Chidaneh.com placeholder image

راهبردهای معماری برای تولید محلی در دوسالانه معماری تالین

به قلم: گلنار

دوسالانه معماری تالین یکی از برجسته‌ترین رخدادهای منطقه اروپای شرقی است که تبادل ایده‌ها را در خارج از مرزها تشویق می‌کند.

راهبردهای معماری برای تولید محلی در دوسالانه معماری تالین

اسکای اسکرپر

گروه معماری هنرآنلاین: ششمین دوسالانه معماری تالین با موضوع «خوراکی یا معماری متابولیسم» از ماه سپتامبر کار خود را آغاز می‌کند. نسخه امسال «استراتژی‌های معماری برای تولید محلی و خودکفایی» را بررسی می‌کند و راه‌های استفاده مجدد از زباله‌های ناشی از محیط‌های شهری را برجسته می‌کند.

دوسالانه معماری تالین

دوسالانه تالین با کیوریتوری لیدیا کالیپولیتی و آرتی مارکوپولو، با همکاری مشاور محلی ایوان سرگئیف و دستیار کیوریتور، سونیا سوبرینو رالستون برگزار می‌شود. این برنامه احتمالاتی را که فرآیندهای متابولیک طبیعی می‌توانند برای شهرها و ساختمان‌ها به هنگام انتقال به حوزه معماری به ارمغان بیاورند، بازتاب می‌دهد.

این برنامه شامل پنج رویداد اصلی است: نمایشگاه کیوریتوری، سمپوزیوم، مسابقه چشم‌انداز تالین،  نمایشگاه بین‌المللی مدارس معماری، برنامه‌های اینستالیشن همراه با رویدادهای ماهواره‌ای. این رویداد معماری با مشارکت‌ اتحادیه کوپر، انستیتو معماری پیشرفته کاتالونیا(IAAC)،  گروه معماری AMO/OMA صورت خواهد گرفت.

نمایشگاه کیوریتوری با عنوان «خوراکی» در پنج موضوع گروه‌بندی شده است: خانه متابولیک، کاوش فرآیندهای متابولیک مرتبط با مواد غذایی و فضاهای روزمره خانگی، از آجر تا خاک، کمپوست‌سازی، غذا و ژئوپلیتیک.

برنامه اینستالیشن دو سالانه، پروژه «Fungible Non-Fungible» را که توسط گروه معماری IHEARTBLOB طراحی شده را به نمایش می‌گذارد. این برنامه یک رویکرد جدید «غیرمتمرکز و سیستماتیک» نسبت به طراحی معماری می‌دهد و به جامعه امکان می‌دهد هم طراح و هم سرمایه‌گذار باشد و به ساختاری که در طول زمان تکامل می‌یابد کمک کند. تیم طراحی یک ابزار تولید NFT برای عناصر معماری ایجاد کرده است. درخواست طراحی یک قطعه در ماه می به صورت آنلاین انجام می‌شود و پلتفرم تا جولای 2022 باز خواهد بود، زمانی که ساخت و ساز شروع می شود.

دوسالانه معماری تالین از برجسته‌ترین رخدادهای منطقه اروپا شرقی است که تبادل ایده‌ها را در خارج از مرزها تشویق می‌کند. این رویداد از 7 سپتامبر تا 31 اکتبر میزبان بازدیدکنندگان است.

 

منبع: هنرآنلاین

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
پوریا در تاریخ 26 شهریور 1393
دراین مطلب هر آنچه موردنیاز است دراختیارمان قرار گرفته بسیار پربار است.ممنون از مطالب مفیدتون
Parastoo_S در تاریخ 27 شهریور 1393
مرسی مطلب خوبی بود!

ثبت دیدگاه