Chidaneh.com placeholder image

هنر پتینه بهاره و مریم، این مبلمان با شما حرف می زند!

به قلم: تحریریه چیدانه

خلاقیت در خانه: استفاده از سبک سنتی در دکوراسیون منزل ایرانی شاید به نظر کمی تکراری به نظر برسد. ولی زمانی که وسایل و مبلمان رنگ و بویی متفاوت گرفته باشند و علاوه بر مدرن بودن، اصالت ایرانی را نیز به همراه داشته باشند، فضایی را برای شما خلق می کنند که منحصر به فرد و در عین حال به روز است. بهاره و مریم با هنر و خلاقیت خود به تولید محصولات دکوراسیون و مبلمان با تکنیک پتینه روی چوب می پردازند که سبک ایرانی به شکلی متفاوت و جذاب در آنها ظاهر شده است:

کاج گالری
میز جلو مبلی کهنه کاری و نستعلیق کد 2003
کاج گالری

قالیشویی ادیب

بیوگرافی بانوان هنرمند در یک نگاه

  • نام: بهاره بیشه و مریم گلستان
  • سن هر دو: 28 سال
  • تحصیلات هر دو: لیسانس هنر
  • موقعیت مکانی: اصفهان
  • محصول: مبلمان و دکوری

کاج گالری
دراور سه کشو طرح گل کد 3002
کاج گالری

قبل از تولد کاج و این دو بانوی هنرمند

بهاره قبل از فعالیت در گالری، به صورت حرفه ای عکاسی رو دنبال می کرده و در همین زمینه هم جوایز مختلف بین المللی و داخلی دریافت کرده است و همچنان هم این حرفه را با علاقه پیگیری می کند و همینطور در زمینه طراحی و نقاشی هم در چند مدرسه اصفهان تدریس می کند. “سعی می کنم در یکی از بزرگترین آرزوهایم که تدریس هست موفق و سربلند باشم."

مریم قبل از فعالیت در گالری، در زمینه گرافیک و طراحی و دیزاین  مشغول به کار بود. او علاقه زیادی به موزیک دارد و در زمینه موسیقی هم آموزگار است.

کاج گالری
میز عصرانه دو نفره همراه با صندلی بار کد 2004
کاج گالری

محصولات ایرانی پتینه کاری در دکوراسیون خانه

مریم و بهاره در زمینه تولید محصولات دکوراتیو آمیخته با هنر ایرانی فعالیت می کنند و به همین خاطر به سراغ مصنوعات چوبی رفته اند. آنها سعی کرده اند که مصنوعات چوبی را از حالت کلیشه ای و صرفا مصرفی بودن به یک محصول دکوراتیو و منحصر به فرد تبدیل کنند. به همین منظور فعالیت های چون پتینه کاری، نقاشی و نقاشی خط بر روی چنین محصولاتی انجام داده می شود.

دو بانوی هنرمند تلاش می کنند هنر خود را به اجزای مختلف خانه ببرند تا اهداف هنری خود را تکمیل کنند. برای مثال آنها طراحی و نقاشی بر روی در و دیوار منزل را انجام می دهند که در این روزها بیشتر باب شده است ولی همچنان در اصفهان محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد.

کاج گالری
میز دونفره همراه با صندلی بار طرح نستعلیق و کهنه کاری
کاج گالری

دستیابی محصولات شما چگونه انجام شد؟

“مسیری که ما طی کردیم بسیار پر ییچ و خم بود ولی در عین حال فرمول ساده ای داشت. بعد از طرح اولیه، کارهای زیادی که در این زمینه وجود داشت را بررسی کردیم. به این نتیجه رسیدیم که با روش های ساده می توان با شابلون یا مانند آن به صورت الگو تکرار شدنی یا همون Pattern محصولی زیبایی ایجاد کرد. ولی چیزی که در فکر ما بود و ما را بیشتر وسوسه می کرد یک محصول خاص با شرایط ویژه بود که هر کدام از آنها با قبلی فرق می کرد.

کاج گالری
میز و صندلی صبحانه خوری 4 نفره طرح گل پایه گلدانی کد 1003L
کاج گالری

پس داستان شابلون و ارائه کار تکراری از ذهن ما رفت و سعی کردیم از خلاقیت بیشتری استفاده کنیم. با بررسی محصولات خارجی و همینطور با آمیختن هنر ایرانی، پتینه و … فرمول ساده را پیدا کردیم ! زحمت، زحمت، زحمت یا تلاش تلاش تلاش! ما زحمت کشید را بیشتر دوست داشتیم چون نشان دهنده کار دست است که ما انجام می دهیم؛ باید زحمت زیادی می کشیدیم و این کار را کردیم."

کاج گالری
میز جلو مبلی تلفیق خطاطی و کهنه کاری و تمبر کد 2002
کاج گالری

  • نوع محصول: مبلمان و دکوراتیو
  • سبک محصول: کلاسیک و ایرانی (تلفیق یاد گرفته ها و علاقه)
  • متریال محصول: چوب و رنگ

ما کم کم شروع به شناخت و آزمایش رنگ و متریال مرتبط کردیم که بهترین و متفاوت ترین کیفیت کدام است. این روند چند ماه زمان برد. به علاوه دنبال یک نجار بودیم که بتواند ایده های ما را بسازد و از شانس خوب مان با یکی از نجارهای هنرمند آشنا شدیم و توانستیم تاکنون همکاری مان را ادامه بدهیم.

  • ویژگی های برجسته محصولات: تک و محدود بودن آنها، از هر محصول فقط 1 عدد تولید می شود، مطابق با سلیقه شخصی هر فرد ساخته می شود و کاملا دست ساز است، در تمام مراحل.

کاج گالری
میز عصرانه دو نفره طرح گل و صندلی لهستانی کد1001
کاج گالری

موفقیت های خود را به ما بگویید

جالب است بدانید که ما از مریلند آمریکا سفارش داشته ایم و در زمان کوتاهی که از عمر گالری کاج می گذرد، به آن مفتخریم. سختی بردن این محصولات تا آمریکا به ما قوت قلب می دهد. به جرات می توانیم بگوییم برای ما که موفقیت های زیادی در زمینه های هنری کسب کرده ایم، این مورد زیباترین و دلگرم کننده ترین اتفاق بود.

کاج گالری
میز و صندلی دونفره طرح چوب کد 2007
کاج گالری

کاج تاکنون چگونه معرفی شده است؟

ارائه کارها ابتدا از طریق اینستاگرام و سپس همکاری با تعدادی از فروشگاه های سطح شهر بود. هم اکنون هم خوشحال هستیم که در سایت چیدانه صفحه ای به محصولات ما اختصاص داده شده است. امیدواریم با تلاش مجموعه هنری ما دیدگاه بیننده نسبت به اینگونه کارهای هنری بهبود پیدا کرده و در راستای تشخیص کیفیت و ارزش گذاری با دقت و وسواس بیشتری تصمیم گیری شود.

بعد از اجرای اولین ست میز و صندلی، بعد از یک ماه تبلیغات فقط در اینستاگرام کارمان فروش رفت و رفته رفته بعد از اجرای چند کار دیگر و استقبال گرم مخاطبان، انگیزه ما را برای ادامه کار بیشتر کرد.

کاج گالری
میز تحریر و صندلی طرح نستعلیق کد 2006
کاج گالری

اهداف آینده بهاره و مریم در تولید محصولات ایرانی مدرن

شاید اینطور بتوان گفت که هدف ما به طور کلی خارج شدن از کلیشه و دمیدن روح به اجسامی است که شاید در طول روز وقت بسیاری را کنار آنها می گذرانیم. همچنین ارائه کاری که در نهایت ایرانی بودن و همینطور کلاسیک و پست مدرن بودن را در ذهن مخاطب تداعی کند، در ذهن مان وجود دارد.

برای داشتن اطلاعات تماس می توانید به پروفایل اهالی فن کاج گالری در وبسایت چیدانه سری بزنید. اگر شما هم کسی را می شناسید که با هنر و خلاقیت خود محصولات جدید و متفاوتی می سازد، نمونه کارهای او را به شماره تلگرام 09388547140 ارسال کنید. 

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه