Chidaneh.com placeholder image

10 دلیل دوست داشتن نیمکت و نشیمن های سکویی در دکوراسیون

به قلم: تحریریه چیدانه
مبلمان: نشیمن‌های سکویی یا نیمکتی (Banquette: نیمکت تشک‌داری که در پای دیوار ساخته می‌شود) شاید سلاح مخفی در دنیای طراحی داخلی باشند. نشیمن‌های سکویی راحت هستند، فضای زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهند، و تقریبا در هر فضایی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. چه فضای شما بزرگ باشد چه کوچک، چه یک آپارتمان باشد یا یک خانه ویلایی، چه کلاسیک باشد یا مدرن، نشیمن‌های سکویی می‌توانند کارایی خوبی در خانه شما داشته باشند و با طراحی کلی فضای شما هماهنگ شوند. در این مطلب 10 دلیل برای استفاده کردن (و دوست داشتن) نشیمن‌های سکویی را با شما در میان می‌گذاریم. 
 
1. افراد زیادی به راحتی می‌توانند بر این نیمکت ها بنشینند. یک نشیمن‌ سکویی بزرگ می‌تواند جمعیت زیادی را در خود جای دهد و نسبت به صندلی‌های تکی بی‌نظمی کم‌تری در فضا ایجاد می‌شود. 
نکته: در نشیمن‌های نیمکتی بسیار بزرگ، به جای استفاده از یک میز بزرگ و دراز از دو میز کوچک استفاده کنید تا کسی که در وسط قرار می‌گیرد بتواند به راحتی از میز وارد و خارج شود. 
2. وجود نشیمن‌های سکویی هر فضایی را دنج می‌کند. آیا می‌خواهید به فضای نشیمن خود گرما و راحتی اضافه کنید؟ یک کاناپه نشیمن سکویی را در کنار شومینه قرار دهید. نشیمن‌های سکویی با تشک‌های پُر و راحت حد نهایی راحتی و دنجی یک نشیمن هستند. 
3. نشیمن‌های سکویی فضای یک آپارتمان را زیباتر و چشم‌گیر‌تر می‌کنند. چه خانه برای شما است چه مستاجر هستید، اگر می‌خواهید آپارتمان شما ظاهری زیباتر و کامل‌تر داشته باشد از نشیمن‌های سکویی استفاده کنید. قرار دادن نشیمن‌های سکویی در گوشه‌ای از فضا و یا استفاده از نوع آزاد آن که ظاهری پیش‌ساخته دارد، به فضای زندگی شما حسی از زیبایی و پایداری اضافه می‌کند.
4. نشیمن‌های سکویی فضاهای کوچک را گسترش می‌دهند. یک نشیمن سکویی روکش‌دار و کوچک به این آشپزخانه زیبایی بخشیده است. گوشه‌ای از فضا که در حالت عادی فراموش می‌شود اکنون تبدیل به فضایی دنج برای کارکردن پیش از صرف صبحانه و یا صرف وعده‌های غذایی شده است. 
5. نشیمن‌های سکویی بسیار مناسب کودکان هستند. یک نشیمن سکویی آن‌قدر محکم هست که بتواند در برابر ورجه وورجه‌های یک کودک غیر قابل کنترل تاب بیاورد و هم‌چنین فضایی خوبی برای کودکان برای بازی و یا انجام تکالیف مختلف فراهم می‌کند. قرار دادن یکی از این نشیمن‌های سکویی در اتاق غذاخوری صرف وعده‌هایی غذایی را برای کودکان و دیگر اعضای خانواده راحت‌تر می‌کند. هم‌چنین مانند عکس بالا می‌توانید از این نوع نشیمن‌ها در اتاق بازی استفاده کنید و در مقابل آن یک میز مناسب قرار دهید.
6. در نشیمن‌های نیمکتی می‌توان فضاهای نگهدارنده مخفی تعبیه کرد. نشیمن‌های سکویی معمولا دارای فضاهای نگهدارنده پیش‌ساخته در فضای زیرین خود هستند و به همین دلیل بسیار مناسب آپارتمان‌های نقلی هستند که فضاهای نگهدارنده کمی دارند. اگر این نشیمن‌های سکویی در اتاق بازی هستند داخل کشوهای آن‌ها اسباب‌بازی‌های کودکان، اگر در اتاق غذاخوری یا آشپزخانه هستند سینی‌ها و پارچه‌ها، و اگر در اتاق خانواده هستند وسایل مربوط به تلویزیون و غیره را قرار دهید. 
در این آشپزخانه علاوه بر کابینت‌ها، از کشوهای زیر نشیمن‌ سکویی نیز می‌توان برای نگهداری از وسایل آشپزخانه استفاده کرد. تشک‌های روی نشیمن‌ها قابل تغییر و قابل شستشو هستند و به همین دلیل بسیار مناسب خانواده‌های شلوغ هستند.
7. نشیمن‌های سکویی کاربردهای مختلفی دارند. یک نشیمن سکویی در اتاق نشیمن را می‌توان از یک فضای مطالعه دنج راحت مخصوص روز تبدیل به فضایی مناسب برای غذا خوردن در طول شب کرد. فقط کافی است جای مناسب این نوع نشیمن‌ها را پیدا کنید.
در این فضا یک میز و یک جفت صندلی را می‌توان به میز نزدیک‌تر کرد تا در کنار نشیمن نیمکتی تبدیل به یک میز ناهار خوری مناسب برای صرف وعده‌های غذایی مخصوص چهار نفر شوند.
8. نشیمن‌های نیمکتی می‌توانند کارایی فضاهای بی استفاده را افزایش دهند. آیا فضایی باریک در خانه شما بیکار افتاده است؟ اجازه ندهید این فضا تبدیل به فضایی بی‌استفاده شود. در این فضای باریک در اتاق خواب، یک نشیمن سکویی باریک قرار گرفته است و از آن می‌توان برای پوشیدن یا درآوردن کفش‌ها استفاده کرد.
در این آشپزخانه یک نشیمن نیمکتی کوچک فضای خالی میان کابینت‌ها را پر کرده است و فضای مناسبی برای نشستن مهمانان و حرف زدن را فراهم کرده است.
9. نشیمن‌های نیمکتی بسیار مناسب فضای ورودی خانه هستند. برخی از خانه‌ها دارای فضای ورودی بسیار شلوغی هستند.  با استفاده از نشیمن‌های سکویی می‌توان به این شلوغی نظم داد. به این صورت می‌توانید کفش‌ها را در کشوهای زیر نشیمن و دیگر وسایل را در کمد‌های بالای آن قرار دهید.
 
10. نشیمن‌های نیمکتی فضایی دوستانه و شاد ایجاد می‌کنند. فرقی نمی‌کند که این نوع نشیمن‌ها در کجای خانه و چگونه قرار بگیرند، آن‌ها در هر جا که باشند فضایی دنج، راحت، شاد، سرزنده، و دوستانه ایجاد می‌کنند.
به ما بگویید: آیا شما جزء طرفداران نشیمن‌های نیمکتی هستید؟ آیا خانه شما دارای چنین نشیمن‌هایی است؟ می توانید نظرات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون با ما به اشتراک بگذارید.
 
 
 
منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

تابلو فرش ریحان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
roghaye در تاریخ 08 مهر 1393
یه سوال؟ این نیمکت ها به همین اندازه که زیبا هستن راحت هم هستند؟

ثبت دیدگاه