Chidaneh.com placeholder image

طراحی خانه‌ای ژاپنی با منظره‌ای رو به خلیج

به قلم: تحریریه چیدانه

نمای خارجی:  این خانه که در طراحی آن از رویکردهایی به شدت مینی‌مالیستی استفاده شده است در یک چشم‌انداز فوق‌العاده زیبا در شهر اومورا (Omura) در کشور ژاپن قرار دارد. این منزل مسکونی مستطیل‌شکل که شبیه یک جعبه است بیش‌ترین سود را از قرار گرفتن بر روی دامنه کوه می‌برد، و منظره بیرونی آن رو به خلیج اومورا است.

قالیشویی ادیب

سازه این ساختمان بر روی یک پایه بتنی قرار گرفته و به همین دلیل کم‌ترین تاثیر را روی محیط زیست پیرامون خود می‌گذارد. سطوح پیش آمده این بنا در قسمت‌های شمالی و جنوبی قرار گرفته‌اند و به همین دلیل رهگذارن فکر می‌کنند که با خانه‌ای معلق در هوا روبه‌رو هستند.    
 

علاوه بر این، معمار این بنا، با جلو و عقب بردن قسمت‌هایی از حجم اصلی بنا، به نمای رو به خیابان حالتی سه‌بعدی داده است، و در عین حال با استفاده از رنگ بر روی تفاوت‌های موجود تاکید کرده است. طراحی داخلی این خانه کاملا مینی‌مالیستی است و برای ایجاد جلوه‌ای جذاب و گیرا به طور گسترده‌ای از چوب استفاده شده است. برای رسیدن به بالاترین سطح از سادگی و به دلیل تمرکز بر روی زندگی آرامش‌بخش و آرام، منابع نوری و وسایل گرم‌کننده و خنک‌کننده در فضا پنهان شده‌اند. پنجره‌های بسیار بزرگ، یک تراس، و یک ایوان عناصر بسیار خوبی برای لذت بردن از منظره بیرونی فوق‌العاده زیبای این بنا هستند.
 

 نظر شما در مورد طراحی این ساختمان چیست؟ نظرات خود را می توانید در قسمت بحث و گفتگو چیدانه مطرح کنید.
 

منبع: freshome | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Parastoo_S در تاریخ 25 مهر 1393
خیلی قشنگه من عاشق این مدل خونه ها با طراحی مدرن هستم و اصلا خونه های سنتی رو دوست ندارم

ثبت دیدگاه