Chidaneh.com placeholder image

روز معلم، 6 ایده کم هزینه برای یک روز خاطره انگیز!

به قلم: تحریریه چیدانه

مناسبت ها: برای همه ی ما کودکی خاطرات شیرینی داشت که هیچ گاه فراموش نمی شوند. خاطره ی شیطنت ها، بازی ها، خنده ها و اشک های بی دغدغه. وقتی بزرگ تر شدیم، ما را به مدرسه فرستادند تا کسب علم کنیم؛ تا در این دنیای بزرگ و تو در تو، برخی از اتفاقات اطرافمان را بفهمیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم. در این مسیر سخت و طولانی، حضور معلم بزرگ ترین اتفاق ممکن بود. کسی که عاشقانه و صبورانه کنارمان ایستاد و خود مانند شمعی ذره ذره سوخت تا راه را برای ما روشن کند.

چوب و هنر

اگرچه که سهم معلم از تبریک و شادباش باید سهمی دائمی و همیشگی باشد، اما مناسبت این بزرگداشت در ایران، یک روز خاص یعنی 12 اردیبهشت و یک هفته در سال است. پس ما به مناسبت روز معلم، تمامی تبریک ها را تقدیم به بزرگی روح تمام معلم ها و اساتید می کنیم. با چیدانه همراه باشید تا ببینیم که در روز معلم چگونه معلم خود را شاد کنیم و چه کارهایی را انجام بدهیم.

هدیه روز معلم: نوشتن نامه و متن ادبی

یکی از ساده ترین اما باارزش ترین کارها برای خوشحال کردن معلم، نوشتن نامه و متن ادبی از زبان خودمان است. این متون می تواند در قالب تبریک، سپاسگزاری، نوشتن خاطرات مشترک و یا حتی صرفا حس قلبی و شخصی ما نسبت به معلم باشد. چیزی که در میان ارزش زیادی دارد این است که بسیاری از احساسات خوب را برای معلم مرور می کند و باعث می شود او عمیقا خوشحال شده و با انرژی بیشتر به شغلش ادامه بدهد.

روز معلم

هدیه روز معلم: تزئین کلاس

برای شادی و سورپرایز کردن معلممان می توانیم کلاس درس مدرسه یا دانشگاه را با سلیقه ی خود تزئین کنیم. برای تزئین کلاس می توانیم روی تخته با خط خوش شعر و پیام تبریک بنویسیم، نقاشی زیبایی از معلم بکشیم، کف کلاس و روی میز معلم گل رز قرار دهیم و …

روز معلم

هدیه روز معلم: ساخت ویدئو کلیپ

امروزه در اکثر مدارس و دانشگاه ها برای ارائه و تدریس، ویدئو پروژکتور موجود است. می توانیم به مناسبت روز معلم با مدیران مسئول هماهنگ کرده و از ویدئو پروژکتور برای پخش ویدئو کلیپ استفاده کنیم. برای ساخت این ویدئو می توانیم به سادگی عکس های مشترکمان با معلم را پشت سر هم قرار داده و موسیقی زیبایی را در پس زمینه ی آن پخش کنیم.

روز معلم

هدیه روز معلم: خرید کتاب

درست است که کتاب یار مهربان همه ی ماست، اما باید قبول کنیم که این کالای فرهنگی ارزشمند نزدیک ترین دوست و همراه هر معلم و انسان اهل علم است. بنابراین بیایید برای خوشحالی معلم خود به کتابفروشی برویم و از میان موضوعات مورد علاقه ی او یک کتاب بخریم، جمله ای زیبا را در ابتدایش بنویسیم و آن را با شاخه گلی زیبا به معلم عزیزمان تقدیم کنیم.

روز معلم

هدیه روز معلم: خرید بلیت تئاتر و سینما و موسیقی

یکی دیگر از کارهایی که می توانیم به عنوان تبریک روز معلم انجام بدهیم، خرید بلیت تئاتر یا سینما یا کنسرت موسیقی برای معلممان است. می توانیم این بلیت را برای روزهای آخر هفته خریداری کنیم و خودمان هم به همراه معلم و استاد خود به سالن تئاتر یا سینما برویم.

روز معلم

هدیه روز معلم: دعوت به رویدادهای علمی و فرهنگی

اگر معلم شما از آن دسته افرادی است که علاقمند به شرکت در رویدادهای علمی و فرهنگی و نشست های مختلف می باشد، می توانید به مناسبت روز معلم او را به یکی از این نشست ها و رویدادها دعوت کنید. رویدادهایی مانند بازدید از نمایشگاه های فرهنگی و هنری مختلف، شرکت در سمینارها و نشست های علمی، حضور در جلسات رونمایی کتاب و … .

اگر خواندن این مطلب برای شما مفید و کارساز بود، می توانید به بخش مطالب مناسبت ها سر بزنید و با خواندن سایر مطالب و ایده گرفتن از آن ها، خود را برای مناسبت های مختلف و دادن هدیه های گوناگون آماده کنید.

نویسنده: معین قوی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست در تاریخ 10 اردیبهشت 1402
تکراری و خودمون میدونستیم 🌹

ثبت دیدگاه