Chidaneh.com placeholder image

ساخت ساده و سریع دستمال سفره‌های آب‌رنگی

به قلم: مژگان احمدی

در این مطلب می‌خواهم پروژه‌ای را به شما معرفی کنم که از طریق آن می‌توانید به میزهای غذاخوری خود زیبایی و جذابیت اضافه کنید. کاری که انجام آن زمان زیادی طول نمی‌کشد. کافی است که دست به کار شوید و با استفاده از مواد و ابزار محدود چند دستمال سفره آب‌رنگی زیبا خلق کنید.
 

وسایل مورد نیاز برای ساخت دستمال سفره آبرنگی

به راه‌های جذاب برای اضافه کردن رنگ به میز غذاخوری در مهمانی‌ها فکر کنید. ایده‌ای که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم دستمال سفره‌های آب‌رنگی هستند. ساخت این دستمال‌ها بسیار ساده و سریع است و تاثیر زیادی بر روی میز شما می‌گذارند.

قالیشویی ادیب

مواد و ابزار مورد نیاز برای ساخت دستمال سفره آرنگی:

  • رنگ پارچه (سعی کنید از رنگ‌های باکیفیت استفاده کنید)
  • قلم‌موی رنگ
  • آب
  • دستمال‌های سفید رنگ یا با تنالیته‌های سفید
  • کاسه برای درست کردن و جدا کردن رنگ‌های مختلف
ساخت دستمال سفره آبرنگی

مرحله 1:

مقدار اندکی رنگ را داخل هر کاسه بریزید و به آن آب اضافه کنید. ما در اینجا از رنگ‌های آبی مایل به خاکستری، آبی، و ارغوانی استفاده کرده ایم.
 

ساخت دستمال سفره آبرنگی
ساخت دستمال سفره آبرنگی

مرحله 2:

برای دستمال سفره اول، آن را روی میز قرار دادیم و کار را با اضافه کردن رنگ‌های مختلف به صورت نواری روی دستمال آغاز کردیم. این کار را با رنگ‌های مختلف در قسمت‌های مختلف دستمال سفره ادامه دادیم. در برخی از قسمت‌های دستمال سفره آب بیش‌تری را روی دستمال قرار دادیم و سپس رنگ را به آن اضافه کردیم تا رنگ محوتر شود و حالت آب‌رنگی بیش‌تری در دستمال سفره ایجاد شود. شما در عکس زیر نتیجه نهایی را مشاهده می‌کنید.
 

ساخت دستمال سفره آبرنگی

مرحله 3:

برای دستمال سفره دوم رنگ آبی مایل به خاکستری را به صورت نوارهای باریک روی دستمال سفره اضافه کردیم و در کنار آن نوارهای نازک‌تری از رنگ آبی را قرار دادیم تا دو رنگ در کنار هم قرار بگیرند.
 

ساخت دستمال سفره آبرنگی

مرحله 4:

برای ایجاد ظاهری آب‌رنگی‌تر، یک قلم‌موی کوچک را داخل رنگ آبی فرو بردیم و سپس آن را با آب رقیق کردیم و چند نقطه را روی دستمال سفره ایجاد کردیم.
 

ساخت دستمال سفره آبرنگی

مرحله 5:

صبر کنید تا رنگ‌ها به خوبی بر روی دستمال‌ها خشک شوند. به یاد داشته باشید که رنگ‌ها وقتی خشک می‌شوند نسبت به زمانی که آن‌ها را روی دستمال سفره قرار دادید ظاهر روشن‌تری پیدا می‌کنند.
 

ساخت دستمال سفره آبرنگی

اگر می‌خواهید مهمانی بزرگی برگزار کنید، در زمان کوتاهی می‌توانید تعداد زیادی از این دستمال سفره‌های آب‌رنگی ایجاد کنید. درست کردن این دو دستمال سفره فقط 5 دقیقه وقت می گیرد.

 این دستمال سفره‌ها جلوه زیبایی در میز شما پیدا خواهند کرد. خوبی این دستمال سفره‌ها این است که هر مهمان می‌تواند دستمال مختص به خود را داشته باشد.
 

ساخت دستمال سفره آبرنگی

خوشبختانه این کار دارای فرایندی مفرح و سرگرم‌کننده نیز هست. این کار را حتما تجربه کنید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب بیشتر: 

منبع: theinspiredroom | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
roghaye در تاریخ 08 مهر 1393
خیلی جالب بود

ثبت دیدگاه