Chidaneh.com placeholder image

شلف، عنصری کاربردی برای خانه ای زیبا

به قلم: تحریریه چیدانه

طبقه بندی و نظم دهی: قفسه های دیواری معلق (شلف ها) عناصری هستند که علاوه بر زیباسازی خانه می توانند برای نظم دهی و نگهداری وسایل مورد استفاده قرار بگیرند. این عنصر برای کسانی که به وسایل تزئینی و تنوع در چیدمان آنها علاقه دارند و یا برای نگهداری کتاب هایشان دنبال راه حل هستند، بسیار مفید خواهد بود. شلف ها در طراحی داخلی خانه تاثیرات مثبتی خواهند داشت.

تابلو فرش ریحان

شلف و ایجاد تنوع رنگی در خانه

هنگامی که تصمیم می گیریم که برای تغییر دکوراسیون خانه از شلف ها استفاده کنیم، با انتخاب درست رنگ آنها با توجه به رنگ دیوار مورد نظر می توانیم زیبایی اتاق را دو چندان کنیم. همانطور که در تصویر می بینید، قفسه‌های دیواری معلق سفید رنگ کنتراست بسیار زیبایی با دیوارهای سیاه رنگ این فضا ایجاد کرده‌اند و نتیجه این نوع طراحی جلوه‌ای زیبا، شیک، و منحصر به‌ فرد است.

ایجاد زیبایی و تعادل بصری با استفاده از شلف

در طراحی داخلی، دیوارها نقش به سزایی در انتقال حس فضایی ایفا می کنند. در تصویر زیر ایده‌ای جذاب و جالب توجه برای قفسه‌های دیواری معلق که باعث ایجاد تعادل بصری در فضا شده‌اند را می بینید. این کار با انتخاب درست اندازه شلف ها و چیدمانشان بر روی دیوار صورت گرفته است.

 

شلف ها و ایجاد فضای مفید برای نگهداری وسایل

به کارگیری این قفسه‌های دیواری معلق در یک اتاق نه تنها باعث اضافه شدن فضایی مفید برای نگهداری از وسایل شده است، بلکه حس و حالی مینی‌مال به کل فضا داده است.


 

با ما باشید: با توجه به این نکات در ادامه برای دیدن نمونه های استفاده از شلف ها در خانه با چیدانه همراه شوید.

این قفسه‌های دیواری معلق دارای طراحی بسیار جذاب و جالب توجه‌ای هستند و ترکیب فوق‌العاده زیبایی با رنگ‌های روشن و مردانه فضای داخلی ایجاد کرده‌اند.

قفسه‌های دیواری معلق در غذا خوری
این شلف ها جلوه‌ای متعادل و زیبا در این غذا خوری ایجاد کرده‌اند. تابلوی نقاشی و اشیای تزئینی روی قفسه‌های دیواری معلق این زیبایی را دوچندان کرده‌ است.

شلف ها در آشپزخانه‌ای روستیک و مدرن
قفسه‌های دیواری معلق سفید رنگ به طراحی خاص این آشپزخانه زیبایی و جذابیت اضافه کرده‌اند و به آن ظاهری متعادل و ساده داده‌اند.
 

خانه‌ای مسکونی با قفسه‌های خاص
در این اتاق نشیمن معاصر الهام‌بخش از ایده بسیار جذابی برای طراحی قفسه‌های دیواری معلق استفاده شده است. این شلف ها نه تنها فضایی برای نگهداری از کتاب‌ها و وسایل جالب توجه فراهم کرده‌اند، بلکه جلوه‌ای مفرح و خوشایند به فضا اضافه داده‌اند.
 

این قفسه‌های دیواری معلق ساده دارای طراحی بسیار خلاقانه‌ای هستند که در آن‌ها دستگاه خنک‌کننده هوا پنهان شده و مکان بسیار خوبی برای نگهداری از کتاب‌ها و به نمایش گذاشتن وسایل تزئینی فراهم شده است. 

این قفسه‌های دیواری معلق حس و حالی متوازن و زیبا به این اتاق نشیمن اضافه کرده‌اند. شلف ها به رنگ سیاه هستند و کنتراست بسیار جذابی با رنگ‌ وسایل تزئینی ایجاد کرده‌اند و از این طریق فضایی چشم‌گیر و جذاب به وجود آمده است.

 

قفسه‌هایی ساده اما زیبا
این اتاق نشیمن دارای طراحی مینی‌مالیستی و زیبایی است و قفسه‌های دیواری معلق که به شکل مستطیل هستند این زیبایی را دوچندان کرده و فضای مناسبی برای نگهداری از وسایل تزئینی به وجود آورده‌اند.

همانطور که مشاهده کردید، شلف ها بر اساس حس و حالی کلی فضا و کارایی‌شان طراحی و ساخته می‌شوند. ماده‌ای که برای ساخت این نوع قفسه‌ها استفاده می‌شود معمولا چوب است، زیرا چوب بسیار بادوام و ماندگار است. هم‌چنین قفسه‌های دیواری معلق را می‌توان در فضای حمام برای خلق جلوه‌ای مینی‌مال و نگهداری از حوله‌ها و وسایل موجود در حمام و نیز وسایلی که از آن‌ها به طور روزمره در حمام استفاده می‌شود به کار گرفت. صرف نظر ار سبک طراحی خانه‌یتان، شما باید از قفسه‌های دیواری معلق به گونه‌ای استفاده کنید که نه تنها فضای شما را زیباتر کنند، بلکه کارایی آن را افزایش داده و به کمک شما در نگهداری وسایل و به نمایش گذاشتن وسایل تزئینی بیایند.

مطالب بیشتر:  1+10 شلف خلاقانه

کتاب ها جای خود را در خانه پیدا کردند

چگونه خودمان یک قفسه مدرن بسازیم؟

 

برای خرید شلف های دکوری زیبا به فروشگاه چیدانه مراجعه فرمایید.

منبع: گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 19 آذر 1393
مطلب جالبی بود. فقط یه نکته که شلف سفید برای آشپزخونه اصلا مناسب نیست

ثبت دیدگاه