Chidaneh.com placeholder image

کاشی کاری هایی که شما را شگفت زده خواهند کرد!

به قلم: تحریریه چیدانه

مواد و مصالح: آیا می‌دانستید قدمت کاشی و سرامیک به 8000 سال قبل از میلاد می‌رسد؟ و گرچه دسترس‌پذیری و محبوبیت کاشی‌های شیشه‌ای به دهه 1990 برمی‌گردد، اما اولین کاشی شیشه‌ای، بیش از 2000 سال قبل ساخته شده است.
بسیار جالب است که ماده‌ای که برای قرن‌های متمادی در اطراف ما وجود داشته است همچنان می‌تواند ظاهری جدید و جذاب داشته باشد. داستان‌های مربوط به کارکرد کاشی بسیار جذاب است. برخی از آن‌ها لوکس هستند و سطح بسیار بزرگی را پوشش می‌دهند، در حالی که برخی دیگر دارای زیبایی‌شناسی و محل قرارگیری آوانگاردی هستند.

وقتی بفهمید تعدادی از کاشی‌هایی که در این مطلب خواهید دید از چه ماده‌ای ساخته‌ شده‌اند قطعا شگفت‌زده خواهید شد.

سرویس خواب بالسا

 اگرچه این مطلب اختصاصا به حمام و سرویس بهداشتی نمی‌پردازد، اما بدیهی است که اکثر کاشی‌های جذاب و خاص در چنین فضاهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از کاشی در کوچک‌ترین فضاهای خانه باعث می‌شود تا به زیبایی آن اهمیت خاصی داده شود. اما این کاشی‌ها آن‌قدر زیبا هستند که از آن‌ها می‌توان در هر اتاقی از خانه استفاده کرد. با چیدانه هراه شوید تا کاشی و سرامیک: نقش زیبایی بر پیکره معماری را بیشتر به شما نشان دهیم.

                                                                                                                         
این کاشی‌های بسیار زیبا و منحصربه‌فرد ایتالیایی هستند. طرح‌های بسیار بزرگ و رنگ‌های شاد در هنر موزائیک‌کاری معاصر بسیار زیاد به کار می‌رود.

این پرتره که به صورت کاشی‌کاری اجرا شده است بسیار بادوام است و هر جا که بخواهید می‌توانید آن را نصب کنید. اگرچه این نوع کاشی‌کاری نسبت‌ به کاشی‌های دیگر قیمت زیادی دارد، اما هزینه شما در مقایسه با اجرای همین پرتره توسط یک نقاش معروف بسیار کم‌تر خواهد بود. اما تفاوت این دو چیست؟ شما می‌توانید کاشی‌کاری را در حمام و یا هر جای دیگر از خانه خود نصب کنید.

کاشی‌های ایتالیایی انواع مختلفی دارند و این کاشی‌کاری یکی از آن‌هاست. این طرح، در کنار پایه‌های گرد میز کنسولی، در هر فضایی زیبا و جذاب خواهد بود.

در این عکس استفاده آوانگاردی را از کاشی می‌بینید. زوایا و سطوح رنگی به این اتاقِ هتل انرژی و حرکت داده است. طراح این اتاق از کاشی برای خلق یک مجسمه سه‌بعدی استفاده کرده است.

در این عکس زاویه دیگری از این اتاق را می‌بینید. در این‌جا استفاده منحصربه‌فردی از کاشی شده است. به نظر می‌رسد طراح این اتاق دارای شخصیتی انرژیک است.

این اتاق واقعا شاهکار است: هر سطح دارای کاشی‌هایی طلایی و به شکل رنگین‌کمان است.

این اتاق حسی باستانی دارد. رنگ‌ها و ترکیب مواد بسیار خاکی و گرم هستند. سطوح موجود در این فضا همگی بافت‌دار هستند.

این دیوار زیبا حسی شبیه تصاویر آب دارد و کاملا مناسب یک حمام است. 

این طرح گل بزرگ تاثیر زیادی در این فضا گذاشته است.

اندازه این نقاشی دیواری با این حمام بزرگ بسیار هم‌خوان و سازگار است.

یک نقاشی شورانگیز بسیار بهتر از بودن یک باغچه در بیرون از خانه است. این گل‌ها همیشه تازه و سرحال باقی می‌مانند.

این حمام دارای موزائیک‌های کوچک آبی در کف و موزائیک‌های برجسته تیره در دیوار است. حالت کاشی‌های آبی به گونه‌ای طراحی شده است که حالتی شبیه به یک موج بزرگ دارند.

دیواری کامل از کاشی‌های موج‌دار آبی- سبز که حالتی آرامش‌بخش دارند. ترکیب این کاشی‌ها با کفپوش‌های سفید رنگ بسیار زیباست.

این کاشی‌ها که دارای روبان‌های متالیک در طرح خود هستند Festoon نام دارند. آینه کنار این کاشی‌ها تاثیر آن را در فضا دوبرابر کرده است. البته فراموش نکنید که این نوع کاشی‌ها قیمت زیادی دارند.

این حمام معاصر با استفاده از طرح‌های هندسی برجسته جلوه‌ای منحصربه‌فرد و مدرن گرفته است.

این کاشی‌های آینه‌ای در این حمام مینیمالیستی به‌شدت به چشم می‌آیند. برخی از افراد اطراف دوش را کاشی‌کاری می‌کنند و دیوارهای باقیمانده را رنگ می‌زنند. آیا بهتر نیست که کل فضای خود را کاشی‌کاری کنید؟ البته دلیلی ندارد حتما یک کاشی گران‌قیمت استفاده کنید. در این مواقع کاشی‌های بزرگ و افقی انتخاب بسیار مناسبی هستند.

تصویر موجود در کاشی‌های این حمام شبیه بناهای باستانی در ایتالیا و انگلستان است. چنین کاشی‌کاری‌هایی در فضاهای کلاسیک، مانند عکس بالا، بسیار هم‌خوانی دارند.

تولیدکنندگان کاشی‌ها هر طرحی را که بخواهید می‌توانند تولید کنند. اگر شما نقاش هستید می‌توانید طرح مورد نظر خود را بکشید و آن را به تولیدکنندگان بدهید تا طرح شما را در کاشی‌ها عینا پیاده کنند.

در این حمام یک اثر نقاشی بر روی کاشی‌های سفید رنگ در یک فضای مناسب در حمام اجرا شده است.

در این فضا کاشی‌ها به صورت آزادانه در اطراف اتاق گسترش یافته‌اند. البته برای ایجاد چنین طرحی شما به یک کاشی‌کار ماهر و باتجربه نیاز دارید.

ایده های خلاقانه خود را در قسمت ایده های شما با ما و دوستان چیدانه به اشتراک بگذارید.

نصب نوآورانه کاشی‌ها آن‌ها را از حالتی معمولی تبدیل به یک اثر هنری می‌کند. آینه این حمام در بین کاشی‌ها مختلف و به صورتی آزادانه قرار گرفته است. حتی چرا‌غ‌های دیواری هم در یک خط نیستند. هم‌چنین از کاشی‌های شیشه‌ای به صورت رندوم در قسمت‌های مختلف این حمام استفاده شده است.

ایده به کار رفته در این حمام فوق‌العاده است، اما باید توسط یک کاشی‌کار حرفه‌ای انجام شود. استفاده از کاشی‌های آینه‌ای در فضاهای مرطوب کمی دشوار است. بریدن این کاشی‌ها ممکن است سطح پشتی آن را خراب کند و این مسئله باعث می‌شود تا رطوبت به درون آن‌ها رسوخ کرده و سطح آینه‌ای آن‌ها را تخریب کند. شما باید از کاشی‌های آینه‌ای در اندازه‌هایی که نیاز دارید و نیز از چسب مخصوص آن‌ها استفاده کنید.

دیوار این حمام شبیه یک دیوار مرمری لوکس است، درسته؟ اما اشتباه نکنید. این دیوار از جنس چینی است. استفاده از چینی در سال‌های اخیر بسیار متداول شده است. با استفاده از این ماده می‌توان ظاهر موادی چون فلز، سنگ، و حتی سنگ مرمر را تقلید کرد. البته برای این کار باید از ملات بسیار کمی بین آن‌ها استفاده کرد و به طور مستمر از آن‌ها مراقبت کرد.

این آشپزخانه دارای سقفی قوسی‌شکل است و به دلیل داشتن چنین سقفی بسیار مناسب کاشی‌کاری است. کنتراست میان سقف کاشی‌کاری‌شده و دیگر اجزای آشپزخانه به خصوص کابینت‌ها فضایی خاص و منحصربه‌فرد را ایجاد کرده است.

این دیوارها انگار از سنگ پوشیده شده‌اند، اما ماده به کار رفته در این فضا کاشی‌های شیشه‌ای هستند. امروزه کاشی‌های شیشه‌ای در ابعاد و طرح‌های مختلفی در بازار موجود هستند.

 چنین کاشی‌هایی با طرح‌های بزرگ بسیار مناسب دفتر کار و یا هر فضای دیگری هستند. موتیف زنجیره‌ای و آبی‌رنگ ظاهر این کاشی‌ها را بسیار مردانه و در عین حال جذاب کرده است. 

اگر در حال بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید سوالات و مشکلات خود را در قسمت مشاوره دکوراسیون مطرح کنید.

مطالب بیشتر: خانه سرامیک فرزانه، جلوه خیره کننده هنر ایرانی

راهنمای خرید کاشی و سرامیک دکوراسیون منزل

استاندارد ها و ویژگی های مهم کاشی سرامیکی

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
حسین رضا نماینده ی کاشی میبد هرسین در تاریخ 28 فروردین 1397
طرح ها خیلی زیبا است و من می خواهم نمایندگی بگیرم ااسم شرکتتون چیست

ثبت دیدگاه