Chidaneh.com placeholder image

استخر شیشه ای در زمین کوچک

به قلم: تحریریه چیدانه

 ساخت یک خانه بزرگ در یک زمین کوچک همیشه با این چالش روبه‌رو است که چگونه به بهترین صورت از فضاها استفاده شود و در عین حال لوکس و زیبا بودن فضاهای داخلی و خارجی خانه حفظ شود. خانه‌ای که امروز می‌خواهیم به شما معرفی کنیم یک سازه مسکونی است که برای یک خانواده جوان و در شهری مدرن در کشور آرژانتین ساخته شده است.

استخر در ویلای مدرن

اسکای اسکرپر

این پروژه در واقع محصول همکاری شرکت معماری سازنده و کسانی بود که درآن قرار بود زندگی کنند. چالش اصلی در ساخت این خانه پیدا کردن راه حلی بود که از طریق آن بتوان فضایی را خلق کرد که در آن توازنی میان طبیعت و زندگی شهری ایجاد شود.  

استخر بزرگ‌ترین مانع برای فرمولیزه کردن یک پلان خوب و مناسب بود، زیرا محدودیت‌هایی در مورد نور، سایه، و دید در این سازه وجود داشت.

مبلمان فضای بیرونی کنار استخر

استخر در ابتدا قرار بود در کنار اتاق نشیمن که بیش‌ترین سایه ممکن در آن ایجاد می‌شد ساخته شود، اما بعد از مدتی به جایی منتقل شد که نور خورشید در آن به قدر کافی می‌تابید. اما فنس محافظتی که بعدا به این قسمت اضافه شد مانعی در برابر نور خورشید ایجاد می‌کرد و طراحان و سازندگان برای حل این مشکل و بهره بردن از نور طبیعی کافی چاره‌ای نداشتند جز این‌که استخر را در ارتفاع بسازند. اما این ایده هم مشکلات دیگری را پدید ‌آورد. اگر استخر در ارتفاع ساخته می‌شد، دیگر ساکنان خانه از طبقه همکف به آن دید کافی نداشتند و کل طبقه همکف از این مسئله محروم می‌شد.

طراحی استخر شیشه ای

راه حل این مسئله این بود که بخشی از دیوار‌ه‌های استخر را از شیشه شفاف بسازند که از این طریق هر گوشه از خانه به فضای استخر شیشه ای دید داشته باشد. اکنون می‌توانید نتیجه کار طراحان و سازندگان را مشاهده کنید.  
 

مبلمان حصیری برای محوطه بیرونی

سازندگان و مشتریان می‌خواستند که بین فضاهای بیرونی و فضاهای داخلی ارتباط وجود داشته باشد، به همین دلیل پلان کلی این خانه را باز طراحی کردند تا این خواسته آن‌ها محقق شود.

استخر کوچک

از آن‌جایی که سازندگان برای تامین نور، فضا، و حریم کافی مجبور بودند این استخر باریک را در ارتفاع بسازند، یک دیوار شیشه‌ای به آن اضافه شد تا فضای درون استخر با فضای پیرامونی خود از نظر بصری ارتباط برقرار کند.

میز غذاخوری مدرن در آشپزخانه

این دیوار سنگی زیبا در یک ضلع طبقه همکف، هم در فضای بیرونی و هم فضای داخل خانه، امتداد یافته است و از این طریق یک بافت زمینی خاص و جذاب را در فضا ایجاد می‌کند. هم‌چنین استفاده از یک ماده یکسان، هم در فضای بیرونی و هم در فضای داخلی خانه، ارتباط بین این دو بخش را بیش‌تر کرده و کلیت فضا را یکدست و یکپارچه می‌کند.

شرکت آب سکون که در زمینه ساخت استخر های شیشه ای و آکواریوم به صورت حرفه ای فعالیت می کنند، با ما در تهیه این مطلب همکاری کردند.

مطالب مرتبط:

استخرهای شیشه‌ای که شما را مجذوب خود می کنند

نگاهی به استخر های آب درمانی

تجربه ای رویایی در استخر شیشه ای معلق

استخر شیشه ای رویایی در ویلای لواسان

منبع: home-designing | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه