Chidaneh.com placeholder image

هتلی ساخته شده از یخ در نروژ

به قلم: تحریریه چیدانه

هتل ها و اقامتگاه ها: در طول 25 سال هنرمندان و طراحان مختلفی این هتل یخی را به وجود آورده‌اند. این هتل در جوکاساروی (Jukkasjarvi) قرار دارد، شهری که در شمال نروژ است و 1000 نفر جمعیت دارد. این هتل در نوامبر و بخشی از دسامبر ساخته می‌شود و از دسامبر تا اواسط آوریل که یخ‌ها آب می‌شوند و به رودخانه تورن باز می‌گردند باز است. 

اسکای اسکرپر

اگرچه تعداد اتاق‌های این هتل سال به سال متغیر است، اما به طور کلی دارای 65 اتاق و سوئیت است و سالانه 50 تا 60 هزار نفر از آن دیدن می‌کنند.

شما می‌توانید از این هتل هنرمندانه و باشکوه دیدن کنید و یا اگر بخواهید در اتاق‌های استاندارد آن که هم نوع سرد آن وجود دارد و هم نوع گرم، اقامت کنید.

سوئیت لوکس این هتل دارای سونا است که این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما سوئیت‌ها مخصوص این آب و هوا طراحی شده‌اند.

فضاهای مختلف این هتل به طور هنرمندانه با دست طراحی شده‌اند و هنرمندان زیادی از سراسر دنیا این کار را انجام داده‌اند. عکس بالا «عشق یخ‌زده» نام دارد که توسط بنی اِکمن در سال 2012 طراحی شده است.

امسال ماتیو بریسون و لوک ویسون (بنیان‌گذاران Les Ateliers Germaine) پشت‌بام‌های پاریس را در این هتل طراحی کرده‌اند و در فضای این هتل شما حس می کنید:«شما بخشی از شهر هستید، شما خود شهر هستید.»

تنها یک چیز وجود دارد که نمی‌گذارد شما پاریس واقعی را تجربه کنید: یخ.

این تخت‌خواب واقعا زیبا و گرم است.

یکی از طراحان، لوک ویسون، تم پشت بام را این‌گونه توصیف می‌کند: «بالارفتن از برج ایفل، قدم زدن در شانزلیزه، بازدید کردن از موزه لوور، خرید کردن در Le Marais، گشت‌وگذار در رودخانه سن، و یا خیلی ساده نوشیدن یک قهوه در کافه، هر کس می‌تواند این شهر را آن‌گونه که خود دوست دارد تجربه کند.»

این خودرو بسیار خنک است. این سوئیت Retro Drive نام دارد و توسط ناتالی کیستایاکوا و کارلیس ایل (فصل 2010/2011) طراحی و ساخته شده است. جزئیات و استفاده از نور در این مجسمه‌ها (و مبلمان یخی) واقعا زیباست. همه چیز خیلی واقع‌گرایانه است.

این سوئیت آشیانه اژدها نام دارد و توسط بازارساد بایارسیخان طراحی شده است و در طراحی آن استفاده آزادانه‌ای از Snice شده است. حدود 100 نفر به مدت دو ماه کار کرده‌اند تا این اتاق‌ها آماده شوند.

این سوئیت گل نام دارد و توسط ناتسوکی سیتو و شینگو سیتو (2012) طراحی شده است. این سوئیت طراحی ظریفی دارد و بیش‌تر شبیه آثار کاغذی است.

این اتاق نام ساده‌ای دارد: «اتاق برف». ویژگی این اتاق این است که شما می‌توانید شب را در این اتاق در دمای 5 درجه سانتی‌گراد سپری کنید.

برخی از اتاق‌ها دارای مبلمانی خارق‌العاده هستند که از یخ ساخته شده است.

بار یخی این هتل را در عکس بالا می‌بینید. برای خنک شدن نوشیدنی‌تان نیازی نیست که آن را در یخچال بگذارید.

 راه‌رفتن روی باری از یخ. این بار طراحی شگفت‌انگیزی دارد.

نمایش خارق‌العاده از نورهای شمالی.

 هر اتاق این هتل دارای طراحی منحصربه‌فردی است و به طور پیچیده‌ای طراحی شده است. واقعا باور این مسئله که این اتاق‌های زیبا آب می‌شوند کمی سخت است. مدیران این هتل باید خیلی زودتر از شروع برپایی این هتل‌ها، چندین تن برف و یخ را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را در محفظه‌های مخصوص قرار دارند تا زمان شروع به کار هنرمندان مواد و مصالح کافی وجود داشته باشد.

به ما بگویید: آیا شما دوست دارید در هتلی یخی یک شب را سپری کنید؟

برای دیدن عکس های زیبای هتل ها و اقامتگاه ها می توانید به اینجا مراجعه کنید.

منبع: designboom | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
ستی در تاریخ 29 مرداد 1393
با اینکه سرما رو دوست ندارم ولی این هتل و خیلی دوست دارم
امیر محمد در تاریخ 29 مرداد 1393
بی نظیره
nazanin kd در تاریخ 30 مرداد 1393
سرما رو نمی تونم تحمل کنم ولی هتل ممنحصر بفردیه خیلی جالبه تو هتلی باشی که سال دیگه وجود نداره

ثبت دیدگاه