Chidaneh.com placeholder image

خانه ای رویایی با وسایلی منحصر به فرد!

به قلم: تحریریه چیدانه

مبلمان: پوریا تیموری و نیلوفر آبسالان زوجی خلاق و با استعداد هستند که مدتی است کار خود را در طراحی و ساخت اشیای زیبای کاربردی و هنری آغار کرده اند. نیلوفر آبسالان فارغ التحصیل رشته معماری است که طراحی اشیا را انجام می دهد و پوریا تیموری کارهای چوبی را اجرا می کند. اکثر طراحی ها با الهام از طرح های کلاسیک و ترکیب آن با هنر مدرن انجام گرفته و دارای سبک تلفیقی است. در این مطلب به سراغ این این زوج جوان در نمایشگاهی که در مجتمع فرهنگی ونک برای نمایش کارهایشان برگزار کرده بودند رفتیم و در مورد تعدادی از آثارشان به ما توضیحاتی دادند که قطعا دیدن آنها برای شما نیز لذت بخش خواهد بود.

سرویس خواب بالسا

میز  و کنسول روبه رو الهام گرفته از سبک قدیمی خانه های فرانسوی است که البته یک کاربرد جدید هم به آن اضافه شده و آن امکان استفاده از میز به عنوان میز اتو است که با باز کردن بال سمت چپ در عکس بالا صورت می گیرد و با بستن آن مجدد تبدیل به یک میز ساده  می شود.

 

کمدی که در بالا می بینید نیز الهام گرفته از طرح های کلاسیک فرانسوی و در رنگ های سفید و مشکی و به صورت سفارشی با رنگ های خاص ساخته می شود. این کمد کاربری کتابخانه و همین طور یک بوفه زیبا برای ظروف را خواهد داشت و در زیر آن یک صندلی تعبیه شده که هنگام نیاز می توان از آن به عنوان نشیمن اضافه برای مهمان نیز استفاده کرد.

نکته بسیار جلب در طراحی کمد بالا نور های LED باطرح های پیچکی به کار رفته در شیشه روی درب آن است که با باز شدن درب نیز جلوه ای متفاوت را از خود به نمایش می گذارد.

 

کنسول بالا نیز مانند سایر کارهای این زوج هنرمند از سبک تلفیقی پیروی می کند و با کاشی کاری ها سنتی ایرانی به شکل بته جقه بر روی درب آن و رنگ آبی فیروزه ای ایرانی ترکیب شده است. 

 

ترکیب کاشی کاری های ایرانی با المان های مدرن در طراحی این کنسول جلوه ای خیره کننده دارد.

 

 تا به حال شده در مهمانی میان دوستان و خانواده تان حس کنید که زمان به سرعت می گذرد؟ ایده میز بالا این است که وقتی در کنار عزیزانتان وقت می گذرانید و روی میزتان هم لوازم پذیرایی را چیده اید دیگر زمان را نگاه نکنید و بی توجه به سرعت زندگی مدرن لحظات لذت بخشی را سپری کنید.

گرچه ساعت روی میز با نگین های زیبایی که دور آن کار شده بسیار تماشایی است.

 

مبل راحتی با کوسن قلاب بافی شده اش در کنار میز با کاشی کاری های سنتی شده جان می دهد برای یک فنجان چای.

 

این اشیا هم با الهام از اسباب بازی های کودکان در گذشته طراحی شده یک اسب چوبی و چوب لباسی با طبقاتی که برای قرار دادن اسباب بازی های کوچک و لوازم دکوری بر روی آن در نظر گرفته شده است.

 

این مبز تلویزیون زیبا در هر خانه جمع و جوری می تواند جلوه ای خاص داشته و طوری طراحی شده که با قرار دادن وسایل برقی داخل باکس های بسته نیز مشکلی برای استفاده از کنترل نخواهید داشت.

 

این صندلی زیبا با الهام از پروانه طراحی شده و در واقع وقتی شما برای آرایش روی آن می نشینند به شکل یک پروانه با بال های باز شده دیده می شوید. آینه آرایش هم داستان جالبی دارد. این آینه ایستاده الهام گرفته از سبک میز آرایش بانوان ایرانی در قدیم است که بر روی زمین روبه روی آینه روی زمین می نشستند و آرایش می کردند و میز آرایش هم جعبه کوچکی بود که در پایین آینه قرار می گرفت و لوازم آرایش یا جواهراتشان را درون آن قرار می دادند.

 

ساعتی که در عکس بالا می بینید با استفاده از صدف ساخته شده و اعداد آن با نگین های مشکی نمایش داده شده است.

 

این نیمکت در واقع یک جاکفشی است که و بر روی درب آن کاشی کاری هایی با نقاشی هایی از کفش انجام گرفته است.

 

میز آرایش بالا نیز با الهام از صدف و مروارید درون آن طراحی شده است. 

 

پایه های این میزهای پذیرایی به شکلی غیر متعارف و زیبا طراحی شده اند.

روی هرکدام از میزها نیز یکی از وسایلی که در قدیم روی میز های کنار مبل قرار می گرفتند بر روی فلز  به شکل زیبایی حک شده است.

راکینگ چیر بالا شاید نگاه اول تفاوتی با دیگر نمونه های موجود در بازار نداشته باشد. اما این صندلی ها معمولا در زمستان و کنار شومینه یا با یک پتو در کنارشان بیشتر می چسبند در راکینگ چیر بالا نیز به بالشتک های تکیه گاه دو بال کاموایی زیبا دوخته شده که به راحتی می توانید آنها را به دور خود بپیچید و از گرمایشان لذت ببرید.

گروه طراحی تائو معتقد است دکوراسیون داخلی خلق فضایی است که در عین زیبایی و اثرگذار بودن کارایی لازم را داشته و آرامش بیشتری را به شما هدیه کند. از این رو آنها سعی دارند با ترکیب اصول طراحی داخلی با حس زیبایی شناسی فضایی را ایجاد کنند که معرف هویت، نیاز، خواسته ها و باعث افزایش آرامش شما باشد.

تمامی نمونه کارهای بالا به طور سفارشی و در رنگ های مختلف بسته به نظر شما تولید می شوند.

برای مشاهده دیگر نمونه کارهای گروه طراحی تائو و ارتباط با آنها به اینجا مراجعه کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
melodi در تاریخ 08 شهریور 1393
خدایا اینا عـــــــــــــــــــالین عالی من عاشق اون میز ساعتی ها شدم •♥•.¸¸.•♥•.¸
damine در تاریخ 09 شهریور 1393
واقعا بهتون تبریک میگم . بسیا خلاق
nazanin kd در تاریخ 09 شهریور 1393
کارهاشون خیلی جالب و خلاقانه است.از همه بیشتر از اون اسب چوبی و جالباسی کنارش و اون صندلی و ایینه ارایش خوشم اومد.می تونم بپرسم قیمتشون چنده؟
sharifi3500 در تاریخ 18 شهریور 1393
شرمنده ، ولی به نظر من اصلا زیبا نیستند. درسته که یه چیز خاص هستند و هنر ایرانی درشون به کار رفته ولی اصلا چشم نواز نیستند خصوصا با اون رنگهای تند در بعضی از کارها

ثبت دیدگاه