ساختار توکار برید. لایه‌ها به نظر معلق و آزاد در فضا می‌رسند اما یک ساختار فلزی آن‌ها را ثابت کرده و به دیوار کناری متصل کرده است؛ البته این ساختار فلزی تقریبا پنهان است. 
 
 
ساختار این راه‌پله مانند درختی که از رشد بازنمی‌ماند و مجبور است در فضایی محدود رشد کند تازه و زنده است. لایه‌های چوبی که به پله‌ها شکل می‌دهند راه خود را در مقابل دیوار پیدا می‌کنند و حالاتی از شکل افتاده و خموده در کنار دیوار پیدا می‌کنند. این چوب‌ها در قسمت‌های کناری نازک‌تر شده و نرده این راه‌پله را تشکیل می‌دهند. 
 
 
لبه‌های مارپیچ هر پله و قطعه‌های چوبی که نرده را شکل می‌دهند نسبت به دیگر قسمت‌ها دارای چوب تیره‌تری هستند. این کنتراست باعث برجستگی طراحی راه‌پله می‌شود و آن را بیش‌تر شبیه یک مجسمه چوبی می‌کند تا یک سازه کاربردی.
 
 
نکته جالب این است که اجزای این راه‌پله در بسته‌بندی‌های مختلف به این مکان ارسال شدند و در کم‌تر از یک روز در کنار هم قرار گرفته و تبدیل به یک راه‌پله شگفت‌انگیز شدند.     
 
منبع: trendir | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه 

تابلو فرش ریحان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
پوریا در تاریخ 23 تیر 1393
چقدر زیبا و خلاقه

ثبت دیدگاه