دکوراسیون سبز و کرم؛ آشیانه‌ی پرآرامش آیدا و سروش!

دکوراسیون سبز و کرم؛ آشیانه‌ی پرآرامش آیدا و سروش!

به قلم: فهیمه مصدرالامور

انتخاب رنگ مناسب در دکوراسیون منزل از بزرگترین تصمیم‌هایی است که افراد می‌توانند در رابطه با دکوراسیون و چیدمان منزل خود بگیرند. به همین دلیل نیز به اتفاق نظر رسیدنِ همه‌ی اعضای خانواده در این میان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. در این مطلب از تور خانه‌گردی چیدانه به خانه‌ی آیدا و سروش رفته‌ایم و داستان دکوراسیون سبز و کرم خانه‌ی آنها را جویا شدیم. با ما همراه باشید تا از زبان این زوج، حکایت چیدمان و دکوراسیون خانه‌شان را بشنویم.

دکوراسیون سبز و کرم خانه‌ی آیدا و سروش در یک نگاه

سرویس خواب بالسا

خانه‌ی آیدا و سروش در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • شغل: خانم خانه: معمار / شغل همسر: مدیر فروش بخش نفت و گاز
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: شاهین جنوبی
  • متراژ فضا: ۶۸ متر مربع
  • سال ساخت: ۱۳۹۴
  • طبقه: اول
  • ملک: رهن کامل
  • تعداد اتاق‌خواب: ۲ عدد
  • تعداد سرویس بهداشتی: یک حمام و یک دستشویی
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • رنگ‌های غالب: سبز، کرم، سفید، آبی
  • ویژگی برجسته‌ی طراحی: سادگی در عین زیبایی، آرامش و به‌کارگیری مناسبِ نور در همه‌ی فضاهای موجود
  • طراح: آیدا اسدزاده با نگاهِ عمیق به علایق مشترک با سروش کتابی
  • مدت زمان طراحی داخلی و خرید وسایل: حدود ۱.۵ ماه
  • هزینه‌ی دکوراسیون خانه: نزدیک به ۸۰ میلیون تومان

داستان دکوراسیون سبز و کرم

داستان دکوراسیون سبز و کرم

به‌طورکلی باید بگوییم که علت طراحی دکوراسیون منزل ما به این شیوه، نیازها و خواسته‌های هردوی ما برای فضای زندگی مورد علاقه‌مان است که فضایی بسیار آرام، ساده باشد و درعین‌حال نیز کسل‌کننده و یکنواخت نباشد. من سعی کردم در انتخاب رنگ‌ها، طرح مبلمان و وسایل و نحوه‌ی چیدمان به این نکته توجه کنم که خانه، صرفا زنانه یا مردانه نباشد تا هم من و هم همسرم از این فضای مشترک به یک اندازه لذت ببریم و احساس تعلق خاطر کنیم.

چیدمان خانه‌ی ما چون برای شروع زندگی مشترکمان انجام می‌شد با شور و اشتیاق خاصی توأم بود. فضای داخلی خانه به دلیل انتخاب رنگ‌ها بسیار دعوت‌کننده و نه ساکن و ملال آور است. همچنین این فضا در کمال کوچکی فضا، بسیار روشن و دل‌باز است.

فضای مورد علاقه‌ی آیدا و سروش در دکوراسیون سبز و کرم

فضای مورد علاقه‌ی آیدا و سروش در دکوراسیون سبز و کرم

فضای مورد علاقه‌ی من دکوراسیون؛ نشیمن و فضای مورد علاقه‌ی همسرم؛ اتاق دوم آشیانه است چون می‌تواند با آرامش خاطر بیشتری ساز بزند و در کنار گل و گلدان‌های خانه باشد و هردوی ما لذت ببریم.

مطلب پیشنهادی: طرح خانه 60 متری؛ انتخاب آرامش‌بخش شیدا و صالح + ویدئو

توصیه‌ی زوج جوان در طراحی دکوراسیون کرم و سبز

تجربه‌ی خوبی که در رابطه با رنگ‌ها و ترکیب رنگی داشتیم این است که لطفا از برخی رنگ‌ها تنها به دلیل اینکه دوستشان دارید در دکوراسیون منزل استفاده نکنید و کاملا بسنجید که این رنگ انتخابی را برای تمام طول روز، شب، سال و ماه پذیرا هستید. رنگ‌های شدید و هیجان‌انگیز شما را به سمت زندگی آرام و سالم هدایت نمی‌کنند.

گل‌های شاخه بریده  آپارتمانی دکوراسیون سبز و کرم

گیاهان آپارتمانی دکوراسیون سبز و کرم

درباره گیاهان آپارتمانی دکوراسیون سبز و کرم

در مورد گیاهان آپارتمانی باید بگویم که ما تعداد زیادی گل و گیاه هم در فضای داخلی خانه، هم در بیرون پنجره‌ها و بالکن داریم که زندگی ما هستند. واقعا تاثیر بسیار خوب و خوشایندی بر روحیه و حس خانه دارند و رنگ‌دهنده‌های عالی هستند. سر و کار داشتن با گیاهان برای من و همسرم بسیار لذت‌بخش است و به‌نوعی تمدد اعصاب محسوب می‌شود. گل‌های شاخه‌برید هم در خانه‌ی آیدا و سروش نقش مهمی دارند.

 آشپزخانه ساده و مدرن دکوراسیون سبز و کرم

طراحی داخلی آشپزخانه‌ی ساده و مدرن

دکوراسیون آشپزخانه‌ی مدرن، سادگی کامل را به همراه دارد. کابینت مدرن کرم رنگ، با کاشی‌های بین‌کابینتی رنگ مشابه در ترکیب با صفحه‌ی کابینت به رنگ سیاه تضاد رنگی به وجود آورده است. همچنین لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و یخچال از نوع سیلور است.

مطلب پیشنهادی: مدل اپن آشپزخانه کوچک،‌ ۷ دکوراسیون از تورهای خانه گردی چیدانه!

میز و صندلی چوبی غذاخوری دکوراسیون کرم و سبز

نورپردازی در دکوراسیون غذاخوری

میز و صندلی چوبی در دکوراسیون غذاخوری دیده می‌شود و پارچه‌ی صندلی به رنگ سبز و کرم، ترکیب رنگی دکوراسیون خانه را حفظ کرده است. آباژور ایستاده‌ی مدرن که از جنس استیل است، با ارتفاع بلند و انحنای پایه، روشنایی مورد نظر را در هنگام صرف غذا تامین می‌کند.

دکوراسیون نشیمن سبز و کرم

دکوراسیون نشیمن سبز و کرم

مبلمان راحتی به سبک مدرن و رنگ کرم در دکوراسیون نشیمن حضور دارد. استفاده از رنگ‌های سبز و آبی به‌عنوان رنگ مکمل در فضای داخلی خانه، انرژی و آرامش بیشتری به منزل می‌دهد. روشنایی طبیعی و نور مناسبی که از پشت پنجره‌های سرتاسری و از کنار پرده‌ی طرحدار می‌گذرد، روحی تازه به فضا بخشیده است. میز تلویزیون و میز جلومبلی چوبی حس حضور اجزای طبیعی در خانه را کامل می‌کند. بخش سبز پارچه‌ای میز جلومبلی با پشتی مبلمان مدرن، ست است.

دکوراسیون اتاق موسیقی

دکوراسیون اتاق موسیقی

پرده‌ی سبز و ساده، گلدانی از بن‌سای گلیمی با نقوش سنتی و کوسن ایرانی با طرح کاشی‌کاری ایرانی، مبل تک‌نفره‌ی سبز رنگ، لوستر مدرن به رنگ یشمی، استند گل، رادیوی قدیمی و گلدان‌های متنوع؛ اجزای دکوراسیون اتاق موسیقی ما هستند، جایی که آقای خانه عاشق آن است.

مطلب پیشنهادی: طراحی خلاقانه‌ی خانم گرافیست برای خانه‌ی 70متری شمال شهر!

دکوراسیون اتاق‌خواب با آرامش آبی دریا

دکوراسیون اتاق‌خواب با آرامش آبی دریا

در دکوراسیون اتاق‌خواب ایرانی آنچه با یک نگاه به چشم می‌آید، روشنایی و آرامشی است که به دریای بی‌کران می‌ماند. پرده‌ی مدرن و ساده به رنگ آبی، سرویس خواب کرم رنگ و روتختی با طرح گل و آبی روشن، اجزای اصلی دکوراسیون اتاق‌خواب آیدا و سروش هستند. به دکور بالای تخت توجه کنید. حروف اول اسم این زوج جوان است که نوشته‌هایی بدون شک عاشقانه و خاطره‌انگیز روی آن یادداشت شده است.

برند وسایل و مبلمان در دکوراسیون خانه

برند وسایل و مبلمان در دکوراسیون کرم و سبز

  • مبلمان، سرویس خواب و میز و صندلی ناهارخوری از مبلمان یاشیل
  • لوازم خانگی از برند سامسونگ
  • پرده اتاق‌خواب‌ها و آشپزخانه از فروشگاه بافت آزادی
  • پرده نشیمن از مولوی
  • روشنایی‌ها همگی از لاله‌زار

نشیمن دکوراسیون سبز و کرم

آشپزخانه دکوراسیون سبز و کرم

کلام آخر

در این تور خانه‌گردی چیدانه به سراغ خانه‌ی دل‌انگیز و چشم‌نواز آیدا و سروش رفتیم. دکوراسیون سبز و کرم این خانه به سبک مدرن چیدمان شده و چسم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس‌اپ یا تلگرام به شماره 09961615376 ارسال کنید و یا به پیج چیدانه یا پیج منزل دایرکت کنید تا روایت خانه‌ی شما را هم بشنویم.

عکاس: امیر صادقی | بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
صادقی در تاریخ 07 آذر 1402
خیلی عالیه

ثبت دیدگاه