Chidaneh.com placeholder image

سادگی و سر زندگی در یک آپارتمان 90 متری

به قلم: تحریریه چیدانه

بازسازی فضاهای داخلی: این آپارتمان پنج طبقه، واحدی که ما قرار است در مورد آن صحبت کنیم در طبقه پنجم قرار دارد، در دهه 1960 ساخته شده است و نیاز به بازسازی اساسی دارد تا تبدیل به فضایی بهتر، روشن‌تر، زیباتر، و قابل زندگی‌تر شود. اما در به روز کردن دکور و طراحی کلی این آپارتمان، طراح داخلی آندری میچل (Andrew Mitchell) بر ایده خود مبنی بر دور شدن از ریشه‌های این ساختمان به طور اساسی پافشاری کرد.

طراح می‌گوید: «ما به دنبال طرحی بودیم که در آن اشاراتی به دوره‌ای که این ساختمان در آن بنا شده است می‌شد، اما در نهایت فضای کلی آپارتمان سرزنده، ساده، شاداب، و معاصر می‌بود.»
 

تابلو فرش ریحان

در یک نگاه

ساکنان: یک زوج و فرزند آن‌ها.

مکان: استرالیا (حومه شهر ملبورن).

اندازه: 90 متر مربع شامل 1 اتاق خواب و 1 حمام و سرویس بهداشتی.

طراح داخلی: آندری میچل از شرکت مستر میچل (Mr. Mitchell).

طراح دیوارهای قسمت‌های نشیمن اصلی را خراب کرد و از تخته‌های چوبی از جنس درخت بلوط در سراسر خانه استفاده کرد تا آشپزخانه و حمام و سرویس بهداشتی به‌روز شده با اتاق خواب‌ها، اتاق نشیمن، و اتاق غذاخوری در هماهنگی باشند و در نتیجه فضایی یکدست و یکپارچه به وجود بیاید. آثار هنری مشتریان منبع الهامی برای انتخاب طرح رنگی روشن بود.
 

تم قبلی طراحی این خانه در سراسر آپارتمان وجود داشت اما طراح با استفاده از رنگ، طرح، و فرم این تم را در کل فضا محو کرد.
 

نشیمن سکویی که نقش فضای غذاخوری را نیز بازی می‌کند در وسط فضای نشیمن قرار گرفته است. طراح می‌گوید: «فضای غذاخوری با استفاده از صفحه‌های تزئینی محدود شد و از این طریق ما توانستیم عناصری از تم قبلی این خانه را وارد طراحی جدید خود کنیم.»
 

ساخت و ساز در یک آپارتمان کوچک که در طبقه پنجم قرار دارد اصلا کار ساده‌ای نیست، اما نصب نشیمن های سکویی‌  با این ابعاد بزرگ‌ترین چالش موجود در این پروژه بازسازی بود. طراح می‌گوید: «نشیمن سکویی باید با دست در وسط ساختمان که وزن سبکی هم داشت وینچ می‌شد. که این کار بسیار کار سخت و دشواری بود.»

طراح می‌گوید: «این نشیمن سکویی واقعا نقطه کانونی این ساختمان است. در همان لحظه اولی که وارد این خانه می‌شوید این فضا چشم شما را می‌گیرد. هم‌چنین این فضا محیطی صمیمی برای گردهمایی‌هایی خانواده فراهم می‌کند و یا می‌توان از آن به عنوان محلی آرام و ساکت برای مطالعه کتاب یا لذت بردن از منظره زیبای روبه‌روی ساختمان استفاده کرد.»
 

یک کاغذدیواری زیبا و شاداب نیز بر روی دیوار مرکزی این ساختمان نصب شده است و جلوه زیبا و خاصی به فضا داده است. این کاغذدیواری نیز تا حدودی یکی از ارجاعات به تم طراحی قبلی این خانه است.
 

حتی شعمدان‌ها هم به گذشته این ساختمان اشاره می‌کنند.
 

آشپزخانه این خانه نیز با توجه به نیازهای اعضای خانواده و نیز مهمانان طراحی و بازسازی شد.
 

اتاق خواب‌ نیز به زیبایی و شیکی دیگر قسمت‌های این خانه هستند. طراح خود این تخته پشتی پارچه‌ای تخت‌خواب را طراحی کرد و ساخت. تخته پشتی به شدت در این فضا به چشم می‌آید.
مطلب پیشنهادی: تختتان را تاج گذاری کنید!

در این عکس نمای نزدیک‌تری از تخت‌خواب و تخته پشتی را مشاهده می‌کنید.
مطلب پیشنهادی: راه حل های فنگ‌شویی برای انتخاب تخت‌خواب مناسب

دیوار فضای دوش گرفتن حمام جلوه بسیار مدرنی دارد. حمام ظاهر بسیار ساده‌ای دارد اما در عین حال چشم‌گیر و جذاب است.

سوالات خود را در قسمت بحث و گفتگو با دوستان چیدانه در میان بگذارید.
مطالب بیشتر: دکوراسیون به سبک مدرن یا معاصر
دکوراسیون آپارتمان «کامرون دیاز» در منهتن

جنیفر انیستون، بازیگر هالیوودی از طراحی خانه اش می گوید!

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Parastoo_S در تاریخ 26 آبان 1393
کاغذ دیواری طرح استواییش با اون بوفه و طوطی های به شکل شمعدان خیلی زیبا شدند!

ثبت دیدگاه