Chidaneh.com placeholder image

جاکفشی: ساده‌ترین تا لاکچری‌ترین مدل‌های جدید

به قلم: تحریریه چیدانه

شاید در نگاه اول به نظر برسد که جا کفشی نقشی در چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل ندارد اما طبق توصیه طراحان دکوراسیون داخلی، درب ورودی اولین عنصری است که در ورود به منزل به چشم می‌آید، پس برای چیدمان این فضا که جاکفشی مهم‌ترین عضو آن خواهد بود باید سلیقه و دقت زیادی به خرج داد تا انتخاب مناسبی داشته باشید. این وسیله کاربردی جزو عناصر نظم دهنده و بسیار کاربردی در دکوراسیون داخلی است که برای انتخاب آن، باید تعداد کفش‌ها و اعضای خانواده و حتی میهمانانی که بیشتر به خانه رفت و آمد دارند را در نظر داشته باشید. در این مقاله از چیدانه مواردی که هنگام انتخاب جاکفشی مناسب باید در نظر گرفته شود چون ابعاد، متریال، رنگ‌ها و طرح‌های آن بررسی شده و انواع مدل‌های جدید، شیک و لاکچری این وسیله کاربردی معرفی می‌شود. با ما همراه باشید…

انتخاب جاکفشی
جاکفشی شیک و زیبا
جاکفشی

موارد با اهمیت در انتخاب جاکفشی

موارد بسیاری در انتخاب جاکفشابعاد جاکفشیی مناسب باید در نظر گرفته شوند که شامل ابعاد، رنگ، متریال کاربردی و مدل و طرح این کمدهای کفش است که هر یک باید با توجه به مکان مورد استفاده و نوع دکوراسیون آن انتخاب شوند:

قالیشویی ادیب
ابعاد جاکفشی

ابعاد جاکفشی

برای انتخاب جاکفشی، توجه به محل قرارگیری و ابعاد این فضا بسیار پراهمیت است. عرض و عمق آن باید طوری باشد که مانعی برای رفت آمد ایجاد نکرده و به راحتی در راهرو ورودی قرار گیرد. 

فضای مناسب جاکفشی

در عین حال کمد کفش باید فضای مناسبی برای نگهداری کفش‌های مهمانان و اعضای خانواده داشته باشد. قبل از خرید باید تعداد اعضای خانواده و کفش‌هایی که در آن نگهداری می‌شود را محاسبه کرد تا در صورت لزوم مدل‌های جادار و مناسب‌تر را به کار برد اما اگر تعداد کفش‌های شما کمتر است و برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک طرح‌های خاص و مدرن انتخاب کنید.

فضای جاکفشی

با توجه به این که کفش‌های زمستانی بیشتر چکمه‌های بلند و کوتاه بوده و ارتفاع آن‌ها از کفش‌های معمولی بیشتر است، برای ابعاد این وسیله ابعاد استاندارد چکمه‌های اعضای خانواده را نیز در نظر بگیرید.

متریال جاکفشی
متریال به کار رفته در ساخت جاکفشی

متریال به کار رفته در ساخت جاکفشی

امروزه انواع جاکفشی با طراحی‌های متنوع و شیک جادار و کم‌جا و با متریال‌هایی چون چوب، ام دی اف و فلز تولید می‌شوند که می‌توان متناسب با سلیقه و دکوراسیون خانه خود بهترین و متناسب‌ترین مدل‌ها را انتخاب و خریداری کرد.

متریال جاکفشی

البته برای صرفه‌جویی در هزینه، در ساخت این وسیله از متریال‌هایی چون نئوپان، لترون هم استفاده می‌شود. اما اگر زیبایی و کیفیت اولویت شماست انواع مختلف چوبی آن را به کار ببرید. مدل‌های چوبی با روکش طبیعی چوب‌هایی چون بلوط یا گردو استفاده می‌شود که ظاهری شیک و جذاب دارد.

رنگ جاکفشی در دکوراسیون داخلی

رنگ جاکفشی در دکوراسیون داخلی

برای انتخاب رنگ جاکفشی باید به دکوراسیون اطراف آن دقت کنید تا با دیگر وسایل موجود در دکوراسیون داخلی منزل هماهنگ یا ست باشد. خصوصا اگر محل قرارگیری آن داخل منزل و نزدیک در ورودی باشد. برای مثال انواع مدرن را برای خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن، یا برای خانه عروس یا دکوراسیون رنگ روشن، مدل سفید و برای دکوراسیون کلاسیک می‌توان از تنالیته رنگ قهوه‌ای که انتخابی قدیمی و همیشگی است، انتخاب کرد.

مدل جاکفشی رنگ روشن

مدل جاکفشی رنگ روشن

مدل‌های چوبی و ام‌دی‌اف در انواع رنگ‌های روشن نیز تولید می‌شوند. می‌توان با توجه به دیگر رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون داخلی منزل آن‌ها را انتخاب کنید. جاکفشی‌های رنگ روشن چون سفید و کرم فضای متفاوتی در ورودی منزل به وجود آورده و فضا را بزرگ‌تر نمایش می‌دهند.

مدل جاکفشی رنگ تیره

مدل جاکفشی رنگ تیره

جاکفشی‌ها در انواع رنگ‌های تیره چون قهوه‌ای، گردویی، طوسی یا مشکی نیز طراحی و تولید می‌شوند. رنگ‌های تیره دیرتر کثیف می‌شوند. انواع مدل‌های قهوه‌ای یا گردویی بیشتر مناسب دکوراسیون‌هایی به سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک بوده و رنگ‌های طوسی یا مشکی مناسب دکوراسیون مدرن هستند.

انواع جاکفشی

انواع جاکفشی

جاکفشی‌ها در طرح و مدل‌های مختلفی برای نظم دهی به کفش‌ها، بوت‌ها و وسایل نگهداری آن‌ها چون تمیز کننده، واکس و کفی‌ها تولید می‌شوند که با توجه به نیاز، اندازه فضا و دکوراسیون خانه می‌توان از انواع آن‌ها استفاده کرد. طرح‌‌های مدرن و کلاسیک، دیواری، کمددار، آینه‌دار، ایستایی، نشیمن‌دار، آپارتمانی توکار یا روکار از انواع مدل‌های آن هستند و در طرح‌های شیک و زیبایی ساخته و تولید می‌شوند:

جاکفشی ساده و مدرن

جاکفشی ساده و مدرن

این روزها که زندگی آپارتمان نشینی رواج پیدا کرده، خانه‌ها متراژ کمتری دارد و خانواده‌ها کم جمعیت‌تر هستند مدل جاکفشی مدرن انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. سبک مدرن بسیار پرطرفدار و پرفروش بوده و با طرح‌هایی مفهومی و مینیمال کاملا ساده، صاف و معمولا کم‌جا اما شیک طراحی می‌شوند. امروزه مدل‌های مدرن داشبوردی، درب کشویی و چند کشو نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

جاکفشی روستیک
جاکفشی مدل روستیک

جاکفشی روستیک

جاکفشی هم مانند دیگر اجزای دکوراسیون دخلی در سبک روستیک نیز تولید می‌شود. در مدل‌های روستیک معمولا قلاب و شاخه‌های آویز کمد دارای طرح و نقش بوده و پنل‌های چوبی کمد صاف و ساده نیستند و نقوشی روی آن‌ها حک می‌شود. 

جاکفشی لاکچری کلاسیک

جاکفشی لاکچری کلاسیک

مدل‌‌های کلاسیک معمولا چوبی بوده و مناسب دکوراسیون سبک کلاسیک هستند. روی این کمدهای کفش ابزار و کار بیشتری داشته و جزییات، تزیینات بیشتری به کار رفته و ابعاد بزرگتری دارند.

جاکفشی داشبوردی جدید

جاکفشی داشبوردی جدید

جاکفشی‌های داشبوردی که به شکل داشبورد بیرون می‌آیند. اکسسوری‌های خاصی روی در آن‌ها از داخل نصب می‌شود. کفش‌ها در فضاهای مخصوص خود که با اکسسوری داخل آن مشخص شده قرار داده شده و این امکان را فراهم می کند که در فضای کوچکتر تعداد بیشتری کفش قرار داده شود. این مدل عمق زیادی نداشته و فضای کمی اشغال می‌کند.

جاکفشی جدید آینه‌دار

جاکفشی جدید آینه‌دار

برای تولید مدل جاکفشی آینه‌دار از آینه‌های قدی یا کوتاه استفاده می‌شود که علاوه بر کاربرد آراستن وضعیت ظاهری خود هنگام خروج از منزل، باعث بزرگتر دیده شدن دکوراسیون منزل نیز می‌شود. این محصول می‌تواند دارای رخت‌آویز و جاکلیدی هم باشد تا با خرید یک محصول چند منظوره، در فضایی کم تمام آنچه هنگام ورود و خروج از منزل نیاز دارید در اختیارتان قرار گیرد. مدل‌های جدید مدرن، تمام این ویژگی‌ها را دارند.

جاکفشی کنسولی

جاکفشی کنسولی

 جاکفشی کنسولی با ابعاد کوچک به نام کمجا یا آپارتمانی نیز شناخته شده و معمولا تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند. قیمت این مدل معمولا پایین‌تر از طرح‌های دیگر موجود در بازار است.

جاکفشی ایستاده

جاکفشی ایستاده

جاکفشی ایستاده فضای بیشتری برای طراحی داشته و امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. این امکانات می‌تواند شامل صندلی یا نشیمن برای پوشیدن کفش‌ها، آویز لباس، جا برای وسایل نگهداری کفش‌ها، محفظه نگهدارنده کفش‌ها و در بعضی مدل‌ها آینه باشد.

جاکفشی دیواری

جاکفشی دیواری

جاکفشی دیواری در ورودی خانه با توجه به فضای کمی که اشغال می‌کند برای خانه‌های آپارتمانی کوچک و یا خانه‌هایی که به مدل‌های جادار برای تعداد کفش‌های زیاد نیاز دارند، مناسب است. می‌توان با توجه به ارتفاع و طبقه‌های زیاد تعداد بیشتری کفش در این مدل قرار داد.

جاکفشی چند تکه
جاکفشی مدرن چند تکه

جاکفشی چند تکه

جاکفشی چند تکه از چند قسمت مختلف به صورت متحرک و جدا تشکیل می‌شود که با کنار یکدیگر قرار گرفته و تشکیل یک وسیله واحد می‌دهند. این مدل به شکل پلکانی به هم چسبیده یا پراکنده نیز تولید شده که نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

جاکفشی دردار

جاکفشی دردار

معمولا افراد ترجیح می‌دهند کفش‌های داخل جاکفشی دیده نشوند. برای این کار از مدل‌های‌های کمدی دردار استفاده کنید. این مدل فضای ذخیره سازی زیادی داشته و می‌توان با توجه به نیاز داخل آن را طبقه بندی کرد. برای زیبایی و جذابیت این مدل می‌توان در کمد را با آینه‌ قدی پوشاند و در ورودی خانه فضایی باز و روشن ایجاد کرد.

جاکفشی با در

از مهمترین ویژگی‌های این وسیله داشتن در است که موجب می‌شود ظاهر فضای ورودی و فضاهایی که به آن دید دارند با قرار دادن کفش‌ها شلوغ و نازیبا نشان داده نشده، بوی بد احتمالی کفش‌ها در فضا پراکنده نشده و کفش‌های آلوده نیز در دسترس بچه‌های کوچک خانواده قرار نگیرد.

جاکفشی کمد دیواری

جاکفشی کمد دیواری

مدل جاکفشی کمد دیواری برای دکوراسیون منازل بزرگ انتخاب مناسبی است که علاوه بر جای کفش می‌تواند به عنوان جالباسی نیز کاربرد داشته باشد. با قرار گرفتن جای کفش‌ها داخل کمد دیواری و یکپارچه شدن در کمد دیواری، فضای شیک، مدرن و مینیمالی ایجاد می‌شود.

قیمت جاکفشی

قیمت جاکفشی

قیمت تمام شده انواع جاکفشی بر اساس اندازه و ابعاد، نوع و کیفیت متریال به کار رفته در ساخت، میزان کار و ابزار روی درها و قسمت‌های مختلف و یراق آلات و اکسسوری‌های به کار رفته در آن متفاوت خواهد بود. برای مثال اگر متریال چوب طبیعی برای ساخت این وسیله به کار رفته باشد قیمت بالاتری داشته و انواع چوب‌های گیلاس، گردو، افرا و بلوط نیز قیمت‌های متفاوتی داشته و تاثیر زیادی بر طرح، مدل و ماندگاری آن نیز خواهد داشت.

جاکفشی زیبا
جاکفشی خاص

کلام پایانی

کفش‌ها اولین پوششی هستند که هنگام ورود به خانه درآورده می‌شوند. پس باید نزدیک درب ورودی منزل، جایی برای قرار دادن آن‌ها تعبیه شود. جاکفشی به عنوان کمد کفش از وسایل مورد نیاز هر خانه‌ای است که در نظم دهی دکوراسیون، داشتن نمایی زیبا و شیک و دید اولیه افراد در بدو ورود تاثیر زیادی خواهد داشت. امروزه جاکفشی‌ها در انواع طرح و مدل‌های متنوع و زیبا تولید می‌شوند که باید با توجه به سلیقه، نیاز و سبک دکوراسیون داخلی منزل انتخاب شود. این وسیله کاربردی با انواع متریال‌های ام دی اف، چوب، فلز یا نئوپان و در رنگ‌های روشن و تیره در بازار موجود بوده که می‌توان با توجه به دیگر وسایل موجود در دکوراسیون منزل طرح و رنگ مناسبی را انتخاب کرد. شما هم اگر می‌خواهید این وسیله کاربردی و شیک را خریداری کنید می‌توانید با کمک این مطلب و کارشناسان چیدانه بهترین انتخاب را داشته باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه