Chidaneh.com placeholder image

13+1 تجربه لذت بخش در دکوراسیون منزل شما!

به قلم: تحریریه چیدانه

کتاب خانه و اتاق کار: اصلا ناراحت این مسئله نباشید که با رسیدن فصل پاییز و بعد از آن فصل زمستان و کوتاه‌تر شدن روزها دیگر نمی‌توانید زمانی را در برای گشت و گذار در طبیعت سپری کنید. با شروع شدن فصل سرما می‌توانیم کارهای دیگری مثل مطالعه کتاب انجام دهیم، مثلا می‌توانیم در کنار آتش بنشینیم و یک نوشیدنی گرم و گوارا برای خود آماده کنیم، یک گوشه دنج برای خود پیدا کنیم، و یا خود را داخل یک پتوی گرم بپیچیم. در تمام حالات گفته شده کتاب خواندن لذت فراوانی دارد. در این مطلب می‌خواهیم گوشه‌های دنجی را به شما معرفی کنیم که در روزهای سرد سال می‌توانید به آن‌ها پناه ببرید و مشغول مطالعه شوید. البته هر کدام از این گوشه‌های دنج مخصوص مطالعه‌ کتاب‌ها و مجلات خاص خود هستند و ما برای هر کدام از آن‌ها کتاب‌هایی هم به شما معرفی می‌کنیم.

ما امیدواریم هر کس بتواند سلیقه خود را در این مطلب پیدا کند و به همین دلیل 15 فضای خاص برای مطالعه را انتخاب کرده‌ایم تا هر کس با هر سلیقه و نیازی بتواند از مطالعه این مطلب راضی و خشنود شود.

سرویس خواب بالسا

1. اولین چیزی که وقتی هنگام صبح با چشمانی خواب‌آلود از خواب بیدار می‌شوید می‌بینید این گوشه دنج و جذاب است که در دل آشپزخانه ساخته شده است و به هیچ وجه نمی‌توان آن را نادیده گرفت. احتمالا در لحظه‌ای که شما با این گوشه دنج مواجه می‌شوید لباس خواب به تن دارید و هنوز آماده بیرون رفتن نشده‌اید. این‌جا بهترین جا برای خواندن تیتر اخبار روز در اینترنت، ورق زدن عکس های اینستاگرام و چک کردن email هایتان همراه با نوشیدن یک اسپرسوی داغ است. 
 

2. روزهای اول هفته. کتاب بر باد رفته یا گتسبی بزرگ و یک نوشیدنی گرم مثل قهوه یا چای. شاید در کنار خواندن این داستان قدیمی و مهیج بهتر باشد که یک نوشیدنی سنتی انتخاب کنید. این نوشیدنی می‌تواند چای شیرین باشد تا با حس و حال کلی شما جور دربیاید. البته خوبی چای شیرین این است که هم شما را گرم می‌کند و هم انرژی شما را افزایش می‌دهد.
 

3. در روزهای فصل پاییز و زمستان هوا بسیار زود تاریک می‌شود، و این‌جا همان جایی است که مناسب چنین روزهایی است. این فضا بسیار گرم، نرم، و دنج است و هم‌چنین دارای نور کافی و مناسبی است. قطعا به محض این‌که پایتان را به این قسمت از خانه می‌گذارید، دیگر دلتان نمی‌خواهد که آن را ترک کنید. پیشنهاد ما برای این فضا خواندن کتاب چشمهایش اثر بزرگ علوی یا کتاب استخوان های دوست داشتنی اثر پیتر جکسون است.
 

4. این فضای گرم و نرم که نور خوبی هم دارد مناسب روزهایی است که شما اصل حوصله انجام کاری را ندارید و احساس خستگی و کسلی می‌کنید.  یا آلبوم عکس های قدیمی خود که از سفرها و روزهای خوش با عزیزانتان است را از کمدهای خانه بیرون بیاورید و خاطرات سفرهای خود را زنده کنید. البته در کنار این کار از نوشیدن یک لیوان چای سبز غافل نشوید. 
 

5. زمان استراحت در بعد از ظهر. هر کتابی که نوشته جین آستین یا زویا پیرزاد است برای این فضا انتخاب خوبی است. یک قوری چای ارل گری را نیز در نزدیکی خود قرار دهید تا در هنگام نیاز خود را با یک فنجان چای خوش طعم مهمان کنید.
 

6. اگر ادبیات برای زمان استراحت شما کمی سنگین و حوصله‌سربر است، می‌توانید به مطالعه مجله‌های مد و سبک زندگی بپردازید و هنگام مطالعه یک لیوان شربت آبلیمو نیز بنوشید (نوشیدن هر نوشیدنی دیگر ممکن است هنگام دیدن عکس مدل‌های مختلف که دارای تناسب اندام و پوست‌های بسیار خوب و مناسبی هستند شما را خجالت‌زده و شرمسار کند).
 

7. اواخر بعد از ظهر. در این ساعت از روز و در این گوشه دنج نگاه کردن مجلات و کتاب های عکاسی که دارای صفحات فوق‌العاده جذابی هم هستند به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته در این مورد خودتان نوشیدنی مورد نظرتان را انتخاب کنید. پیشنهاد ما یک نوشیدنی خاص و متفاوت است.
 

8. این فضا مخصوص روزهایی است که می‌خواهید کل زمان خود را در خانه سپری کنید. این گوشه دنج در نگاه اول شلوغ به نظر می‌رسد اما دارای چیدمان منظم و درستی است و بسیار فضای خوبی برای خواندن کتاب‌های شعر نو از سهراب و فریدون مشیری و فروغ فرخ زاد و….فراهم می‌کند. البته پیشنهاد دیگر ما برای این فضا مطالعه کتاب‌هایی است که در آن‌ها داستان‌های کوتاه منتخب جمع‌آوری شده‌اند.
 

9. ساعات اولیه عصر. پتوی مورد علاقه خود را بردارید، کتاب آرزوهای بزرگ چارلز دیکنز را انتخاب کنید، یک نوشیدنی گرم برای خود آماده کنید، و در نهایت از لحظات خود لذت کامل را ببرید. اگر اهل نوشیدنی هم نیستید، حداقل پتو و کتاب دیکنز را انتخاب کنید. به نظر می‌رسد این دو عنصر مکمل این فضا هستند.
 

10. این فضا مخصوص شب‌های پنج شنبه ای است که به محض این‌که از سر کار به خانه برمی‌گردید لباس خانه به تن می‌کنید تا سریعا آماده شروع تعطیلات آخر هفته شوید. پیشنهاد ما خواندن کتاب  سووشون سیمین دانشور است. تا موقعی که خسته نشده‌اید دست از خواندن برندارید.
 

11. این فضا مناسب استراحت کردن و خستگی در کرن دو نفر است. البته در این حین ورق زدن کتاب های حافظ و مولانا و خواندن شع لذت‌بخش است. از نوشیدن چای در حین مطالعه غافل نشوید.
 

 

12. اوایل ظهر پنج‌شنبه پس از یک پیاده‌روی یا رسیدگی به گل‌ها و گیاهان. شاید نشستن در فضای زیر پنجره (مانند عکس بالا) در یک روز پاییزی یا زمستانی باعث سرما خوردن شما شود، پس حتما یک پتو را در کشوهای زیر فضای نشیمن قرار دهید تا هنگام نیاز بتوانید از آن استفاده کنید. با خواندن کتاب‌هایی مانند کتاب دختر پرتقالی اثر یوستین گردر، کتاب نوای اسرار آمیز نمایشنامه ای از اریک امانوئل اشمیت لذت ببرید. یک نوشیدنی گرم و مقداری شیرینی خوشمزه را در کنار خود قرار دهید تا هر از چند گاهی ناخنکی به آن بزنید. مقداری برنج هم در اختیار داشته باشید تا وقتی پرندگان گرسنه لب پنجره شما می‌نشینند بتوانید از آن‌ها پذیرایی کنید.

 

 

13. یک جمعه بارانی. وقتی به قدر کافی جدول حل کردید، در این فضای دنج و راحت لم دهید و مشغول مطالعه کتابی با داستان های کوتاه شوید تا ساعات بارانی شما در یک روز تعطیل به خوشی و آرامش سپری شود. شکلات داغ و مقدار زیادی شیرینی خوشمزه انتخاب بسیار خوبی برای این لحظات بارانی است.
 

14. اگر از هیچ‌کدام از موارد بالا خوشتان نیامده است، احتمالا مشکلات زیادی برای مطالعه در روزهای فصل پاییز و زمستان خواهید داشت. خیلی سخت نگیرید نشیمن‌گاه ساده‌ای که در عکس بالا می‌بینید می‌تواند به شما کمک زیادی کند. طراحی این گوشه دنج شبیه خوابگاه یک کشتی است و طرح روی کوسن‌ها نیز این مسئله را برجسته کرده است. پیشنهاد من برای این نشیمن‌گاه دریایی کتاب‌هایی نظیر پیرمرد و دریا، آرواره‌ها، زندگی پی، پوست کلفت، و غیره است. تمام این رمان‌ها عناصر دریایی زیادی در خود دارند. در هنگام مطالعه می‌توانید از نوشیدن یک لیوان آب پرتقال یا هر نوع آبمیوه‌ای که به آن علاقه دارید لذت ببرید.

به ما بگویید: پیشنهادات من را در مورد کتاب‌ها شنیده‌اید، حال نوبت شما است که پیشنهاد خود را در مورد کتاب‌های مناسب فضاهای معرفی‌شده مطرح کنید. نظر شما در این مورد چیست؟ 

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه