Chidaneh.com placeholder image

سقف کاذب باریسول چیست و کجا کاربرد دارد؟

به قلم: آرمین سرخوش افشار

سقف کاذب باریسول چیست؟ در این مقاله با سقف باریسول و کاربردهای آن آشنا می شوید. این سقف در واقع نوعی سقف کشسان است. و باریسول شرکتی است که بیشترین تولید این نوع سقف کاذب را دارد و به همین دلیل با نام سقف باریسول شناخته میشود. 
اگر به معماری‌های گذشته نگاه کنید، متوجه می‌شوید که توجه ویژه‌ای به سقف داشته‌اند؛ چه در کاخ‌ها، چه در مساجد و چه در کلیساها! معماری ساختمان و تزئینات سقف، در طول زمان تغییرات زیادی کرده و از گچ‌کاری به نورپردازی رسیده است. امروزه با پیشرفت در علم و تکنولوژی دیگر مانند قدیم از نور پردازی برای زیبایی سازی سقف استفاده نمی کنند؛ زیرا مهندسان خلاق و هنرمند توانسته اند با به کار گیری از تکنولوژی‌های مختلف و استفاده از سبک‌های مدرن و امروزی، سقف‌های کاذبی طراحی کنند که از ویژگی‌ها و مشخصات باور نکردنی و شگفت انگیزی برخوردار هستند و شما حتی فقط با دیدن این محصولات زیبا و منحصر به فرد جذب خریداری و به کارگیری این محصولات در ساختمان‌هایتان می‌شوید. شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید سقف کاذب فعالیت می‌کنند و همانطور که اشاره کردیم باریسول یکی از بهترین شرکت های تولیدکننده این نوع سقف کاذب است. در این مقاله از چیدانه به صورت مفصل در این مورد صحبت می‌کنیم. همراه ما باشید.

 

قالیشویی ادیب
سقف کاذب باریسول

سقف کاذب باریسول چیست؟

در کنار سقف کاذبی مانند سقف کشسانی و آسمانی، سقف کاذب باریسول را داریم که نسبت به باقی سقف کاذب‌ها، نصب آسان‌تری دارد. باریسول‌ها از ورق‌های pvc تشکیل شده است که 95 درصد آن خاصیت نسوز و 5 درصد آن پلاستیک است؛ علاوه بر این ریل‌های آلومینیومی برای نگه داشتن سقف باریسول استفاده می‌شود که درون سقف جای‌گذاری می‌شود.

ویژگی مهمی سقف کاذب باریسول دارد و آن‌را از باقی سقف‌کاذب ها جدا کرده است، این است که ایمن و سبک هستند و سریع و آسان نصب می‌شوند.

سبقف های باریسول به قدری طرفدار دارند که در هر فضایی اعم از: فضاهای صنعتی، مسکونی و حتی تجاری استفاده می‌شوند.

در این مقاله از چیدانه درباره سقف کاذب، انواع و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی بیشتر بخوانید.

نمونه از سقف باریسول

ویژگی‌های سقف کاذب باریسول که آن‌ را متمایز می‌کند!

در این بخش به ویژگی‌هایی از سقف می‌پردازیم که به شما نشان می‌دهد چرا انتخاب سقف کاذب باریسول به نفع شماست. همراه ما باشید.

  • سقف کاذب باریسول می‌تواند وزن‌های بالا به راحتی تحمل کند.

سقف کاذب باریسول، خاصیت کشسانی زیادی دارد و می‌تواند وزن‌های بالا را تحمل کند و نشکند و این ویژگی باعث می‌شود خیالتان از بابت حوادث احتمالی مانند زلزله راحت باشد که می‌تواند از ریزش سقف پیشگیری کند!

خیالتان از بابت تغییر شکل سقف کاذب باریسول هم راحت باشد؛ چرا که با اعمال حرارت می‌توان به راحتی آن را به شکل اولیه‌اش برگرداند.

  • شما می‌توانید به راحتی سقف کاذب باریسول را با سایر سقف‌ها تلفیق کنید.

نازک بودن و سبک بودن سقف‌های باریسول باعث می‌شود با سقف‌های گچی، کنفی، شیشه‌ای و حتی فلزی به راحتی ترکیب شوند و جلوه زیبایی به دکوراسیون شما دهند.

تلفیق و ترکیب با دیگر سقف‌ها ویژگی منحصر به فرد سقف کاذب باریسول است که در دیگر سقف‌ها یافت نمی‌شود.

  • خاصیت آکوستیک ویژگی مهم سقف کاذب باریسول

خاصیت آکوستیک به این معنی است که این سقف عایق است و نمی‌گذارد صداهای زیادی از محیط بیرون به داخل وارد شود؛ به عبارت دیگر عایق است و این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سقف کاذب باریسول است.

خاصیت آکوستیک بودن سقف باریسول، ربطی به ضخامت آن ندارد و اگر ضخیم‌تر شود، ممکن است خاصیت عایق بودن خود را از دست دهد و دلیل این امر آن است که سقف باریسول کششی است.

پس فراموش نکنید که ضخیم کردن سقف کاذب باریسول هزینه‌ای اضافی است.

  • تنوع بالای سقف‌های کاذب باریسول

سقف‌های باریسول بر خلاف بقیه سقف‌های گچی و شیشه‌ای، نیاز به طراحی و نقاشی ندارند و شما می‌توانید هر طرح سه بعدی را روی آن اعمال کنید و با دکوراسیون خودتان ست کنید.

یکی از دلایلی که باعث شده است سقف کاذب باریسول از محبوبیت بالایی برخوردار باشد، همین موضوع است.

  • سقف کاذب باریسول پولساز است!

اگر شما برای مکان‌های تجاری و محل کارتان می‌خواهید از این سقف کاذب استفاده کنید، مطمئن باشید که زیبایی خیره‌کننده آن باعث خواهد شد تا مشتریان زیادی به سمت شما جذب شوند و در نتیجه خرید و فروش بیشتری خواهید داشت.

برای مثال اگر شما یک هتلدار باشید، یقین داشته باشید که هتل شما انتخاب مسافران خواهد بود؛ چرا که همه دوست دارند تا در محیط زیبایی اقامت داشته باشند.

در این مقاله درباره طرح های سقف کشسان بیشتر بخوانید.

انتخاب سقف کاذب باریسول

راهنمای انتخاب سقف کاذب باریسول

شما اگر دارای ساختمانی هستید که از دکوراسیون کلاسیک برخوردار است می توانید به راحتی سقف کاذب باریسول که دارای طرح کلاسیک است را انتخاب کنید تا هماهنگی زیبایی با دکوراسیون ساختمان‌تان به وجود بیاورد. نه این که برای ساختمانی که دارای دیزاین کلاسیک است از سقف کاذب ساده که اصلا باهم جلوه‌ی خوبی ایجاد نمی‌کند، استفاده کنید که در نتیجه پس از نصب از انتخاب‌تان بسیار پشیمان و سر خورده شوید.

اگر ساختمان کوچکی دارید که فکر می‌کنید که این محصول اصلا برایش مناسب نیست، سخت در اشتباه هستید؛ زیرا شما می‌توانید با دانستن نکات ساده دکوراسیون، انتخاب درستی داشته باشید و با انتخاب سقف کاذب مناسب، خانه‌تان را بزرگ‌تر نشان دهید.

همین تنوع در ابعاد موجب شده کسانی که خانه یا محیط کار کوچکی دارند و علاقه دارند برای زیبا ‌سازی فضایشان از این محصول استفاده کنند، می‌توانند به راحتی و با خیال آسوده به انتخاب سقف کاذب مورد علاقه‎‌شان در طرح و رنگ انتخابی‌شان بپردازند.

به صورت خلاصه در زمان خرید سقف کاذب باریسول به نکاتی مانند متراژ خانه، طرح سقف کاذب باریسول و سبک دکوراسیون خودتان دقت کنید تا انتخاب‌هایتان هارمونی داشته و جلوه زیبایی به محیط شما بدهد.

برای این‌کار می‌توانید از نظرات طراحان استفاده کنید.

مکان های مورد استفاده سقف کاذب باریسول

سقف کاذب باریسول در چه مکان‌هایی بیشتر استفاه می‌شود؟

از سقف کاذب باریسول در سقف خانه، آشپزخانه، اتاق‌خواب و مکان‌های تجاری و صنعتی استفاده می‌شود، اما در این بخش به مکان‌هایی اشاره می‌کنیم که سقف کاذب باریسول می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

سقف کاذب باریسول در بیمارستان‌ها

سقف کاذب باریسول در بیمارستان‌ها

سقف کاذب باریسول خاصیت نانو و ضدباکتری دارد که به راحتی پاک می‌شود و می‌توان با مواد شوینده و استریل ‌تمیز کرد.

دلیل دیگری که باعث می‌شود انتخاب سقف کاذب باریسول برای بیمارستان انتخاب خوبی باشد، این است که می‌توان از طرح‌هایی استفاده کرد که در روحیه بیماران تاثیر مثبتی داشته باشد و در محیط خسته کننده بیمارستان مانع از افسردگی بیماران می‌شود.

در اتاق کودکان بیمار نیز می‌توان از سقف‌هایی با طرح شاد و فانتزی استفاده کرد و محیط بیمارستان را برای کودکان قابل تحمل‌تر کرد.

تمام این ویژگی سبب می‌شود تا سقف کاذب باریسول انتخاب هوشمندانه‌ای برای بیمارستان باشد.

سقف کاذب بارسیول در رستوران ها

سقف باریسول در رستوران و کافه شاپ

دکوراسیون و محیط یک رستوران و کافی شاپ، در انتخاب مشتریان اهمیت زیادی دارد. سقف کاذب باریسول نیز با طرح‌های متنوعی که دارد، می‌تواند با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ شود و محیطی زیبا را برا مشتریان فراهم کند.

اگر شما هم صاحب کافه یا رستوران هستید، مطمئن باشید که انتخاب سقف کاذب باریسول می‌تواند فضای شما را به فضایی لاکچری و جذاب تبدیل کند.

سقف باریسول در استخرها

سقف باریسول برای استخرها

ضدآب و ضدبخار بودن از ویژگی سقف کاذب باریسول است و در برابر گوگرد، کربن و کلر مقاوم است و باعث می‌شود برای استخر انتخاب خوبی باشد. علاوه بر این برای خنثی کردن صداهای استخر انتخاب خوبی است.

سقف کاذب باریسول در سینماها

سقف کاذب باریسول در سینماها و محیط های دارای سقف بلند و کوتاه

نورپردازی محیط و صدا و پردازش رنگ در سینما مهم است و سقف کاذب باریسول به این امر بسیار کمک می‌کند.

نگرانی بلندی یا کوتاهی سقف نباشید، سقف باریسول با تنوعی که دارد، برای هر سقفی می‌تواند مناسب باشد؛ تنها کافیست برای سقف‌های کوتاه از سقف کششی برای استفاده کنید که در طرح‌های متنوعی وجود دارند و این باعث می‌شود سقف شما بلند تر، پرنور تر و بزرگ‌تر دیده شود.

سقف‌های کششی مات و بدون رفلکس نیز برای سقف‌های بلند هستند؛ یعنی اگر شما نیاز به سقف کوتاه دارید، این سقف‌ها مناسب شما خواهد بود.

بیش تر بخوانید: نحوه اجرای سقف کشسان در 9 مرحله آسان
 

نمونه ای از سقف کاذب

چرا کیفیت و برند سقف کاذب اهمیت دارد؟

هیچ کاری در دنیا آسان نیست؛ زیرا اگر کوچک ترین خطایی کنید و همین یک خطا باعث شود جان یک انسان به خطر بیافتد، موجب می‌شود که شما تا آخر زندگی تان پشیمان شوید که چرا کمی دقت نکردید و با کوتاهی و بی اهمیت نشان دادن این مسئله جان یک نفر یا چندین نفر را به خطر انداختید.

تولید این سقف نیز این گونه است که اگر تولید کنندگان در تولید آن کوتاهی کنند یا از مواد اولیه بی کیفیت که دارای ناخالصی فراوانی می‌باشد استفاده کنند؛ سبب می‌شوند که بعد از نصب محصول بر اثر فشار یا تغییر دمایی از جایش کنده شود و در نتیجه باعث به وجود آمدن آسیب‌های مالی و جانی فراوانی شود؛ که به هیچ وجه نیز قابل جبران نیست.

مراحل تولید سقف کاذب باریسول

  تولید کنندگان این سقف زمانی که قصد دارند این محصولات را تولید کنند؛ اولین کاری که انجام می‌دهند این است که به خرید انواع مواد اولیه با کیفیت که کارایی بالایی دارند می‌پردازند؛ سپس این مواد را مورد آزمایش قرار می‌دهند تا به درجه کیفیت این مواد پی ببرند.

   بر روی موادی که به چرخه تولید فرستاده شده است، انواع واکنش‌های شیمیایی و فیزیکی صورت می‌گیرد؛ زیرا نمی توان با همان شکل اولیه مواد این سقف‌ها را تولید کرد. به همین دلیل این واکنش‌ها در فضایی ایمن و استاندارد توسط افراد متخصص که اطلاعات کاربردی و مفیدی دارند انجام می‌گیرد تا در نتیجه محصولات با کیفیت که دارای ارزش بالایی هستند در بازار به فروش برسد. 

سقف کاذب کهکشانی

 سخن آخر

  درست شدن ساختمان‌هایتان با هر ابزار و وسیله ای ممکن است؛ اما این‌که نمای داخلی یا بیرونی ساختمان‌تان باب میل‌تان هست یا نه، با هر ابزاری امکان پذیر نیست. به همین دلیل در انتخاب تجهیزات به خصوص سقف ساختمان تان دقت کنید؛ زیرا سقف از هر بعدی قابل رویت است.

   به همین خاطر تولید کنندگان که رضایت شما در الویت اصلی شان است، سعی کرده اند سقف کاذب باریسول را از هر نظر چه از نظر ظاهر و چه از نظر کیفیت در بالا ترین درجه تولید کنند. که شما بتوانید به راحتی برای زیباسازی ساختمان هایتان از این محصول در هر ابعادی که مورد نیازتان است؛ خریداری و استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

نویسنده: آرمین سرخوش افشار

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه