Chidaneh.com placeholder image

فلاور باکس چوبی، باغچه کوچک منزل شما !

به قلم: تحریریه چیدانه

بالکن، پاسیو، حیاط خلوت: شهر نشینی، ترافیک، آلودگی هوا، کمبود فضا همه و همه از عوامل بروز تنش های عصبی و استرس در دنیای امروزی می باشد که داشتن یک فضای سبز در محیط کار و زندگی هر چند کوچک می تواند آرامش از دست رفته را به شما بازگرداند. فضای سبز شما می تواند شامل بخشی از بالکن، پاسیو و یا حیاط خلوت شما باشد که به سادگی مزین به گل و گیاه شده باشند، برای این منظور فلاور باکس ها بهترین گزینه محسوب می شوند که می توانند با اشغال  کمترین فضای موجود بیشترین تاثیر را در زیبایی خانه ی شما داشته باشند. به همین منظور امروز در چیدانه می خواهیم شما را با فلاور باکس ها و تاثیرشاد در دکوراسیون منزل بیشتر آشنا کنیم پس با ما همراه باشید

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
فلاورباکس چوبی رستاک
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

سرویس خواب بالسا

فلاورباکس چیست؟

فلاور باکس در واقع به معنای جعبه ی گل می باشد و از آن برای کاشت درخت، درختچه و گل استفاده می شود. فلاور باکس ها در  گذشته بیشتر به صورت ثابت و چوبی ساخته می شدند و نوع طراحی آنها متناسب با طرز تفکر مردم بوده و با گل هایی مانند شاهپسند و شمعدانی تزئین شده و در باغ ها و محوطه خانه ها قرار می دادند. اما امروزه انواع مختلفی مانند فلاور باکس های پلاستیکی، سنگی و… که در بند های بعد توضیح بیشتری درباره ی نوع چوبی و چوبی فلزی ارائه می دهیم.

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
فلاورباکس دیواری چوبی
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
فلاورباکس چوبی
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
فلاور باکس چوبی
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

فلاور باکس چوبی

فلاور باکس چوبی در صورتی که به عنوان گلدان مورد استفاده قرار گیرند، باید در داخل آنها یک ظرف ضد رطوبت وجود داشته باشد تا امکان آسیب به چوب کمتر شود. معمولا از چوب هایی مانند ساج برمه ای، بلوط و ایروکو برای ساخت فلاور باکس چوبی استفاده می شود. فلاورباکس های چوبی گروه طراحان رستاک در سایزهای مختلف با قابلیت نصب بر روی انواع نرده، دیوار و سکو و در رنگ های مختلف عرضه می گردند. ساخت ابعاد بزرگتر این فلاور باکس ها گزینه ای مناسب و آسان برای طراحی و اجرای روف گاردن (باغ بام ) و همچنین تراس منازل بوده و ضمن ارائه زیبایی، سهولت اجرا را به مخاطبین هدیه می کند.

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
فلاورباکس کد 5299 رستاک
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
 

فلاور باکس  چوبی-فلزی

فلاور باکس های چوبی- فلزی دارای شاسی فلزی بوده که با استفاده از رنگ کوره ای ضد زنگ شده اند و به همراه چوب روسی و همچنین ورق پلی کربنات با اندازه های دلخواه تشکیل می شوند. گروه طراحان رستاک با بهره گیری از تکنیک برترین برندهای رنگ فضای باز دنیا و همچنین سیلینگ (ایزوله ) داخلی با استفاده از متریال نوین عرضه شده در این زمینه در دنیا و همچنین ساخت و مونتاژ دقیق این گلدان ها به ما این امکان را داده تا تجربه ای موفق و قابل دفاع در عرصه ساخت انواع فلاورباکس های چوبی کسب نماید.

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
فلاورباکس چوبی در حیاط
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

کاربرد فلاور باکس

  • از فلاور باکس ها برای کاشت درخت استفاده می شود. البته فراموش نکنید که سایز این فلاور باکس ها باید بزرگ باشد تا امکان کاشت درخت در آنها وجود داشته باشد. با توجه به نوع درختی که انتخاب می شود، میزان و حجم خاک گیری در فلاور باکس قابل تغییر خواهد بود.
  • از فلاور باکس ها برای کاشتن درختچه های کوچک هم می توان استفاده نمود و چون به صورت معمول دارای سایز متوسطی هستند می توان انواع درخچه ها را در داخل آنها کاشت.
  • کاربرد دیگر فلاور باکس ها برای لبه تراس است که با توجه به اندازه تراس، در ابعاد مختلفی ساخته می شوند. فلاور باکس های لبه تراسی بسیار طرفدار داشته و از آنها جهت زیبایی نمای ساختمان و همچنین طراوت بخشیدن به فضای آپارتمان می توان استفاده نمود.
  • از فلاور باکس دیواری که به نام دیوار سبز معروف هستند، به صورت معمول در بزرگراه ها، باغ ها، تالارها و همچنین تراس ها استفاده می شود و چون دارای ابعاد، رنگ و سایز های مختلفی هستند، بسته به محل و کاربردی که دارند، طراحی و تولید می شوند.
  • فلاور باکس هایی که به صورت حجمی هستند، برای مشخص نمودن ورودی ها قابل استفاده بوده و به جهت ایجاد فضای سبز حجمی کاربرد دارند و در ورودی تالار ها، ویلا ها و مجتمع ها قابل استفاده هستند.  

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
فلاورباکس چوبی
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

مزایای استفاده از فلاور باکس

فلاور باکس ها دارای مزیت های زیادی هستند که به برخی از آنها در زیر اشاره شده است.

  • در مکان هایی مانند تراس و پشت بام ها که امکان کاشت درخت، گل و درختچه وجود ندارد، می توان از فلاور باکس ها بهره گرفته و می توان با کمک آنها از فضاهای مرده به نحوه احسنت استفاده کرده و بر روی بام روف گاردن را اجرا نمود.  
  • در فضاهای سبز شهری با کمک فلاور باکس ها می توان به کاهش سطح چمن کاری کمک کرئه و با انجام این کار در هزینه های نگهداری از چمن صرفه جویی می شود.
  • امکان جابجایی فلاور باکس از مزیت های دیگر آن می باشد و در اصل می توان فلاور باکس را در محل دیگری کاشت و در زمان مناسبی که کاملا زیبایی و طراوت دارند، به محل مورد نظر انتقال داد. برای مثال در زمان جشن ها، جشنواره ها و همچنین افتتاحیه پروژه ها می توان فلاور باکس را به محل مورد نظر منتقل نمود.
  • با وجود فلاور باکس هزینه های احداث و نگهداری فضای سبز دائمی کاهش می یابد و چون قابلیت جابجایی دارند، می توان برای تغییر دکوراسیون، آنها را به محل دیگری برده و فلاور باکس های جدیدی را در محل مورد نظر قرار داد تا از این طریق علاوه بر تغییر دکوراسیون، تنوع و طراوت روانی هم ایجاد شود.

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
فلاورباکس چوبی در بالکن
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

اجرای مناسب فلاور باکس

به گفته ی گروه طراحان رستاک نکته مهمی که در اجرای فلاور باکس باید توجه داشته باشید، ایجاد زهکشی مناسب است که باید در کف فلاور باکس انجام پذیرد. برای انجام این کار باید در کف فلاور باکس چند سوراخ ایجاد کرده و در زمان کاشت گیاه ۳ تا ۵ سانتی متر ریگ های بادامی در کف فلاور باکس ریخته و  سپس روی ریگ ها یک لایه پارچه مخصوص با نام ژئوتکستیال قرار داده تا با کمک این پارچه امکان خروج خاک از سوراخ های کف فلاور باکس وجود نداشته باشد. در نهایت فلاور باکس را از خاک سبک پر کرده و با انجام این عملیات زهکشی مناسب فلاور باکس انجام می  شود.

اکنون شما می توانید با مراجعه به پروفایل گروه طراحان رستاک در چیدانه با فعالیت های این شرکت آشنا شده و فلاورباکس مناسب فضای داخلی تان را خریداری نمایید و از آن ها برای طراحی فضای سبز خود کمک بگیرید.

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه