Chidaneh.com placeholder image

استخرهای شیشه‌ای که شما را مجذوب خود می کنند

به قلم: تحریریه چیدانه
استخر: ساخت استخرهای شیشه‌ای یک گرایش بسیار مدرن و معاصر در معماری است که برای هر چه زیباتر و جذاب‌تر کردن فضای بیرونی خانه به وجود آمده است. از چنین استخرهایی در هتل‌های بسیار زیادی مانند هتل رافلز آسکات (Ascott Raffles) در کشور سنگاپور و هتل هایلدی این (Holiday Inn) در شهر شانگ های چین استفاده شده است. این استخرهای مرتفع به این دلیل طراحی و ساخته می‌شوند تا علاوه بر ایجاد یک جاذبه بصری در فضای بیرونی یک خانه یا یک هتل، تجربه‌ای خاص و فراموش‌نشدنی از شنا کردن را برای مردم به وجود بیاورند. 
 

 
بعد از ساخت استخرهای شیشه‌ای در هتل‌ها، این نوع استخرها راه خود را در خانه‌های مسکونی مانند خانه شاو (Shaw House) در شهر ونکوور کانادا که توسط شرکت معماری پاتکائو (Patkau) ساخته شده است پیدا کردند و تبدیل به یکی از عناصر جدایی‌ناپذیر خانه‌های مسکونی لوکس شدند.
 

 
استخر‌های شیشه‌ای مرتفع دارای کف‌هایی شیشه‌ای هستند که این ویژگی باعث می‌شود تا نور در فضای داخل آب بدرخشد و از این طریق فضای بیرونی و گذرگاه کنار استخر روشن شود. بازی با نور و آب هم‌چنین یک تاثیر بصری فوق‌العاده زیبا در فضا ایجاد می‌کند.
 

 
وجود یک قسمت شیشه‌ای یا استفاده کامل از شیشه در ساخت استخر ایده‌ بسیار خوبی برای ساخت استخرهایی است که اگر از مواد و مصالح غیرشفاف ساخته شوند مانعی در برابر مناظر پیرامونی خود ایجاد می‌کنند. 
مطلب پیشنهادی: استخر شیشه ای رویایی در ویلای لواسان
 

 
این استخرهای شیشه‌ای مجذوب کننده نه تنها مانعی برای منظره پیرامون خود نیستند، بلکه زیبایی آن را دوچندان می‌کنند.
 
منبع: interiorholic | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

chidaneh ad banner

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه