Chidaneh.com placeholder image

کاشی کاری های رنگی باز می گردند!

به قلم: تحریریه چیدانه
کف: کاشی سیمانی زیبایی خاصی به خانه‌های به سبک مدیترانه‌ای اضافه می کند و به فضاهای مدرن و تلفیقی اعتباری فراوان می‌بخشد. کاشی سیمانی دارای ماهیتی خاص و شکل هنری منحصربه‌فردی است. سازنده کاشی، سیمان‌های رنگی را با هم ترکیب می‌کند، آن را در قالب قرار می‌دهد، و بعد قالب را درون پرس هیدرولیکی می‌گذارد. نتیجه یک کاشی سنگین، نشان‌دار، و زیبا است که کاربردش را پنهان می‌کند. در این مطلب چند نمونه زیبا را به شما معرفی می‌کنیم:
 
 
کاشی  دارای رنگ‌های متنوعی است و تمام ویژگی‌هایی که یک فرش به فضا اضافه می‌کند را در خود دارد اما نگهداری از آن راحت‌تر است. این مسئله در اقلیم‌های گرم‌تر صادق‌تر است.
 
 
استفاده از کاشی در پیشانی پله همیشه شیوه فوق‌العاده خوبی برای اضافه کردن طرح و شکل به فضا است. کاشی سیمانی که در عکس بالا می‌بینید یک راه پله زیبا را تبدیل به یک عنصر نامتعارف کرده است.
 
 
 
از کاشی طرح دار در این فضا به عنوان دیوار استفاده شده است و این نوع کاشی تمام ویژگی‌های تزئینی کاغذدیوراری را داراست.
 
 
 دیوار عکس بالا از ترکیب چندین کاشی مختلف به وجود آمده است. اگرچه این خانه در کالیفرنیا است، اما بیش‌تر شبیه خانه‌های جنوب اسپانیا است. 
 
 
 
کاشی های طرح دار بسیار مناسب دیوارهای آشپزخانه است. در این فضا، کاشی سیمانی در کنار هود ترکیب زیبایی ایجاد کرده بدون این‌که داد بزند: «به من توجه کنید!»
 
 
 
کاشی طرح‌داری که در این عکس می‌بینید به کف سیمانی اضافه شده است. کاشی در فضاهای داخلی و بیرونی قابل استفاده است و می‌توان از آن به عنوان فضای انتقالی میان درون و بیرون استفاده کرد.
 
 
 
اگرچه عکس بالا یک فضای تجاری است اما این طرح کاشی  یک جلوه تلفیقی به آشپزخانه و اتاق نشیمن، همان‌طور که به فضای بالا اضافه کرده است، اضافه می‌کند. فضای مثبت و منفی کاشی‌ها در ترکیب کلی یک شکل خاصی اضافه می‌کند اما بیش از حد به چشم نمی‌آید.
 
 
 
در این عکس از کاشی رنگی در کف برای ایجاد تمایز میان اتاق نشیمن و ورودی استفاده شده است. طرح آبی فعال این کاشی سنگ آهک موجود در کف اتاق نشیمن را مطیع خود ساخته است.
 
 
 
پایه این آتشدان از جنس کاشی رنگی است . کاشی های رنگی که در این فضای نشیمن در مرکز قرار دارند، جلوه خاصی به این فضا داده است.
 
 
 
کاشی های رنگی به فضایی که دارای فرش نیست می‌تواند رنگ اضافه کند. به استفاده مناسب از رنگ‌های مختلف در کف این اتاق توجه کنید و ببینید چگونه کاشی  فضا را به انحصار خود در آورده است.
شما چه فکر می‌کنید؟ در کدام قسمت خانه از خود می‌توانید از کاشی های رنگی استفاده کنید؟
 
منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

سرویس خواب بالسا

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
پرستو در تاریخ 25 تیر 1393
من همیشه فکر میکردم کاشی فقط برای سرویس هاخوبه ولی اینا خیلی خوشگل شدن
nazanin kd در تاریخ 26 تیر 1393
خیلی خوبن منم مثل پرستو فکر میکردم تا اینکه اینا رو دیدم واقعا جلوه دیگه ای به فضا میدن ودر عین حال پاک کردنشون خیلی راحته!
محمد واحدی در تاریخ 21 اسفند 1394
خیلی زیبان.این کاشی ها رو چطور میشه تهیه کرد دست سازن ؟تو اینترنت سرچ زدم نبود
بخشی در تاریخ 18 مرداد 1396
کاشی البرز طرح مینیاتور، هارمونی و طرح موراکو

ثبت دیدگاه