Chidaneh.com placeholder image

طراحی ویلایی در دل طبیعت سبز کالیفرنیا

به قلم: تحریریه چیدانه

فضای مسکونی: این خانه در تپه‌های بالای شهر مونتسیو واقع شده است و به این منظور طراحی شده است تا از مزایای فوق‌العاده ویژه این منطقه مانند درختان بلوط باشکوه و تخته سنگ‌های بزرگ بیش‌ترین استفاده شود. این خانه به دو بال متخلف تقسیم شده است.

chidaneh ad banner

یک بال عمومی که شامل فضاهای نشیمن، غذاخوری، و آشپزخانه است و رو به فضای استراحت و قسمت غذاخوری محوطه بیرونی اصلی این خانه باز می‌شود.

بال دوم، که فضایی صمیمی‌تر دارد، شامل اتاق‌ خواب‌ها، حمام‌ها، و کتابخانه است که همگی رو به فضای بیرونی کوچک این خانه یعنی حیاط و تراس باز می‌شوند.

این ملک هم‌چنین شامل یک استخر روباز و یک خانه مخصوص مهمانان است.

سازه این ساختمان از استیل پیش‌آمده، شیشه، بتن، و پنل‌های فلزی عایق‌دار ساخته شده است.

منطقه تفریحی مونتسیو بیش‌ترین استفاده را از زندگی در فضاهای درونی و بیرونی خانه‌ها می‌کند که این ویژگی به دلیل وجود آب و هوای معتدل در ساحل کالیفرنیا است. این خانه که به طور ویژه و بدون دستگاه‌های خنک‌کننده طراحی شده است، به طور خاص از طریق یک سیستم تهویه هوشمندانه خنک می‌شود. درهای شیشه‌ای چندبخشی و بزرگ، درهای متحرک، و پنجره‌های متحرک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به سرعت باز و بسته می‌شوند و از این طریق هوای خانه بر اساس دمای هوای بیرون تنظیم شده و آسایش ساکنان فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم گرمایشی تابنده‌ای این خانه از طریق پنل‌های کولکتور خورشیدی تغذیه می‌شود. از دیگر ویژگی‌های سبز و پایدار این خانه می‌توان به دیگ‌های بخار بسیار کارآمد، پنل‌های فتو ولتائیک، و پشت بام خنک اشاره کرد.

اطلاعات بنا

معمار: شرکت معماری بارتون مایرز

فرد مسئول: توماس شیندر

معمار پروژه: ییانا بوییوکو

طراحی منظره:‌ استودیو ریوس کلمنتی هال

پیمانکار: Caputo Construction

منبع: contemporist | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه