Chidaneh.com placeholder image

کابینت کلاسیک آشپزخانه، بهترین مدل ها کدام اند؟

به قلم: تحریریه چیدانه

در این مطلب از چیدانه به موضوع کابینت کلاسیک می‌پردازیم. کابینت‌های کلاسیک از جمله انتخاب‌های محبوب در طراحی داخلی هستند که با زیبایی، طراوت، و استفاده از جزئیات زینتی متنوع، یک حس لوکس و سنتی را به فضاها اضافه می‌کنند. این نوع کابینت‌ها معمولاً از چوبهای با کیفیت بالا ساخته می‌شوند و به وسیله نمودارها و نقوش حکاکی یا نقاشی‌های دقیق تزئین می‌شوند. درب‌ها و میله‌های چوبی با حکاکی‌های استیل، انتقال این احساس کلاسیک و فرهنگی را تسهیل می‌کنند. همچنین، انتخاب رنگ‌های گرم و طبیعی معمولاً باعث تقویت این احساس کلاسیک و گرمای محیط می‌شود. کابینت‌های کلاسیک نه تنها جلب توجه از نظر ظاهری دارند بلکه به عنوان یک قطعه مهم در آشپزخانه یا فضاهای دیگری که در آنها استفاده می‌شوند، از لحاظ کاربری و کیفیت ساخت نیز مورد توجه قرار می‌گیرند.

وود آس
طراحی و اجرای کابینت کلاسیک
وود آس

chidaneh ad banner

وود آس
طراحی و اجرای کابینت کلاسیک
وود آس

وود آس
طراحی و اجرای کابینت کلاسیک
وود آس

کابینت ها در سبک ها و مدل های مختلفی به کار می روند که عبارت اند از :

کابینت کلاسیک
کابینت مدرن
کابینت ممبران
کابینت هایگلاس
و…….
ما دراین مطلب ما می خواهیم در خصوص کابینت کلاسیک صحبت کنیم

وود آس
طراحی و اجرای کابینت کلاسیک
وود آس

وود آس
طراحی و اجرای کابینت کلاسیک
وود آس

کابینت کلاسیک

یکی از زیباترین و پرطرفدار ترین سبک از کابینت ها در طراحی آشپزخانه کابینت کلاسیک می باشد، کابینت کلاسیک مانند هر سبک دیگراز کابینت خصوصیات منحصر به فرد خودرا دارند که در نگاه اول ه کلاسیک بودن آن ها می توان پی برد.
کابینت کلاسیک به کابینتی گفته میشود که جنس آن از چوب است و درب های آن برجسته می باشد. استفاده ازدرب های بلندو و حکاکی شده در استفاده ازاین کابینت ها نشان از کلاسیک بودن آن ها است، به کارگیری طرح های مختلف و برجسته درگوشه های کابینت و یا بریده بودن خط ها در قسمتهای مختلف کلاسیک بودن کابینت را به شما خاطر نشان می کند، توجه داشته باشید استفاده از رنگ طلایی برای قسمت های برجسته ای که روی کابینت های کلاسیک طراحی می شود و یا خط های فرورفته ای که استفاده شده است بسیار دیده می شود پس اگر کابینت کلاسیک آشپزخانه شما به رنگ سفید و کرم است بهتر است که دستگیره درب های کابینت را به رنگ طلایی انتخاب کنید و طرح های برجسته ای که بر روی درب ها طراحی کرده اید و یا خط های فرو رفته ای که پدیدار آوره اید را طلایی کنید، از دیگر نکات کلیدی که در زمان طراحی کابینت کلاسیک نباید از یاد ببرید این است که قرینگی در طراحی این کابینت ها به درستی رعایت شود. در مطلب کابینت کلاسیک رومی در مورد این مدل بیشتر بدانید.

وود آس
طراحی و اجرای کابینت کلاسیک
وود آس

اگر خواهیم در یک نگاه به ویژگی کابینت کلاسیک بپردازیم :

  • استفاده از دست گیره های طلایی یا مسی رنگ
  • ستون ها و درب های حکاکی شده
    جنس تمام چوب 
  • طراحی پر کار و پر جزئیات

وود آس
طراحی و اجرای کابینت کلاسیک
وود آس

کابینت کلاسیک در رنگ های متنوع

در گذشته اکثرا از رنگ قهوه ای برای ساخت کابینت کلاسیک استفاده می کردند امابا گذشت زمان و با توجه به تنوع بالا رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه دیگر محدودیتی در استفاده از رنگ ها وجود نخواهد داشت به همین دلیل امروزه کابیت های کلاسیک را در رنگ های سفید، کرم، قهوه ای، مشکی، سبز و رنگ های دیگر خواهید دید، و دیگر لازم نیست نگران محدودیت رنگ کابینت آشپزخانه خود باشید. امروزه به دور از طرح و سبک یکی از رنگ هایی که برای ساخت کابیت آشپزخانه بسیار مورد استقبال قرار می گیرد کابینت سفید است، که باعث می شود فضای آشپزخانه خانه شما بزرگ ترو روشن تربه نظر برسد، پس اگز متراژ آشپزخانه ی شما کم است کابینت کلاسیک سفید می تواند برای شما بهترین گزینه باشد، همپنین به شما پیشنهاد می دهیم که از رنگ چوب گردو برای رنگ کابینت ها فاغل نشوید که حس طبیعت، تازگی و سرزندگی را همیشه در خانه داشته باشید.

از جمله نکاتی که در طراحی و ساخت کابینت کلاسیک باید مورد توجه قرار گیرند:

  • بهتر است محل قرارگیری هود از دید افراد پنهان باشد و از سرستون های برجسته و طرح دار برای بالای هود استفاده شود
  • استفاده نکردن از درب های جک دار در این سبک ازکابینت
  •  دستگیره های به کار رفته در کابینت کلاسیک باید طرح دار، کلاسیک و زیبا باشند 
  • از سرستون های برجسته و طرح داربرای بالای هود استفاده شود 

وود آس
طراحی و اجرای کابینت کلاسیک
وود آس

ویژگی مثبت کابینت کلاسیک

از دیگر ویژگی های مثبت کابینت کلاسیک جادار بودن آنها است. این سبک از کابینت ها عمق بسیار زیادی دارند و به همین دلیل دیگر نیاز نیست نگران جادادن ظروف در آشپزخانه باشید. همچنین به منظور زیباتر نشان دادن کابینت کلاسیک بهتر است در طراحی آن ها از کمد و ویترین های بلند استفاده شود،  و اگر برای شما اهمیت دادن به این موضوع که قسمتی از خانه باید برای به نمایش نشان دادن ظروف خاص، تزئینی و گران قیمت خود طراحی و اختصاص داده شود طراحی ویترین در قسمتی از کابینت های کلاسیک گزینه ی بسیار مناسبی هستند. کابینت های کلاسیک با درب های شیشه ای این امکان را فراهم می کنند که آشپزخانه ای زیبا داشته باشید.

وود آس
طراحی و اجرای کابینت کلاسیک
وود آس

طراحی جزیره در کابینت کلاسیک

یکی از طراحی هایی که در کابینت کلاسیک به کار می رودطراحی و اجرای جزیره در کابینت است، با قرار دادن یک جزیره در وسط آشپزخانه ای که دکوراسیون آن بر اساس سبک کلاسیک طراحی شده است می توان فضایی برای جای قاشق و چنگال,  خوراکی ها، تهیه غذا و مکانی برای نگهداری ظروف و مواد غذایی به وجود آورد. آشپزخانه هایی که در طراحی کابینت آنها از جزیره استفاده می شود دکوراسیونی متفاوت و لوکس دارند که جدا و مستثنا از آشپزخانه های معمولی می باشند.

اگر به دنبال طراحی و ساخت و یا بازسازی کابینت آشپزخانه خود هستید گروه “وودآس" با سالها تجربه در زمینه ساخت و اجرای کابینت ، طراحی و اجرای روف گاردن و آلاچیق، طراحی و ساخت استند ، طراحی و اجرا آلاچیق، پل چوبی، برکه، آبنما، فلاور باکس و دیگر وسایل چوبی بر آن اند تا در صدد رفع نیاز شما قدم بردارند.

اگر به کابینت های کلاسیک علاقه مند شدید مطالب مرتبط زیر را به شما پیشنهاد می دهیم :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه