Chidaneh.com placeholder image

رنگ فیروزه ای در دکوراسیون، داستان نشیمن خانه شراره!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: استفاده از ترکیب رنگی در دکوراسیون منزل آنقدر مهم است که می تواند فضای کلی را تحت تاثیر قرار دهد. رنگ های شاد و متفاوت قطعا فضایی را خلق می کنند که با دیگر دکوراسیون ها هم متفاوت است. در داستان نشیمن این هفته دکوراسیون اتاق نشیمن ایرانی شراره را برایتان معرفی می کنیم:

شراره محمدی
نشیمن خانه
شراره محمدی

سرویس خواب بالسا

خانه شراره در یک نگاه

  • افراد ساکن در خانه: 3 نفر
  • شغل خانم خانه: خانه دار
  • موقعیت شهر: تهران محله: سعادت آباد
  • متراژ کل منزل:٩٠ متر مربع
  • سال ساخت: تقریبا ١٨ سال ساخت
  • ملک اجاره ای
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: آبی و نارنجی
  • طراح: شراره محمدی
  • مدت زمان طراحی داخلی: به مرور زمان

“تعریف هر سبک دکوراسیون داخلی، بر اساس منابع مختلف، متفاوت است."

شراره محمدی
نشیمن خانه
شراره محمدی

چیدمان نشیمن در خانه کوچک

من خانه دار هستم و بیشترین زمان را در خانه می گذرانم. بنابراین فضای داخلی خانه را به گونه ای طراحی کرده و وسایل را به گونه ای در این فضا قرار داده ام که به نوعی ایجاد آرامش کند. چون فضای خانه ما کوچک است، به همین دلیل نوع چیدمان وسایل اهمیت بسیاری دارد.

شراره محمدی
نشیمن خانه
شراره محمدی

سبک دکوراسیون تلفیقی در منزل شراره

تا جایی که توانستم، سعی کردم از سبک مدرن و عناصر سنتی در کنار هم استفاده کنم. .با عناصری مانند طرح روی کوسن ها، پرده آبی کنار پنجره، آویزهای ورودی، طرح روی گلدان ها سعی کردم فضا را کمی سنتی تر کنم. قرار گرفتن وسایل سنتی در کنار مبلمان مدرن، سبک تلفیقی را ساخته است.

شراره محمدی
نشیمن خانه
شراره محمدی

گوشه سبز خانه: آرامبخش شراره

قسمتی که گلدان ها و حوض کوچک کاشی کاری شده و ماهی قرمز قرار دارد، زیباترین قسمت خانه من است که به گوشه سبز معروف شده است. گوشه سبز خانه من، به دلیل وجود گلدان های گل فضای زیبا و دلنشینی را بوجود آورده است.

مطلب مرتبط: نگهداری از گیاهان آپارتمانی، ۹ اشتباه رایج!

لوازم و مبلمان از گذشته در خانه هستند

اکثر وسایل را از قبل در دکوراسیون خانه داشتیم. وسایل جدیدی نخریدیم و با همان لوازم قبلی، سعی کردم چیدمان خانه را انجام بدهم. مبلمان راحتی از برند یاشیل در یافت آباد خریداری شده که ساخت ایران هست. فرش ها فرش دستباف مخصوص شهر اردبیل هستند و این طرح به ریزماهی معروف است. پرده آبی اتاق نشیمن را خودم دوخته ام.

شراره محمدی
نشیمن خانه
شراره محمدی

لوازم خانه را خودتان بسازید

 من به دوستان پیشنهاد می کنم که می توانند با استفاده از کاموا، پرده های ساده ببافند و رنگ هایی را استفاده کنند که سازگار با دکوراسیون خانه شان باشد. همچنین می توان با تکه پارچه هایی که در منزل وجود دارد، کوسن های ساده و رنگارنگ آماده کرد.

قرار دادن شمع داخل منزل می تواند جلوه ای زیبا داشته باشد و روشن کردن آن در طول روز انرژی های منفی را از محیط دور می کند.

مطلب مرتبط: ۷ ایده استفاده از شمع در دکوراسیون منزل

شراره محمدی
نشیمن خانه
شراره محمدی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فضای خانه شراره

گلدان های گیاهی، آب دادن، رسیدگی به گیاهان و حس کردن اینکه گل زنده است و نیاز به مراقبت از طرف ما دارد، لذتی به انسان می بخشد که قابل وصف نیست.

مطلب مرتبط: گیاهان آپارتمانی، ۸ نکته طلایی برای مراقبت بهتر!

شراره محمدی
نشیمن خانه
شراره محمدی

اتاق نشیمن ایرانی با ترکیب رنگی آبی و نارنجی

اولین نکته ای که در این دکوراسیون منزل ایرانی به چشم می خورد ترکیب رنگی متفاوت آن است. استفاده نکردن از رنگ های خنثی در دکوراسیون منزل فضایی جدید را خلق کرده است. مبلمان آبی فیروزه ای، سرمه ای و نارنجی است و همین رنگ ها در باقی وسایل مانند پرده، کوسن و گلدان های دکوری نیز دیده می شود.

فرش دستبافت ایرانی به رنگ قهوه ای نیز با وسایل چوبی مانند میز تلویزیون چوبی، پایه های مبلی و نیز قفسه های گوشه اتاق نشیمن همخوانی و هماهنگی دارد. 

شراره محمدی
نشیمن خانه
شراره محمدی

شما می توانید سوالات خود را در مورد طراحی دکوراسیون نشیمن ایرانی با ارسال پیام به پروفایل شراره محمدی از او بپرسید. گروه دکوراسیون پدیده برای طراحی دکوراسیون منزل یاری رسان شما هستند.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه