Chidaneh.com placeholder image

14 اتاق خواب جذاب از طراحان حرفه ای

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق خواب: یکی از عناصری که طراحان از آن در فضای اتاق خواب استفاده می‌کنند تخته‌های پشتی تخت‌خواب است. در این مطلب 14 اتاق خواب را به شما نشان می‌دهیم که در طراحی آن‌ها از تخته‌های پشتی تخت‌خواب به شیوه‌ای جذاب و هوشمندانه استفاده شده است. شما هم می‌توانید از این ایده‌ها در طراحی اتاق خواب خود استفاده کنید. پس با چیدانه همراه باشید.
 

قالیشویی ادیب

استفاده از رنگ سفید و سبز در اتاق خواب کم نور

شاید حدس نزده باشید، که این اتاق خواب روشن در زیرزمین قرار گرفته است. طراح این اتاق خواب نورطبیعی اندک این فضا را با به رنگ سفید درآوردن دیوارها، روتختی، و کفپوش‌ها به حداکثر رسانده است. یک کاغذدیواری طرح‌دار و زیبا به فضا بافت اضافه کرده است، در حالی که تخته پشتی منحنی و سفارشی تخت‌خواب که به رنگ سبز است یک ترکیب رنگی سرزنده در اتاق خواب ایجاد کرده و از یکنواختی درآورده است.

تخت خوابی ساده اما شیک

طراح دیوار پشت تخت‌خواب را با قطعاتی از جنس چوب درخت ماهون که به طرز زیبایی برش خورده‌اند تزئین کرده است تا زمینه‌ای تماشایی و زیبا برای تخت‌خواب گرد این اتاق‌خواب ایجاد کند. دو تخته پشتی دوقلوی مینی‌مال، که هر دوی دارای روکشی سفید رنگ از جنس وینیل هستند و دیگر اجزای این اتاق نیز دارای چنین روکشی هستند، فضایی راحت برای استراحت را فراهم کرده‌اند که از نظر بصری با دیوار پشت خود رقابت نمی‌کنند.
 

فضایی عاشقانه با رنگ های ملایم در اتاق خواب

طراح به خوبی می‌داند که چگونه یک اتاق خواب را طراحی کند. او از یک پالت رنگی ملایم که با یک نورپردازی درست همراه شده است آغاز می‌کند تا یک پناهگاه آرامش‌بخش را خلق کند. یک شومینه پیش‌ساخته و یک لوستر کریستال بزرگ جلوه عاشقانه اتاق را گسترش داده‌اند، در حالی که تخته پشتی بزرگ و روکش‌دار هماهنگی خوبی با سقف طاقدار اتاق ایجاد کرده است. به این ترتیب این اتاق خواب کوچک و دنج حسادت شما را بر می انگیزد.
 

سادگی فریبنده در اتاق خواب

پارچه‌های بافت‌دار با رنگ‌های خنثی پیرامون یک چارچوب پیش‌آمده چوبی انتخاب هوشمندانه‌ای برای این اتاق خواب ساده و مینی‌مال است.طراح، رنگ خاکستری ملایم را با رنگ کرم ترکیب کرده است تا این اتاق خواب مدرن جلوه‌ای شاداب پیدا کند.
 

سبکی باشکوه در اتاق خواب
از نظر طراح رنگ سرمنشا یک طراحی خوب و درست است. او تئوری خود را با روشن کردن این اتاق خواب زیبا از طریق تابلوهای هنری بزرگ که دارای سایه‌های رنگی نارنجی و آبی هستند بیان می‌کند. یک تخته پشتی جذاب و قابل توجه فضایی خوب و آرامش‌بخش برای استراحت پس از یک روز طولانی را فراهم می‌کند.
 

سبکی سرزنده با استفاده از طرح‌های گل‌دار

یک طراحی زنانه و منحنی‌شکل این تخته پشتی زیبا را به شدت در میدان دید قرار می‌دهد. طراح برای ایجاد شادابی و سرزندگی در این اتاق از طرح‌های گل‌دار و انتزاعی استفاده کرده است. هم‌چنین بالش‌ها دارای طرح‌های رنگی هستند که با دیگر اجزای اتاق هماهنگ است.
 

فضایی عاشقانه برای زوج‌های جوان

طراح این اتاق خواب بزرگ را برای یک زوج جوان و عاشق طراحی کرده است. او برای ایجاد کنتراست با وسایل تزئینی نامتعارف، تخت‌خوابی سنتی با یک تخته پشتی ساده که دارای روکشی به رنگ خاکستری زغالی است را انتخاب کرده است. پالت رنگی این اتاق‌خواب به گونه‌ای انتخاب شده است که تخت‌خواب در مرکز آن قرار گرفته است تا حس و حالی ملایم و آرامش‌بخش در فضا ایجاد شود.

رنگ‌های شاداب در اتاق خواب

تخت‌خواب این اتاق خواب از جنس برنج است. طراح برای ایجاد هماهنگی با تخت‌خواب از لحاف دست‌دوز استفاده کرده است. انتخاب رنگ‌های موجود در لحاف و بالش‌ها براساس ماهیت گرم و طلایی ماده برنج انجام شده است و در نهایت در این اتاق خواب با ظاهری هماهنگ میان تخت‌خواب و رنگ‌های سرزنده به کار رفته در پارچه‌ها مواجه هستیم.
 

با چیزهایی که در اختیار دارید طراحی کنید

طراح در طراحی این اتاق خواب از کنتراست میان رنگ‌های روشن و تیره استفاده کرده است. او تخته پشتی چوبی قهوه‌ای و قدیمی مالکان این خانه را با تخت‌خوابی مدرن ترکیب کرده است. برای هماهنگی تخت‌خواب با فضاهای روشن او از یک روتختی سفید رنگ استفاده کرده است. البته نکته ای که به این اتاق جذابیت خاصی اضافه کرده نورپردازی هوشمندانه آن می باشد.

فضایی سرزنده با ایده‌ای کلاسیک

در این اتاق خواب که دارای سقفی مرتفع و طاق‌دار است از یک تخت خواب سنتی با چهار پایه بلند استفاده شده است. برای ایجاد شادابی در این اتاق خواب از بالش‌هایی به رنگ سبز و زرد استفاده شده است.

طراحی فضای کار در اتاق خواب

تمام فضای این آپارتمان در این عکس مشخص است. در این اتاق خواب یک تخت‌خواب دونفره، یک فضای کار در اتاق خواب، یک کاناپه، و دو مبل را به‌گونه‌ای در این آپارتمان قرار داده اند تا فضایی یکپارچه و یکدست ایجاد شود. او برای جدا کردن تخت‌خواب از دیگر قسمت‌های این آپارتمان از چند چراغ آویز ساده در بالای تخته پشتی تخت‌خواب استفاده کرده است. هم‌چنین تخته پشتی تخت‌خواب به رنگ آبی درآمده است تا با دیگر اجزای فضا هماهنگی داشته باشد.

طراحی اتاقی بی‌نظیر برای یک دختربچه

طراح کوسن‌های رنگی و دخترانه این اتاق خواب را با تخته پشتی دخترانه که دارای طرحی گل‌دار است ترکیب کرده است. طراح توصیه می‌کند که هنگام طراحی اتاق کودکان آن‌ را دقیقا هماهنگ با سن آن‌ها طراحی نکنید، زیرا کودکان به سرعت بزرگ می‌شوند و دیگر اتاق خواب خود را دوست نخواهند داشت.
 

طراحی به سبک شمال آفریقا

چهار پایه مرتفع و مدور این تخت‌خواب ستاره این اتاق‌خواب هستند. به جای استفاده از یک تخته پشتی سنتی یکی از تابلوهای نقاشی خود را بر روی دیوار نصب کرده اند و با استفاده از بالش‌هایی که دارای طرح‌های مراکشی هستند فضایی را طراحی کرده است که یادآور خانه‌های مناطق شمال آفریقا است.
 

طراحی با توجه به فضای اتاق خواب

ارتفاع این تخت‌خواب به گونه‌ای انتخاب شده است که در زیر پنجره‌های این اتاق خواب قرار گیرد. برای ایجاد شادابی و اضافه کردن رنگ به اتاق خواب، طراح از تخته پشتی با طرح‌های گل‌دار قرمز استفاده کرده است. با خلاقیت می توانید راه های استفاده بهتر از اتاق خواب های کوچک را پیدا کنید.

منبع: hgtv | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه