Chidaneh.com placeholder image

چگونه با شیشه های دهن گشاد شمعدان روستیک بسازیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازیدبرای این‌که بتوانید از تفریح در فضای بیرونی خانه خود لذت بیش‌تری ببرید، این شیشه‌های دهن‌گشاد ساده که از قلاب‌های موجود در باغ آویزان شده‌اند راه حل شما هستند. این شیشه‌ها که تبدیل به بخشی از منبع نوری فضای بیرونی خانه شما می‌شوند جریان نوری بسیار خوبی در هوا ایجاد می‌کنند و فضای شما را تبدیل به یک فضای خوشایند، جذاب، و دوست‌داشتنی می‌کنند و باعث می‌شوند که جمع دوستانه شما برای ساعات طولانی لذت بخش باشد و کسی از این معاشرت خسته نشود. با چیدانه همراه شوید و مراحل ساخت این شمعدان زیبا را بیاموزید.
 

چوب و هنر

برای ساخت این شمعدان مخصوص، شیشه‌های دهن‌گشادی با ابعاد و اندازه‌های مختلف را از انباری خانه خود بیرون بیاورید. اندازه‌های مختلف این شیشه‌ها باعث ایجاد ظاهری روستیک در فضای بیرونی خانه شما می‌شود. خوبی این شیشه‌ها این است که به راحتی می‌توانید آن‌ها را از فضای بیرونی خانه خود به فضای درونی خانه، بسته به جایی که مشغول تفریح هستد، منتقل کنید. از این شیشه‌ها می‌توانید برای مهمانی‌های تابستانی، مراسم عروسی پیش رو، یا یک مهمانی معمولی در کنار اعضای خانواده و دوستان خود استفاده کنید.

چیزهایی که برای ساخت این شیشه‌ها به آن‌ها نیاز خواهید داشت:

·        شیشه‌های دهن گشاد با نوارهای پیرامونی آن‌ها.

·        دریل با یک مته ریز.

·        زنجیرهای ریز.

·        سیم‌چین.

·        انبردست.

·        قلاب‌های مخصوص باغ.

·        شمع‌های کوچک یا شمع‌های وارمر.

·        رنگ اسپری (دلبخواهی).

نوارها را از دهانه شیشه‌ها جدا کنید و چند حفره با فاصله‌های یکسان بر روی سطح هر کدام از نوارها ایجاد کنید (حتما از مته‌های ریز برای این کار استفاده کنید).
 

در این مرحله، می توانید رنگ نوارهای شیشه‌ها را تغییر دهید. در این نمونه برای این‌که این نوارها با زنجیرهایی که قرار بود به آن‌ها وصل شود از نظر بصری هماهنگ شود آن‌ها را به رنگ طلایی درآوراند. این مرحله کاملا به سلیقه شما ربط دارد و برای انجام آن باید از رنگ اسپری استفاده کنید. برای این‌که رنگ به خوبی روی نوارها بشیند، باید چند لایه رنگ روی آن‌ها ایجاد کنید.

از سیم‌چین استفاده کنید و زنجیرهای ریز را هر کدام به طول 20 سانتی‌متر ببرید و آن‌ها را از حفره‌های ایجاد شده بر روی نوارهای شیشه‌ها رد کنید تا بتوانید شیشه‌ها را به راحتی به قلاب‌ها آویزان کنید. سعی کنید زنجیرهایی را انتخاب کنید که در عین ظریف و زیبا بودن، بتوانند وزن شیشه‌های شما را تحمل کنند. این زنجیرهامناسب این پروژه هستند و زیبایی خاصی به شیشه‌ها اضافه می کنند.

در این مرحله نوارها را سر جای خود گذاشته و دور دهانه شیشه‌ها بپیچد تا کار شما تقریبا به پایان برسد.

شیشه‌ها را تا نیمه پر از آب کنید و سپس شمع‌های کوچک را داخل آن بگذارید تا در درون آب شناور شوند. وجود شمع‌ها در داخل آب باعث ایجاد جریان نوری بسیار ملایم و زیبایی می‌شود و وقتی این شیشه‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند این زیبایی دوچندان می‌شود. این شیشه‌ها را در قسمت‌های مختلفی از خانه می‌توانید آویزان کنید، شاید بهترین جا برای نصب آن‌ها فضای ورودی خانه باشد، چراکه وقتی فرد وارد خانه می‌شود با نوری زیبا روبه‌رو شده و احساس خوبی به او دست می‌دهد.

قلاب‌های مخصوص باغ بسیار مناسب آویزان کردن این شیشه‌ها هستند. چراکه هم فرم زیبایی دارند و هم به سادگی وزن شیشه‌ها را تحمل می‌کنند. این قلاب‌ها در همه ابزار‌فروشی‌ها موجود هستند و قیمت چندانی ندارند. فقط تنها نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که آن‌ها را به شیوه‌ای زیبا در کنار هم نصب کنید تا وقتی شیشه‌ها روی آن‌ها قرار می‌گیرند یک ترکیب‌بندی بصری و نوری زیبا در فضا ایجاد شود.

این شیشه‌ها ظاهری روستیک و زیبا به فضا اضافه می‌کنند و حس و حالی ملایم در فضای بیرونی خانه شما ایجاد می‌کنند. وقتی در تاریکی به این شیشه‌های روشن نگاه می‌کنید کاملا شبیه یک حشره شب‌تاب زیبا هستند.

 

مطالب مرتبط: روش ساخت تراریوم، گلخانه شیشه ای کوچک

با شیشه های دهن گشاد یک گلدان زیبا بسازید

با بطری های دور ریختنی گلدانی زیبا بسازید

منبع: ehow | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه