Chidaneh.com placeholder image

صندلی میزبان در ست مبلمان خانگی | جای صندلی میزبان کجاست؟

به قلم: تحریریه چیدانه

مبل تک یا صندلی میزبان یکی از لوازم و وسایلی است که انواع مختلفی دارد و گاهی حضور آنها در فضای دکوراسیون منزل می تواند گوشه دنجی را برای اوقات فراغت و یا زمان استراحت شما فراهم کند. از نگاه دیگر همان طور که از نام آنها پیداست صندلی میزبان به عنوان یک صندلی مجزا از ست مبلمان محسوب می شود. که بنابر سبک دکوراسیون داخلی شما می تواند ظاهری مدرن و یا لوکس و سلطنتی داشته باشد؛ به همین منظور در این مطلب از چیدانه می خواهیم صندلی میزبان را به شما معرفی کنیم و  از چگونگی چیدمان آن در منزل بگوییم.

صندلی میزبان در ست مبلمان خانگی
صندلی میزبان در ست مبلمان خانگی

صندلی میزبان در ست مبلمان خانگی ،یک دکوراسیون شاهانه!

برای داشتن دکوراسیون و چیدمانی زیبا و باشکوه در پذیرایی، نخستین نکته توجه به اجزای این دکوراسیون است. در حقیقت باید تمام المان ها و اجزای به کار رفته در دکوراسیون پذیرایی را با دقت بسیار انتخاب نمود. البته این موضوع بدان معنا نیست که وسایل منزل شما باید با قیمت بالایی خریداری شده باشند؛ بلکه با استفاده از سلیقه شخصی و رعایت نکات کلیدی، می‌توانید بهترین چیدمان را داشته باشید. از اجزای مهم در چیدمان سالن پذیرایی، صندلی میزبان است، زیرا تا حد زیادی جلوه فضای پذیرایی شما را دگرگون می کند. اگر نمی دانید مبل میزبان چیست و چه کاربردی دارد؛ کافی است این مطلب را تا آخر دنبال کنید، ما به شما ترفندهای انتخاب صندلی میزبان با توجه به چیدمان و نوع مبل خانه شما را توضیح می‌دهیم، پس با ما همراه باشید.

سرویس خواب بالسا
چیدمان صندلی میزبان
چیدمان صندلی میزبان

صندلی میزبان چیست؟

صندلی میزبان یا مبل باله‌ای، یک مبل یا صندلی است که طراحی‌ اولیه‌، با دو دسته کناری و پشتی بلند و فراهم آوردن راحتی و آسایش برای کاربر به قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد. به خاطر طراحی به ظاهر سنتی‌شان تصور نکنید که مبل میزبان صرفاً مناسب انواع ست مبل خانگی رسمی هستند و به هر خانه و کاشانه‌ای نمی‌آیند. با سابقه حضور چهار قرنی صندلی میزبان در ست مبل خانگی، انعطاف‌پذیری (کاربری برای اتاق پذیرایی، اتاق مطالعه، اتاق غذاخوری، اتاق خواب و…) بالایی پیدا کرده‌اند. که عموما دارای پارچه و رنگی متفاوت از ست مبلمان اصلی و به صورت تکی و یا دوتایی استفاده می شود.

جای مبل میزبان کجاست
جای مبل میزبان کجاست

چیدمان صندلی میزبان

میزبان، اصلی ترین نقش را در برگزاری مهمانی دارد؛ در حقیقت این میزبان است که مهمانی را مدیریت می کند و نه تنها پذیرایی، بلکه ارتباط با مهمانان را نیز برعهده دارد.جای صندلی میزبان کجاست؟ باید چیدمان صندلی به گونه ای باشد تا میزبان بتواند به راحتی با تمام مهمانان در ارتباط باشد و مهمانی را مدیریت کند. برای ایجاد حسی صمیمی در مهمانی و داشتن بهترین چیدمان مبلمان، در مطلب چیدمان صندلی میزبان، چند مدل چیدمان شیک در کنار مبل را به شما معرفی می کنیم.

صندلی میزبان در کنار راه‌پله
صندلی میزبان در کنار راه‌پله

صندلی میزبان در کنار راه‌پله

در نحوه انتخاب صندلی میزبان در ست مبل خانگی، یکی از گزینه‌های پیش روی‌تان کنار پلکان دوبلکس منزل‌تان خواهد بود، که معمولاً پر کردن فضایش کار سخت و دشواری است. شما می‌توانید دو صندلی میزبان را بی‌توجه به اندازه یا سنگینی آن در کنار ست مبل خانگی خود جای دهید. وجود یک صندلی میزبان در این بخش از خانه می‌تواند شرایط مناسبی را برای انتظار دوستان و آشنایان‌تان در نزدیکی درب منزل فراهم کند.

دو صندلی میزبان جفت در اتاق پذیرایی
دو صندلی میزبان جفت در اتاق پذیرایی

دو صندلی میزبان جفت در اتاق پذیرایی

برای نحوه انتخاب صندلی میزبان در ست مبل خانگی، دو مبل میزبان جفت یکی از بهترین‌ انتخاب‌های‌تان خواهد بود. دو راهکار پیش روی شما برای جفت کردن صندلی های میزبان وجود دارد. اولین راهش کنار هم قرار دادن‌شان با وجود یک فاصله مناسب بین‌شان در نزدیکی شومینه یا بخاری در میان ست مبل خانگی شماست.

صندلی میزبان
صندلی میزبان

دومین راه، این است که می‌توانید این دو صندلی میزبان را بدون فاصله کنار هم در اتاق پذیرایی قرار دهید. این راهکار شرایط نشستن شما را آرامش‌بخش می‌سازد و براساس متغیر بودن سبک و المان بصری می‌توان آن را با یک مبل راحتی دیگر هماهنگ کرد.

استفاده از تک مبل میزبان
استفاده از تک مبل میزبان

استفاده از تک مبل میزبان

با وجود اینکه صندلی میزبان در ست مبل خانگی، به صورت جفت، فوق‌العاده و ایده‌آل ظاهر می‌شوند، به تنهایی نیز جذابیت بی‌نظیری دارند؛ از آن‌ها اغلب جهت پرکردن یک گوشه از اتاق پذیرایی استفاده می‌شود. گاهی‌اوقات یک صندلی میزبان را می‌توان روبروی یک ست مبل خانگی راحتی قرار دارد تا شرایط نشستن گروهی مناسبی در فضای گرم و دل‌نشین خانه‌تان برقرار گردد.

انواع سبک صندلی میزبان در ست مبل خانگی
انواع سبک صندلی میزبان در ست مبل خانگی

انواع سبک صندلی میزبان در ست مبل خانگی

برای اینکه در انتخاب صندلی میزبان در ست مبل خانگی متناسب با سلیقه و دکوراسیون خانه‌تان، روی گزینه‌ای شایسته دست بگذارید، باید بدانید که همان طور که انواع مبلمان جهت دکوراسیون وجود دارند صندلی میزبان نیز به سه دسته تقسیم می شوند:  

صندلی میزبان سنتی

معمولاً وقتی نام مبل میزبان به گوش می‌رسد، در ذهن‌تان مبلی سنتی پدیدار می‌شود. دسته‌های این نوع صندلی ها معمولاً از کناره‌ها و اغلب از بالا منحنی و صاف هستند. دسته‌های یک مبل میزبان سنتی به صورت دایره‌ای است. پایه‌های آن هم معمولاً گرد، صاف یا پنجه‌شیری است. که امروزه بیشتر با روکش های طرح دار و سنتی به شکل مدرن استفاده می شوند.

مبل میزبان مدرن
مبل میزبان مدرن

صندلی میزبان مدرن

ورود صندلی میزبان به بازار با دسته‌های کاملاً باز یا تقریباً نصفه و شکسته، شکل متفاوتی از دسته‌های مبل را در بازار در معرض نمایش قرار داده که معمولاً با بدنه مبل یکپارچه هستند و بخشی منسجم و واحد را تشکیل می‌دهند. معمولاً رنگ‌بندی این نوع مبل میزبان در ست مبل خانگی تک‌رنگ بوده و تاکید بصری و طراحی‌اش بیشتر بر خطوط کارشده روی آن می‌باشد.

صندلی میزبان پسامدرن
مبل میزبان

صندلی میزبان پسامدرن

پشتی‌های این نوع صندلی میزبان در ست مبل خانگی بلندتر بوده و وجودشان در اتاق پذیرایی توجه همگان را به خود جلب می‌کند. در بالا دو نمونه با طرح‌های پارچه چرمی و کتان را مشاهده می‌کنید که سطح زیبایی اتاق را افزایش داده‌اند.

مبل میزبان
مبل میزبان
مبل میزبان

جمع بندی

صندلی میزبان همان گونه که از نامش پیداست مکان مناسبی برای نشستن شماست هنگامی که تعداد مهمان های شما بیش از حد تصورتان بوده و مبل شما برای این تعداد کافی نباشد. در این مقاله ما شما را با جاهایی از منزل‌تان که مناسب قراردادن یک صندلی میزبان در ست مبل خانگی است و همینطور انواع این صندلی ها آشنا کردیم تا بتوانید در حین انتخاب و خرید این نوع مبل‌ها آگاهانه و هوشمندانه اقدام کنید و از این نوع صندلی منحصر به فرد در دکوراسیون پذیرایی شیک و مدرن خود بهره مند شوید.

مطالب بیشتر:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه