دکوراسیون مدرن اتاق خواب، می خوام اتاقمو امروزی کنم

دکوراسیون مدرن اتاق خواب، می خوام اتاقمو امروزی کنم

به قلم: تحریریه چیدانه

در سلسه‌مراتب فضاها از عمومی تا خصوصی، اتاق‌خواب، خصوصی‌ترین و شخصی‌ترین بخش خانه به‌حساب می‌آید. به‌گونه‌ای می‌توان گفت که همه ما برای تنهایی، آرامش و داشتن فضایی شخصی به اتاق‌خوابمان پناه می‌بریم و حداقل 8 ساعت از زمان روزمان را در آن سپری می‌کنیم. برای چیدمان، نور و رنگ اتاق‌خواب باید به نکاتی توجه کنیم. بازیگران اصلی این صحنه، اسباب و لوازمی هستند که شناخت آن ها نیز برایمان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. در ادامه تلاش می‌کنیم راهکارهایی ارائه دهیم تا در اتاق‌خوابتان اصولی را رعایت کرده و حال و هوایی مدرنی را هم برایش به ارمغان بیاورید.

 

اسکای اسکرپر

فرد دکور
آباژور سه پایه متحرک فرد دکور
فرد دکور

فرد دکور
آباژور طرح لاله
فرد دکور

نورپردازی در اتاق خواب مدرن

در مورد نورپردازی اتاق‌خواب مدرن باید به نکاتی توجه کنیم. در اتاق‌خواب نیاز به یک نور سقفی داریم که تمام اتاق را تا حدودی روشن کند. این منبع نوری می‌تواند برای انجام امور روزمره مانند تعویض لباس و مرتب کردن اتاق، کافی و مناسب باشد.
برای اینکه به اتاق‌خوابتان، حس و حالی مدرن روانه کنید، باید به سراغ لوازم و وسایل مناسب این کار بروید. منابع نوری را طوری انتخاب نمایید که معاصر و مدرن بودن را به بیننده منتقل کنند. این منابع می‌توانند شامل این موارد باشند: لوستر، آباژور، دیوارکوب، چراغ‌های مطالعه و… که فرم‌های ساده و خالص دارند (مانند مکعب) و هم‌چنین سایر مصالح مدرن مانند استیل یا چوب بدون تزئینات (مثل منبت‌کاری و…).

فروشگاه دکوراسیون دکوریما
پرده پانچ کتان دکوریما کد 3000
فروشگاه دکوراسیون دکوریما

فروشگاه دکوراسیون دکوریما
پرده پانچ کتان ساتن دکوریما کد SC1920
فروشگاه دکوراسیون دکوریما

ساهه
مبل راحتی ماریو
ساهه

ساهه
مبل راحتی دیاموند
ساهه

دنیای مدرن و رنگ‌های پیشنهادی

انتخاب رنگ به‌خصوص در اتاق‌خواب به عوامل متعددی مثل علاقه شخصی شما، سبک دکوراسیون و سبک زندگی بستگی دارد. برای داشتن اتاق‌خوابی مدرن، شما به یک پالت رنگی ساده نیاز دارید که به رنگ‌های خنثی، سیاه، سفید و خاکستری محدود شود. استفاده از رنگ‌های روشن برای تخت، آثار هنری و سایر اسباب، معمول است، اما مسئله‌ای که در این میان رخ می‌دهد این است که ممکن است این رنگ‌ها بعد از مدتی برایتان کسل‌کننده و تکراری به نظر برسند، برای جلوگیری از چنین رخدادی بهتر است از رنگ‌های سرزنده مانند زرد، نارنجی، قرمز و… به‌صورت لکه‌های رنگی در کوسن و بالش‌ها، رانر، تابلوها و آثار هنری و لوازم تزئینی (اکسسوری) استفاده کنیم که در صورت یکنواختی، قابل تعویض و تغییر نیز هستند.

 

مبلمان علیزاده
تخت خواب دو نفره علیزاده
مبلمان علیزاده

تن آسای
سرویس خواب اریکا تن آسای
تن آسای

سنا چوب
سرویس خواب طرح رایکا سنا چوب
سنا چوب

دکوراسیون گلدن دیزاین
سرویس خواب UniT گلدن دیزاین
دکوراسیون گلدن دیزاین

گروه تولیدی عاج
دراور چوبی
گروه تولیدی عاج

گروه تولیدی عاج
میز آرایش با کشو
گروه تولیدی عاج

دوگر
پاتختی چوبی دوگر ( دو کشو)
دوگر

چیدمان و مبلمان در فضای مدرن

اجزا و اثاثیه متعددی در اتاق‌خواب وجود دارند که برخی از آنها عبارتند از: گنجه، کمد، تخت خواب، نیمکت پایین تخت، میز توالت (آرایش)، میز پاتختی و دراور.
اگر به دنبال یک واژه برای توصیف سبک مدرن بگردیم اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، سادگی است؛ درنتیجه باید به دنبال اثاثیه و لوازمی بگردیم که خطوط صاف، رنگ‌های خنثی و اشکال هندسی خالص داشته باشند. علاوه بر خطوط صاف و اشکال خالص، شما باید از آثار هنری و لوازم (اکسسوری) مینیمال استفاده کنید و درعین‌حال کلیه اجزاء باید کاملا کاربردی بوده و دسترسی و استفاده از آنها بسیار ساده باشد. اثاثیه و مبلمان نیز حتما باید با پارچه‌هایی به رنگ‌های خنثی، سیاه، سفید و خاکستری و با ظاهر و بافتی خنثی( پارچه‌های پشمی، کتان، لینن، ابریشم و ژوته) پوشانده شوند. دقت کنید که مبلمان در عین سادگی باید فاقد هرگونه تزئینات، خطوط و گوشه‌ های منحنی و بدون اجزا و یا المان‌های زیاد باشد. بهتر است پایه‌های تخت و سایر اجزاء و اثاثیه اتاق‌ خواب دیده شود، لبه‌های آن کاملا قائمه بوده و فاقد دورچین، حاشیه چیندار و منگوله باشد.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه