Chidaneh.com placeholder image

آباژور مدرن، 8 مدل دوست داشتنی در تورهای خانه گردی چیدانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

منابع روشنایی و نورپردازی در دکوراسیون منزل متفاوت است و علاوه بر تامین نور کافی، برای زیبایی بیشتر این منابع وارد عمل می شوند. آباژورها به عنوان یک عنصر تزئینی خاص و یک نورپردازی فرعی در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل نقش موثری دارند. به طور کلی یکی از بهترین محل قرار دادن آباژور در دکوراسیون پذیرایی در کنار مبلمان است، پس حتما در هنگام خرید آباژور باید به مدل آباژور ایستاده یا آباژور رومیزی بودن آن در کنار هماهنگی ترکیب رنگش با سایر لوازم و وسایل موجود در دکوراسیون منزل دقت کنید تا جلوه مطلوب را برای فضای داخلی شما داشته باشد. البته با توجه به کاربری های متفاوت آباژور در دکوراسیون غذاخوری و اتاق خواب هم مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه می خواهیم انواع آباژور مدرن در تورهای خانه گردی چیدانه را نشان دهیم تا با مدل های بیشتری آشنا شوید و انتخاب بهتری داشته باشید. 

[[nid:336340]]

تابلو فرش ریحان

آباژور ایستاده در خانه سه خوابه

  • موقعیت: شیراز
  • ترکیب رنگی: سفید و آبی
  • محل استفاده: غذاخوری

“ما برای صرفه جویی از وسایل قبلی مان استفاده کردیم و فقط برای هماهنگی رنگ ها، روکش مبل را عوض کردیم و رنگ میز ناهارخوری را تغییر دادیم. ما سعی داشتیم رنگ پرده و کوسن ها با تابلو نقاشی هایمان هماهنگ باشند و در کل همه وسایل از نظر سبک و رنگ با هم هماهنگی کامل داشته باشند. رنگ سبز و سفید را به دلیل آرامش و انرژی مثبتی که به محیط می دهند، انتخاب کردم. سبک مدرن به خاطر سادگی که در آن وجود دارد، از نظر بیینده باعث آرامش و ایجاد هماهنگی خاص در تمام وسایل و دکوراسیون منزل می شود. رنگ سفید نماد آرامش و رنگ سبز نشانه سر زندگی است و هر دو در کنار هم سرزندگی به وجود می آورند."

این مدل آباژور مدرن مدلی خاص و متفاوت دارد. پایه بلند این مدل آن را برای استفاده در همه فضاها مناسب می کند و به دلیل فرم حبابی شکل لامپ می تواند جلوه خاصی به دکوراسیون خانه تان ببخشد. یک آباژور زمینی جانشین هوشمندی برای نور روز است و می تواند نور مکملی نیز برای شب به شمار برود. 

مطلب منتشر شده: طراحی خانه سه خوابه، رنگ سفید در منزل این هنرمند شیرازی!

سهیل زندآذر
عکسهایی از خانه آقای پورمژده در رشت
سهیل زندآذر

آباژور خمیده در دکوراسیون

  • موقعیت: رشت
  • ترکیب رنگی: طوسی و سیاه
  • محل استفاده: نشیمن

“این رنگ ها و این سبک جزو سبک هایی بود که با آن احساس راحتی می کردیم و حس خوبی به ما منتقل می کرد. سبکی به دور از شلوغی و وسایل بی مصرف. ما خلوت بودن خانه را ترجیح می دادیم چون از نظر بصری به ما آرامش می داد و اگر دقت کنید در دکوراسیون نشیمن خانه، اکسسوری خاصی دیده نمی شود. در ارتباط با رنگ ها و ترکیب رنگی فقط باید بگویم که از قبل برنامه ریزی خاصی نشده بود. همه آنها در فروشگاه به صورت دلی و سلیقه ای انتخاب شد."

این مدل آباژور به نام مدل خمیده شناخته می شود. یکی از مزیت های مهم آباژورهای خمیده متحرک بودن آنهاست. بنابراین شما به راحتی می توانید بدون جا به جا کردن منبع نور، فقط با چرخاندن میله اصلی، به هر نقطه ای که نیاز دارید نور بتابانید. بیش ترین کاربرد آباژور خمیده در اتاق های نشیمن و پذیرایی برای روشن تر شدن فضای مبلمان هاست.

مطلب منتشر شده: دکوراسیون خانه 70 متری، طراحی مدرن و جوان پسند با سلیقه شایان!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی رنگی باغستان کرج
امیر صادقی

آباژور رومیزی کوچک

  • موقعیت: کرج
  • ترکیب رنگی: سفید، آبی و قهوه ای
  • محل استفاده: اتاق خواب

“استفاده از رنگ ملایم و آرامش بخش در دکوراسیون منزل و همچنین شلوغ نبودن طراحی داخلی حس خانه را برای ما به وجود آورده است. دکوراسیون اتاق خواب برای من بسیار مهم بود. فضایی که در حال حاضر در اتاق خواب به وجود آمده است با توجه به نور ملایمتر و رنگ آبی یکی از دیوارها می تواند فضای خوبی برای آرامش من باشد."

این مدل آباژور رومیزی کوچک برای اتاق خواب مناسب به نظر می رسد زیرا نور کمی به وجود می آورد و می تواند به عنوان شب خواب مورد استفاده قرار گیرد. کیفیت کلاهکی که برای آباژورتان در نظر می گیرید، مسئله مهم دیگری است که باید در زمان خرید خود به آن توجه کنید. کیفیت آن باید به گونه ای باشد که در اثر تماس با لامپ دچار سوختگی و یا تغییر رنگ نشود. خصوصا برای اتاق خواب بهتر است مقدار بیشتری از نور را فیلتر کند تا مزاحم خواب شما نباشد. 

مطلب منتشر شده: دکوراسیون آبی و سفید، خانه امیر و زهرا پر از آرامش است!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی مدرن شیراز
امیر صادقی

آباژور ایستاده چوبی

  • موقعیت: شیراز
  • ترکیب رنگی: نارنجی، سفید و قهوه ای
  • محل استفاده: اتاق خواب

" رنگ نارنجی به دلیل گرم بودن در کنار رنگ طوسی حس خوبی را به ساکنین انتقال می دهد. رنگ سفید و رنگ چوب هم حس پاکیزگی و طبیعی بودن را در منزل القا می کنند. همینطور سبک مدرنیته به لحاظ سن و سال و روحیه اعضای خانواده و مهمتر از همه علاقه خود بنده انتخاب شده است."

این مدل آباژور ایستاده با بدنه چوبی و کلاهک رنگی گزینه مناسب برای فضای اتاق خواب و اتاق کودک محسوب می شود، این آباژورها را می توانید با رنگ های پرده، فرش و کوسن های اتاق خواب خود هماهنگ کنید و ظاهر جدیدی از دکوراسیون اتاق خواب به وجود بیاورید. به یاد داشته باشید ارتفاع کلاهک باید به اندازه ای باشد که لامپ و سیم کشی های داخلی، به هیچ عنوان دیده نشوند. نکته بعدی هماهنگی ارتفاع آباژور با پایه آن است. برای ایجاد تناسب از نظر دید بصری، معمولا ارتفاع کلاهک را به اندازه دو سوم ارتفاع پایه آباژور در نظر بگیرید. 

امیر صادقی
عکاسی خانه ی تلفیقی نیاوران
امیر صادقی

آباژور ایستاده نیمه مدرن

  • موقعیت: تهران
  • ترکیب رنگی: آبی و طوسی
  • محل استفاده: نشیمن، کنار شومینه

“رنگ آبی رنگی عرفانی است و به عنوان نماد آرامش شناخته می شود. البته بقیه رنگ های استفاده شده در فضا هم مکمل آبی هستند. استفاده از وسایل قدیمی که برای من حس نوستالژیک دارند، حس خانه بودن را برایم القا می کنند."

معمولا ار آباژور به دو منظور استفاده می شود. یکی برای ایجاد نور بیشتر در فضا، که در این صورت باید از کلاهک هایی که نور را از خود عبور می دهند، استفاده کرد. بهترین انتخاب کلاهک های کریستال و شیشه ای هستند که بیشترین میزان انتشار نور را دارند. دلیل دیگری که از آباژور استفاده می شود، ایجاد طراحی داخلی متفاوت و آوردن رنگ و بافت به محیط  است. در این صورت، گزینه مناسب استفاده از کلاهک های پارچه ای با رنگ و بافتی هماهنگ با دکوراسیون است. در این حالت شما می توانید میزان عبور نور را با تعیین ضخامت پارچه در دست بگیرید.

مطلب منتشر شده: چیدمان خانه های کوچک، دکوراسیون زیبا و ایرانی یک هنرمند!

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی رسالت
استودیو پر

آباژور رومیزی دست ساز

  • موقعیت: تهران
  • ترکیب رنگی: زرد و قهوه ای
  • محل استفاده: اتاق خواب

“ما دوست داشتیم دکوراسیون خانه مان متفاوت باشد و به همین خاطر شروع به خرید لوازمی کردیم که برای تزیین و دکوراسیون منزل چندان عرف نبود. در این مسیر بسیاری از افراد از ما خواستند که حداقل یک گوشه از خانه را به صورت متفاوت دیزاین کنیم، اما ما قصد داشتیم تمام فضای داخلی خانه چیدمان متفاوت داشته باشد. ما معمولا وسیله ای نمی خریم، بلکه آن را می سازیم."

این مدل آباژور دست ساز که توسط صاحب خانه ساخته شده است، از جنس چوب بوده و ظاهری متفاوت دارد. آباژور مدرن تمام چوب یکی دیگراز آباژورهای رومیزی پر طرفدار است که می تواند علاوه بر روشنایی به فضای شما گرمای خوبی ببخشد، این مدل از آباژورها به دلیل بافت خاص خود و خصوصا مدلی که در این خانه می بینید، در هنگام روشنایی بازی نور و سایه جذابی را به وجود می آورند که چهره منحصر به فردی به دکوراسیون شما می بخشد.

مطلب منتشر شده: وسایل چوبی دست ساز، دکوراسیون خانه زوج نجار در تهران!

امیر صادقی
عکاسی منزل خاص مونا و سعید در کرج
امیر صادقی

آباژور مدرن ایستاده

  • موقعیت: تهران
  • ترکیب رنگی: قرمز، کرم و قهوه ای
  • محل استفاده: نشیمن

“ما دلیل خاصی برای سبک دکوراسیون خانه نداشتیم و‌ هر چیزی که می پسندیدیم را با توجه به بوجه مالی مان انتخاب کردیم. روند خاصی هم برای طراحی پیش نگرفتیم، بلکه با سلیقه شخصی و با عشق طراحی داخلی منزل را انجام دادیم. هر گوشه این خانه به ما حس خانه بودن می دهد."

در انتخاب آباژور های پایه بلند به سبک مبلمان خود توجه کنید. آباژور ایستاده گزینه مناسبی برای پر کردن فضاهای خالی شماست و می تواند به عنوان روشنایی مکمل در فضا حاضر شود. پس در انتخاب آباژور برای فضاهای خالی خود دقت کنید. آباژور می تواند در کنار یک مبل تک و یا میز قرار گیرد و نقطه ی کانونی فضای شما را بسازد. خصوصا در مدل هایی مانند تصویر که پایه ها فضای بیشتری اشغال می کنند به محل قرارگیری باید توجه بیشتری داشته باشید. 

مطلب منتشر شده: دکوراسیون ارزان و شیک، خانه کوچک مونا و سعید در کرج!

فروزان رحمانی
منزل خانم بهناز رحمانی
فروزان رحمانی

آباژور معاصر و جدید
 

  • موقعیت:شیراز
  • ترکیب رنگی: طوسی و قهوه ای
  • محل استفاده: نشیمن

“از آنجایی که تخصصی در رابطه با سبک دکوراسیون و چیدمان نداریم، آنچه که به نظرمان زیبا بود و دوستش داشتیم را برای طراحی داخلی خانه اجرا کردیم. فقط بیشتر تمرکزمان بر استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون منزل بود.ما یک خانه ساده و گرم می خواستیم و دوست داشتیم همه چیز زنده باشد. به همین دلیل از چوب با رنگ و رگه های طبیعی و گیاهان در چیدمان منزل به میزان بیشتری استفاده کردیم. ما بیشتر سعی کردیم از رنگ های خنثی برای کفپوش و کابینت استفاده کنیم و با استفاده از فرش ایرانی و تابلوهای نقاشی به خانه روح بدهیم."

یکی از منابع نورپردازی خانه، آباژور ایستاده ای است که با پایه های چوبی و با ظاهر متفاوتش خانه را خاصتر جلوه می کند. آباژورهای فلزی با طراحی های خاص یکی دیگر از انتخاب های منحصر به فرد شما خواهد بود که می تواند در فضای دکوراسیون شما جلوه گری کند. البته در این خانه آباژور پایه های چوبی دارد.

مطلب منتشر شده: دکوراسیون خانه مدرن، چاشنی المان ایرانی در منزل بهناز و محمدرضا

پیشنهادات چیدانه: از کجا بخریم؟ از چه کسی کمک بگیریم؟

برای خرید آباژور می توانید از اهالی فن پیشنهادی چیدانه کمک بگیرید:

با کلیک بر روی لینک مطلب منتشر شده از هر خانه می توانید تصاویر بیشتری از آنها را مشاهده کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه