Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون منزل رمانتیک زوج تهرانی، خانه‌ای با تن‌پوش گل‌های بهاری

به قلم: تحریریه چیدانه

تحقق رویای لطافت در دکوراسیونی به سبک رمانتیک

در این خانه پیش از هر چیز پس‌زمینه روشن و سفیدرنگ دکوراسیون منزل توجهم را به خودش جلب می‌کند. البته از تنالیته آرام آبی و صورتی‌رنگ آن نیز غافل نیستم. ناخودآگاه انگار از دیدن روشنایی و لطافت خانه آرامشی در وجودم شکل می‌گیرد. صاحبان خانه، بنفشه نعیما و همسرش سامان شاه‌محمد هر دو طراح گرافیک و تصویرساز هستند؛ پس به‌خوبی مشخص است که دانش هنری آنها همراه با علایق‌شان چنین ترکیب رنگی را در طراحی دکوراسیون به نمایش گذاشته است. آنها زندگی مشترک خود را تقریبا 5 ماه است که در این خانه آغاز کرده‌اند. درست است که با آغاز فصل پاییز وارد اینجا شده‌اند اما انگار همراه خود عطر و بوی گل‌های بهاری را به ارمغان آورده‌اند. 

قالیشویی ادیب

امیر صادقی
مبلمان فیروزه ای
امیر صادقی

تور خانه‌گردی در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • شغل صاحبان خانه: طراح گرافیک و تصویرساز
  • موقعیت: تهران 
  • متراژ فضا: 88 متر
  • سال ساخت: نوساز (1395)
  • نوع مالکیت: اجاره‌ای
  • تعداد اتاق‌خواب: 2 خوابه
  • تعداد سرویس: یک
  • سبک دکوراسیون: رمانتیک
  • رنگ‌های غالب: سفید، آبی و صورتی
  • ویژگی برجسته طراحی: توجه ویژه به ترکیب رنگ‌ها
  • طراح: هر دو نفر با مشورت
  • مدت‌زمان: 5 ماه
  • نوسازی یا بازسازی: تغییرات در فضا محدود به رنگ‌آمیزی دیوار و تغییرات کوچک در اکسسوری‌ها

دکوراسیون رمانتیک در نشیمن

فضای کلی خانه یادآور دقت نظر در انتخاب مبلمان، وسایل و ظرافت نگاه هنرمندانه در چیدمان و همنشینی رنگ‌هاست. خانم نعیما می‌گوید به دلیل پس‌زمینه‌ای که از خانه رویایی‌اش در ذهن داشته با گشت‌وگذارهای بسیار و به‌سختی همه آنچه را که حالا ما در این خانه می‌بینیم گرد هم آورده است. او که به‌تازگی با همسرش زندگی مشترکش را شروع کرده، با مشورت و همراهی همدیگر جهیزیه‌اش را تهیه کرده‌اند. بنفشه با تأکید یادآوری می‌کند که با بزرگواری و محبت‌های پدر و مادرش است که حالا صاحب خانه‌ای رویایی شده است و از آنها بسیار تشکر می‌کند.

امیر صادقی
دکوراسیون پذیرایی
امیر صادقی

در هر جای دکوراسیون رمانتیک این خانه، سر که می‌چرخانی به شکل‌های مختلف پرنده‌های زیبایی را می‌بینی که در گوشه و کنار خانه جاخوش کرده‌اند؛ از آن پرنده‌های کوچک تزیینی روی طاقچه‌ها گرفته تا الف روی دیوار و کوسن دست‌ساز خانم نعیما که به شکل پرنده در کنار کوسن‌های آبی و صورتی روی کاناپه آبی‌رنگ با پایه‌های سفید جاخوش کرده است. او می‌گوید این کاناپه را خیلی دوست دارد. دیگر مبلمان و میزهای خانه نیز به سفارش بنفشه و سامان به دست یک سازنده مبل ساخته شده است؛ البته پارچه، نوار دور مبل و دیگر اجزا را خودشان به صورت مجزا تهیه کرده‌ و به سازنده تحویل داده‌اند. در کنار آنها فرش پذیرایی از خیابان سهروردى تهیه شده و با انتخاب بجا طرح و نقش توانسته جلوه‌ای ویژه به فضای دکوراسیون نشیمن ببخشد. این زوج جوان برای خرید لوستر سراغ فروشگاه‌های خیابان شریعتی تهران رفته‌اند.

مطلب پیشنهادی: صورتی و آبی، رنگ های سال ۲۰۱۶ در دکوراسیون منزل

امیر صادقی
خانه ی زیبای بنفشه در بلوار فردوس
امیر صادقی

تزیینات و توجه به جزییات

پرنده‌های موردعلاقه صاحبخانه حتی به‌عنوان آویز هنگام جمع کردن پرده‌ها به بیرون پنجره سرک می‌کشند. (این تعبیر زیبایی است که خانم نعیما آن را برای ما توصیف می‌کند.) پرده‌ها از زرتشت خریداری شده‌اند. این علاقه شامل حال پروانه‌ها هم می‌شود و تا به‌جایی پیش رفته که ما آثار آن را روی شکلات‌هایی که برای پذیرایی روی میز هستند نیز می‌بینیم. شیرینی‌خوری و شکلات‌خوری‌ها از محصولات برندهای karaca    و english home هستند. همه تزیینات کوچک این خانه طراحی شده توسط بنفشه و سامان هستند. تصویرسازی‌هایی که به عنوان تابلو بر روی دیوارها نصب شده‌اند هم از هنرنمایی‌های خانم خانه است. او تلاش کرده که این تصویرسازی‌ها با سبک و رنگ دکوراسیون منزلش همخوانی داشته باشند.

امیر صادقی
خانه ی زیبای بنفشه در بلوار فردوس
امیر صادقی

شاخه گل‌های رنگارنگ

گل‌ها همیشه مظهر عشق و محبت بوده و هستند. با توجه به آنچه در تصاویر نیز می‌بینید، حضور گیاهان در خانه بنفشه و سامان بیش از هر چیزی معطوف به شاخه گل‌های رنگارنگ و زیبایی می‌شود که در گلدان‌ها قرار گرفته و طراوت و تازگی را به حال و هوای این خانه تزریق کرده‌اند. سامان و بنفشه سعی دارند که حداقل هفته‌ای یک‌بار سراغ گلفروشی بروند و شاخه‌های تازه و خوش‌رنگ و لعاب را مهمان محفل عاشقانه زیبای‌شان کنند.

مطلب پیشنهادی: گیاهان آپارتمانی گلدار، با این ۲۰ گل به خانه رنگ دهید!

امیر صادقی
خانه ی زیبای بنفشه در بلوار فردوس
امیر صادقی

غذاخوری؛ فضایی برای صرف شام‌های عاشقانه

در قسمت غذاخوری خانه روی میز شمعدان‌های زیبایی خودنمایی می‌کنند که به‌صورت سفارشی ساخته شده‌اند و به‌خوبی نقش مکمل دکوراسیون رمانتیک خانه را ایفا می‌کنند. در این سبک از دکوراسیون روی پارچه مبلمان نقشی از گل‌های صورتی و زیبا روی زمینه‌ای روشن و سفید به چشم می‌آید؛ اتفاقی که نه‌تنها در بخش غذاخوری خانه بنفشه و سامان بلکه در همه جای آن به‌خوبی قابل دیدن است. با خودم فکر می‌کنم که با روشن کردن شمع‌ها چه لحظات شیرینی را می‌توان هنگام خوردن شام‌های دونفره در این گوشه از خانه تجربه کرد.

امیر صادقی
خانه ی زیبای بنفشه در بلوار فردوس
امیر صادقی

ظرافت و دقت در اعمال تغییرات دکوراسیون

در راهرو، آینه و کنسول سفیدرنگی که از فروشگاه رویاى سفید تهیه کرده‌اند، روی دیوار نصب شده است. رنگ‌آمیزی دیوار به رنگ آبی، توسط پدر بنفشه انجام شده و از محدود تغییراتی محسوب می‌شود که در کلیت طراحی داخلی خانه به وجود آمده است. اما در این میان می‌توان به پوشاندن همه شیرهای لوله‌کشی گاز، تغییر کلید و پریزها با دست‌سازهای خانم نعیما به شکل خانه‌های کوچک و تغییر همه دستگیره‌های کابینت‌ها و چاپ نقوش طراحی‌شده توسط همین زوج جوان اشاره کرد. این ریزبینی در همه قسمت‌های منزل به‌خوبی قابل مشاهده است؛ مثل فرورفتگی دیوار نشیمن که حالا شبیه به لانه زیبای چندین و چند پرنده کوچک به کمک قفسه و طاقچه‌ها آراسته شده است.

مطلب پیشنهادی: آبی، معجزه آسمان در طراحی داخلی منزل!

امیر صادقی
طراحی کابینت آشپزخانه
امیر صادقی

تغییرات کوچک در دکوراسیون آشپزخانه

بخش‌هایی از کابینت و سنگ‌های دیوارپوش آشپزخانه قهوه‌ای هستند؛رنگی که مورد علاقه ساکنان خانه نیست؛ بنابراین برای اینکه این رنگ باعث ایجاد شکست در ترکیب رنگی خانه نشود باز هم بنفشه دست‌به‌کار شده و یکی از تابلوهای تصویرسازی خود را روی دیوار بالای اجاق گاز نصب کرده است. تزیینات کوچکی مثل ساخت خانه‌ها روی کلید و پریزها هم با همین عنوان وارد این فضا شده‌اند.

امیر صادقی
خانه ی زیبای بنفشه در بلوار فردوس
امیر صادقی

پرنده‌ای کوچک روی شیر آب ظرفشویی لانه کرده و طرح و نقش پرنده‌ها روی پارچه کوسن صندلی‌های اوپن نیز دیده می‌شوند. بنفشه این صندلی‌ها را به کمک پدرش رنگ‌آمیزی کرده و پارچه کوسن‌ها را به همراه قالیچه آشپزخانه از ترکیه تهیه ‌کرده است. (برند قالیچه‌ها english home)

امیر صادقی
خانه ی زیبای بنفشه در بلوار فردوس
امیر صادقی

در یکی از کابینت‌های آشپزخانه برداشته است. آنها ظرف‌هایی ساده با ترکیب رنگ زیبا و متناسب با دکوراسیون منزل را به دقت در آن چیده‌ و به نمایش گذاشته‌اند. بنفشه می‌گوید از نظر خودش این بخش از خانه یکی از دوست‌داشتنی‌ترین قسمت‌های آن است و همیشه به داشتن چنین فضایی در منزل علاقه دارد. اغلب وسایل و ظروف رنگی آشپزخانه را از فروشگاه سام گالری (sungallery) در شهرک غرب تهیه‌کرده‌اند. ظرف‌های مرغ و خروسى که داخل دکوراسیون آشپزخانه هستند را از فروشگاه اکسیر خریده‌اند. بخشی از وسایل خانه هم از فروشگاه fantezy.home  و  rozhano_storeخریداری ‌شده‌اند.

امیر صادقی
اتاق خواب سفید
امیر صادقی

آرامش در اتاق‌خواب

هماهنگی در طرح و رنگ سرویس خواب با دکوراسیون فضای نشیمن به‌وضوح قابل ‌مشاهده است. تختخواب، قاب آینه، میز آرایش و باکس اطراف تلویزیون متصل شده به دیوار همگی سفید هستند. تم رنگی پارچه‌ها در دکوراسیون اتاق‌خواب نیز آبی و صورتی‌اند و طرح روتختی ترکیبی از نقش پرنده‌ها و گل‌هاست که آن را همراه با قالیچه کوچک این اتاق از ترکیه سفارش داده‌اند. آباژور را بانوی خانه ساخته و لوستر اتاق را خودش رنگ‌آمیزی کرده است. پرده اتاق‌خواب را از زرتشت خریده‌اند و آینه، میز آرایش و سرویس خواب از یافت‌آباد به این خانه آمده‌اند.

امیر صادقی
خانه ی زیبای بنفشه در بلوار فردوس
امیر صادقی

توجه به علاقه شخصی در خرید جهیزیه

در آخر صحبت‌هایم با خانم نعیما از او خواستم که از نتیجه تجربه شخصی خود در خرید و چیدمان دکوراسیون منزلش با ما بگوید و اگر پیشنهادی دارد آن را با خوانندگان مجله منزل در میان بگذارد. در پاسخ به سوالم خانم نعیما گفت: «فکر می‌کنم هرکسی در چنین موقعیتی قبل از تصمیم‌گیری باید به علاقه و خواسته‌های شخصی خودش توجه کند. باید چیزی را بخرد و در خانه‌اش جای دهد که واقعا آن را دوست دارد. هر کسی سلیقه‌ای مختص به خودش را دارد و نیازی نیست به خاطر اختلاف‌نظر با دیگران یا توجه به سلیقه عموم مردم کاری را انجام دهد که مطابق با سلیقه خودش نیست؛ چون خود اوست که باید در آن خانه زندگی کند. پس بهتر است از فضای زندگی خودش لذت ببرد. هر تازه‌عروسی بهتر است خریدن جهیزیه را یک کار شیرین بداند و از انجام دادنش خسته نشود.»

برای شرکت در مسابقه بوی عیدی چیدانه از رسم و رسوم، خانه تکانی، خریدهای عید، ترافیک اسفند، سفره هفت سین، شکوفه های بهاری درختان، سفرهایی که می روید یا هر چیزی که برای شما تداعی کننده روزهای عید است عکس بگیرید و در صفحه اینستاگرام خود با هشتگ #بوی_عیدی و #چیدانه منتشر کنید یا از طریق دایرکت به صفحه اینستاگرام چیدانه ارسال فرمایید تا از برندگان خوش شانس جوایز شگفت انگیز ما باشید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: لاله داورپناه | عکاس: امیر صادقی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
فریناز ویسی در تاریخ 18 بهمن 1396
بسیار زیبا امیدوارم سالیان سال کنارهم شاد و سلامت باشین.اگه لطف کنین شماره و ادرس سازنده مبلمان ممنون

ثبت دیدگاه