Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون طوسی و زرد، کلاسیک ها را مثل این دو نفر زنده کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: صاحبان این خانه با علاقه‌ای که در به‌کارگیری رنگ‌های خنثی در فضا داشته‌اند و با توجه به اینکه هرکدام از وسایل را به‌طور مجزا از بازار تهیه کرده‌‌اند یا سفارش داده‌اند، در کنار رنگ گردویی در برخی از وسایل چوبی خانه‌شان، از اشارات هوشمندانه‌ای از رنگ زرد نیز بهره برده‌اند.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی دکوراسیون آپارتمان چیتگر
عرفان شریف نژاد: عکاس

chidaneh ad banner

خانه این دو نفر در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن خانه: 2 نفر
  • شغل صاحبخانه: هردو نفر در صنف پوشاک مشغول به کار هستند
  • موقعیت: تهران، منطقه چیتگر
  • متراژ فضا: ۹۶ متر
  • سال ساخت: ۱۳۹۱
  • نوع مالکیت: اجاره‌ای
  • تعداد اتاق خواب: ۲ ‌خوابه
  • تعداد سرویس بهداشتی: 2 تا
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی (کلاسیک و مدرن)
  • رنگ‌های غالب: خاکستری، سفید، زرد و گردویی
  • ویژگی برجسته طراحی: استفاده از حداکثر ظرفیت نور طبیعی
  • طراح: هر دو نفر صاحبان خانه براساس سلیقه و علاقه‌ شخصی در طراحی خانه نقش داشته‌اند.
  • مدت‌زمان: حدود یک سال
  • بدون نوسازی یا بازسازی
  • هزینه تقریبی: ۲۵ میلیون تومان

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی دکوراسیون آپارتمان چیتگر
عرفان شریف نژاد: عکاس

روند طراحی دکوراسیون خانه

با توجه به عدم اطلاع از اصول تخصصی معماری و دکوراسیون، اهالی این خانه، از نکاتی که به‌طور پراکنده از اینترنت یا مجلات مربوطه مطالعه کرده‌اند، استفاده کرده‌اند و همچنین از سلیقه و ذوق شخصی‌شان نیز در طراحی و چیدمان خانه به طرز صحیحی بهره برده‌اند. مهم‌ترین نکته در این خانه ، نورگیر بودن آن است و با توجه به ایراداتی که در طراحی نقشه‌ این خانه وجود دارد، این زوج خوش‌سلیقه به‌درستی توانسته‌اند از پس تقسیم فضای نشیمن و ناهارخوری برای بهره بردن از نور طبیعی بربیایند.

عرفان شریف نژاد: عکاس
مبلمان نشیمن
عرفان شریف نژاد: عکاس

سبک موردپسند این زوج جوان، سبک سنتی ایرانی است اما با توجه به عدم تناسب شرایط آپارتمان و محدودیت فضا، به ناچار از تلفیقی از سبک‌ کلاسیک که به طور مختصری در برخی از لوازم و وسایل خانه دیده می‌شود با سبک مدرن که حضور واضح‌تری در دکوراسیون خانه دارد، استفاده کرده‌اند.

عرفان شریف نژاد: عکاس
مبل زرد و طوسی
عرفان شریف نژاد: عکاس

وسایل خانه

  • مبلمان: ۷ میلیون و 800هزار تومان، کرج، مبل ویستا
  • میزهای عسلی‌ و کنسول: ۴ میلیون و 500 هزار تومان، شهریار
  • میز ناهارخوری: ۴ میلیون تومان
  • میز وسط: ۶۰۰ هزار تومان
  • تعمیر 2 مبل زرد: ۵۰۰ هزار تومان
  • میز تلویزیون: ۵۰۰ هزار تومان
  • لوستر وسط خانه تغییر یافته؛ یک لوستر قدیمی روسی است که با طراحی اهالی خانه شکل جدیدی پیدا کرده است.
  • بیشتر وسایل دکوری خانه از ایکیا یا اکسیر خریداری شده‌اند.
  • آباژورها از فروشگاهی در شهر رویان به قیمت ۹۰۰ هزار تومان خریداری شده است.
  • فرش از فروشگاهی در سهروردی به قیمت ۸۳۰ هزارتومان تهیه شده است.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی دکوراسیون آپارتمان چیتگر
عرفان شریف نژاد: عکاس

توصیه ای دوستانه

با توجه به طولانی بودن مدت طراحی و چیدمان این خانه، این زوج جوان تجربیات بسیاری کسب کرده‌اند و همچنان سعی در بهتر کردن وضعیت ظاهری و چیدمان فضای‌شان دارند. مهم‌ترین تجربه، داشتن یک نظام و خط فکری مشخص و پیگیری آن در چیدمان خانه است. اگر رویه‌ مشخصی را مدنظر نداشته باشیم، ممکن است دچار سردرگمی شویم. توصیه‌ای که اهالی این خانه به خوانندگان منزل دارند نیز در رابطه با وضعیت بازار سردرگم مبلمان و وسایل منزل است. پراکندگی بورس‌های مختلف لوازم منزل و مبلمان، دور بودن فاصله‌ها و سختی طی مسیر در ترافیک شهری همچون تهران، کار انتخاب و چیدمان یک خانه را بسیار سخت می‌کند. اهالی این خانه به خوانندگان مجله منزل توصیه می‌کنند که به بهای قیمت پایین‌تر از کیفیت اجناس‌شان کم نکنند و سعی در انتخاب وسیله‌ای داشته باشند که بتوانند برای نسل‌های آتی خویش به یادگار بگذارند.

عرفان شریف نژاد: عکاس
طراحی بالکن سرپوشیده
عرفان شریف نژاد: عکاس

بالکن و فضای سبز کوچک خانه

در بالکن خانه و همچنین روبه‌روی پنجره‌ها، گلدان‌های طبیعی بسیاری دیده می‌شود که البته در فصل سرما، کمی از طراوت آنها کاسته شده است. حضور گلدان‌های زیبا در بالکن، در کنار فضای دلنشین‌ آن، طراوت خاصی به این قسمت از خانه بخشیده است.

عرفان شریف نژاد: عکاس
مبلمان نشیمن
عرفان شریف نژاد: عکاس

طراحی ورودی نشیمن خانه

از در خانه که وارد می‌شوید، با دیواری پوشیده از تابلوهای مختلف مواجه می‌شوید که کاناپه بزرگی با کوسن‌های مختلفی، جلوی آن قرار گرفته است. در دو طرف این کاناپه، 2 میز عسلی چوبی با تزئینات ساده استیل دیده می‌شود که 2 آباژور یکسان در 2 طرف آن قرار دارند. میز تلویزیون و میز‌ کافه وسط نیز از جنس چوبی است. 2 مبل تک‌نفره استیل با طرح و رنگ متفاوتی در گوشه این قسمت از خانه توجه زیادی جلب می‌کند. این‌ دو مبل، از خانه‌ مادری آورده شده‌ و بعد از تعمیر و بازسازی، در خانه‌ جدید این زوج جوان می‌درخشند. فرش آبی خاکستری زمینه‌ این قسمت از خانه در تناسب با رنگ‌های گرم سایر وسایل، حس خوشایندی به وجود آورده است.
لوستر این قسمت نیز یک لوستر قدیمی روسی است که با طراحی این زوج، تغییر ظاهر داشته و مدرن شده است. کنسولی که در دیوار کناری نشیمن قرار دارد نیز تماما چوبی و بسیار ظریف و ارزشمند است. آینه‌ بالای کنسول نیز با ظرافت بسیاری ساخته شده و رنگ زردفام آن بسیار چشمگیر است.

عرفان شریف نژاد: عکاس
طراحی آشپزخانه
عرفان شریف نژاد: عکاس

دکوراسیون آشپزخانه

میز ناهارخوری تعمدا مربع انتخاب شده تا فضای کنار کانتر آشپزخانه را کامل پر کند. گستردگی سطح میز در جوار پنجره‌ پرنور طبقه‌ یازدهم برج نمای زیبایی را به وجود آورده است. آشپزخانه، با توجه به ضعف نقشه‌ خانه در جای‌گیری ستون‌ها، متأسفانه فضای کوچکی دارد که با خلاقیت خوبی با شلف‌های سفید و هم‌رنگ کابینت‌ها پر شده است؛

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی دکوراسیون آپارتمان چیتگر
عرفان شریف نژاد: عکاس

حتی شلفی ساخته‌ خود صاحبان خانه روی شیشه‌ آشپزخانه قلاب شده تا بتواند فضای بهتری برای تقسیم‌بندی وسایل آشپزخانه به وجود آورد.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی دکوراسیون آپارتمان چیتگر
عرفان شریف نژاد: عکاس

طراحی دکوراسیون اتاق ها

اتاق کوچک‌تر که بیشتر به‌منظور مطالعه استفاده می‌شود، با کتابخانه و قاب‌های عکس یادگار پر شده و قسمت عمده‌ای از فضای آن را کمد‌ها اشغال کرده‌اند.

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون اتاق خواب سفید
عرفان شریف نژاد: عکاس

اتاق‌خواب با توجه به پنجره‌ گسترده‌ای که رو به جنوب دارد، فضای پرنور و زیبایی دارد که روزها، سرویس خواب سفید و آبی‌رنگ آن را زیباتر می‌کند.

فضای محبوب خانه

محبوب‌ترین نقطه‌ فضای این خانه، برای اهالی آن، بالکن زیبایی است که با دری شیشه‌ای از اتاق‌خواب راه دارد (در تصاویر قبل نشان داده شد). میز و نیمکت‌های کوچکی در این قسمت قرار دارند که در کنار باربکیوی کوچکی، محفل گرمی برای دورهمنشینی‌های دوستانه است. فضای بالکن با گلدان‌های متنوعی پر شده که فضای این قسمت از خانه را زیباتر می‌کند.

شما هم اگر عکاس حرفه ای در زمینه دکوراسیون، معماری یا محصول هستید، می توانید با عضویت در بخش عکاسان اهالی فن چیدانه، نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید و شزکت ها و فعالان این حوزه را از مهارت خود آگاه کنید.

منبع: مجله منزل | نویسنده و عکاس: عرفان شریف نژاد

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
alavidesign11 در تاریخ 30 دی 1396
زیبا بود...فقط سرویس خوابشونو از کجا خریدند؟؟؟؟و قیمتشو نگفتید؟؟خیلی دوس داشتم

ثبت دیدگاه