Chidaneh.com placeholder image

اتاق غذاخوری، 11 ایده مجزا کردن فضای ناهارخوری!

به قلم: تحریریه چیدانه

مبلمان: وقتی اتاق غذاخوری شما که به صورت اوپن بوده و در اتاقی مشخص قرار نگرفته باشد می تواند به فضای دکوراسیون شما نور، روشنی و احساس خوبی منتقل کند. در چنین شرایطی حتما باید نظم و مرتب بودن فضای خود را مد نظر داشته باشید؛ بنابراین از ایده هایی که در این مطلب از چیدانه با کمک میز ناهارخوری چلکا ارائه می دهیم استفاده کنید تا بتوانید ناهارخوری خود را به بهترین شکل در فضایی بزرگ ترتیب داده و لحظات شیرینی را در کنار خانواده و دوستانتان در آن سپری کنید.

فضای ناهار خوری را بخش بندی کنید

تابلو فرش ریحان

سطح زمین را بخش بندی کنید.

شما می توانید با علامت گذاری بر روی زمین، حدود ناهارخوری خود را مشخص کنید. برای مثال در تصویری که مشاهده می کنید اشکالی شش ضلعی بر روی زمین و در زیر میز قرار گرفته که این جدود و برجستگی را کاملا به شما القا می کند. علاوه بر این شما می توانید با کشیدن و قرار دادن خطوطی ساده بر روی زمین این حدود را مشخص کرده و یا با طراحی های استادانه خود این کار را انجام دهید.

انتخاب فرش برای میز ناهار خوری

فرشی برای میز ناهار خورتان پهن کنید.

راه ساده ای که برای مشخص کردن و بخش بندی کردن اتاق غذاخوری وجود دارد این است که فرشی در آن قسمت روی زمین و زیر میز پهن کنید. این کار حدود زمین شما را مشخص و احساس راحتی و امنیت در زیر پاهای شما ایجاد می کند. برای زمانی که خرده های غذا بر روی زمین می ریزد هم می توانید در انتخاب فرش خود دقت کنید تا گزینه ای را انتخاب کنید که بتوان به راحتی آن را پاک کرده و یا غذا را از روی آن برداشت.

[[nid:65538]]

برای میز ناهار خوری از مواد طبیعی استفاده کنید.

به گفته ی میز ناهار خوری چلکا قطعا شما می توانید با اضافه کردن مواد و عناصری طبیعی مثل چوب، گیاه و پارچه به فضا و دکوراسیون خود گرما و احساس مثبتی ببخشید. میز چوبی محکمی که در تصویر مشاهده می کنید به همراه عناصر دیگری که در کنار آن قرار گرفته اند احساس آرامش و گرمایی در این اتاق سفید رنگ ایجاد کرده است. در این حالت فضای ناهارخوری شما راحت تر و گرم تر به نظر خواهد رسید.

میز ناهار خوری سفید

قسمت های مورد علاقه خود را قاب بندی کنید.

میز سفید رنگ و مدرنی که در تصویر مشاهده می کنید در مرکز اتاقی با کف بتنی قرار گرفته که با دیوارهایی سفید رنگ هم احاطه شده است. در این حالت می توانید با قرار دادن تابلو و یا آثار هنری در قاب هایی زیبا و مناسب و استفاده از آنها فضا را گرم تر، زیباتر و دلنشین تر کنید.

میز ناهار خوری چلکا
میز ناهار خوری چوبی
میز ناهار خوری چلکا

همه چیز را در محدوده دست خود قرار دهید.

با ایجاد فضایی قابل دسترس برای اتاق غذاخوری خود احساس راحتی و آسودگی بیشتری ایجاد کنید. قرار دادن میز یا قفسه هایی که به صورت دیوار به دیوار قرار می گیرند می توانند برای ایجاد فضای بیشتر در ناهارخوری شما تاثیر گذارد باشد. به گونه ای که طبیعتا فضای بیشتری برای قرار دادن لیوان و وسایل روی میز و سفره خواهید داشت. در این شرایط هم میزبان و هم مهمان به راحتی به این وسایل دسترسی داشته و می توانند از آنها استفاده کنند.

اتاق غذا خوری

فضاها را تفکیک کنید.

شما می توانید با کمک اثاث و مبلمان خود فضاهای هر قسمت را از یکدیگر تفکیک کنید. برای مثال همان طور که در تصویر مشاهده می کنید این کابینت بزرگ، فضای بین نشیمن و ناهارخوری را از یکدیگر مجزا و هر بخش را تعریف کرده است. مزیت دیگری که این کار دارد این است که به کمک آن می توانید فضای بیشتری را در خانه خود ذخیره کنید. اگر بودجه شما بر اساسی نیست که بتوانید کابینت بزرگی تهیه کنید، به جای آن از میزهای کنار دیوار و یا قفسه در بین دو فضا استفاده نمایید. به هر حال هرگونه وسیله ای که به عنوان مانع و حصار در بین دو فضا قرار بگیرد می تواند احساس آرامش ایجاد کرده و خانه شما را دنج تر کند.

میز ناهار خوری چلکا
مبلمان غذاخوری چلکا
میز ناهار خوری چلکا

از مبلمان ناهار خوری نمکتی استفاده کنید.

پیشنهاد دیگر میز ناهار خوری چلکا برای شما استفاده از نیمکت هایی است که با کوسن هایی زیبا تزیین شده است. اینگونه نیمکت ها احساس راحتی و آرامش زیادی را به شما منتقل خواهند کرد. شما می توانید با قرار دادن وسیله و المانی در کنار دیگری فضای اوپن و باز خانه خود را دکوراسیون کنید. در این تصویر، نیمکت در مقابل پیشخوان آشپزخانه قرار گرفته و فضایی دنج و دوستانه ایجاد کرده است که مهمان های شما بتوانند در هنگامی که در آشپزخانه در حال پختن غذا هستید در کنار شما نشسته و دور هم جمع شوید.

میز ناهار خوری کم جا

خطوط را کم تر کنید.

اتاق غذاخوری خود را از هرگونه لوازمی که گوشه های تیزی مثل گوشه های انحنای میز دارند خالی کنید. برای این کار می توانید مانند چیزی که در تصویر می بینید از میزی سفید رنگ در وسط فضای خود استفاده کنید که گوشه و لبه های آزاردهنده ای نداشته باشد.

انتخاب رنگ در میز ناهار خوری

به فضای خود رنگ ببخشید.

میز ناهارخوری خود را در محاصره رنگ ها قرار دهید تا به کمک آن بتوانید فضا را دنج تر و گرم تر جلوه دهید. راه ساده ای که برای این کار پیشنهاد می شود استفاده از صندلی هایی با رنگ های متنوع و روشن است. برای مثال در این تصویر با استفاده از توناژ آبی و سبز در صندلی ها و با نظم قرار دادن آنها فضایی تفکیک شده و جذاب خلق شده است. این کار می تواند دکوراسیون ناهارخوری شما را دوست داشتنی تر و جذاب تر جلوه دهد. حتی می توانید برای این کار صندلی های خود را با رنگ هایی متنوع رنگ آمیزی کنید.

میز ناهار خوری روستایی

از المان های روستایی نیز استفاده کنید.

ممکن است  برپا کردن ناهارخوری صمیمانه برای استقبال از مهمانان شما در خانه بزرگ و مدرنی مثل این تصویر کار سختی به نظر بیاید. با این حال مالکین این خانه با ترتیب دادن و بهره بردن از میز و صندلی های روستایی از عهده آن برآمده اند. این کار باعث می شود تا دکوراسیونی زیبا تر و خاص تر نیز داشته باشید.

اتاق غذاخوری گرم

دکوراسیون خود را به کمک پارچه گرم و دلپذیرتر کنید.

راه حل مناسبی که برای گرم تر و دلنشین تر کردن دکوراسیون ناهارخوری شما پیشنهاد می کنیم استفاده از کوسن هایی است که با پارچه های متنوع و زیبایی مزین شده اند. همان طور که در تصویر نیز می بینید پارچه زیبایی که برای این کوسن استفاده شده است در کنار سادگی چوب میز، نمایی خیره کننده ساخته و همچنین احساس راحتی و آرامش فوق العاده ای به فضا بخشیده است.

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر و به دست اوردن اطلاعات تماس این گروه می توانید به پروفایل گروه میز ناهارخوری چلکا در وبسایت چیدانه مراجعه نمایید. 

منبع: houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه