Chidaneh.com placeholder image

چگونه یک کره تزئینی زیبا بسازیم

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازیداستفاده از رنگ طلایی یکی از پرطرف‌دارترین و داغ‌ترین گرایش‌های طراحی داخلی در سال 2014 تا به حال بوده است. اضافه کردن رنگ طلایی به فضای خانه حس و حالی لوکس و زیبا به آن می دهد. خوبی رنگ طلایی این است که از آن در هر فصلی از سال می‌توان در طراحی دکوراسیون داخلی منزل  استفاده کرد و اگر آن را با رنگ‌های دیگر خوب و مناسب ترکیب کنید می‌توانید به یک فضای زیبا و منحصربه‌فرد دست پیدا کنید.

این رنگ را می‌توانید در کلبه‌های ساحلی با رنگ‌مایه‌های آبی، در آپارتمان‌های به سبک مراکشی با رنگ‌های بازیگوش، و یا در فضاهای سنتی با رنگ‌های سیاه و سفید ترکیب کنید. این رنگ در هر فضایی و با هر سبک طراحی قابل استفاده است. 

قالیشویی ادیب

 

فرقی نمی‌کند که از این رنگ چگونه و در کجا استفاده کنید،  رنگ طلایی بی‌پایان و بی‌زمان است و هر طراحی باید از آن استفاده کند.
 

این کره‌های مجسه مانند آن‌قدر کوچک هستند که می‌توانید آن‌ها را بر روی میز تحریر خود قرار دهید. حتی می‌توانید نوع بزرگ‌تر آن‌ها درست کنید و بر روی طاقچه شومینه و یا سطح زمین به نمایش بگذارید. دست شما در اندازه این کره‌ها باز است.

خب بیایید شروع کنیم و ببنیم که این کره‌های توخالی چگونه ساخته می‌شوند.

مواد و مصالح مورد نیاز:

·        لوله‌های وینیلی شفاف به قطر و اندازه مورد نظر شما.

·        قیچی.

·        رنگ اسپری مورد نظر شما.

·        چسب تفنگی داغ.

·        سیم‌هایی که به راحتی خم شوند.
 

ابتدا، سه قطعه از لوله‌ها را به اندازه دلخواه خود برش دهید (نمونه‌هایی که در عکس می‌بینید 15 سانتی‌متر هستند).

سیم‌ها را از درون لوله‌ها رد کنید و در انتها آن‌ها را برش دهید. فقط باید حدود 5/2 تا 5 سانتی‌متر از هر طرف لوله سیم اضافه‌تر وجود داشته باشد تا هنگام گره زدن آن‌ها دچار مشکل نشوید.

 

برای بستن دو سر لوله‌ها و ایجاد شکل دایره، سیم‌ها را به دقت به هم گره بزنید.

 

یکی از دایره‌ها را دور دایره دوم بپیچید (همان طور که در عکس مشاهده می‌کنید) و سپس هر دو سیم را به هم گره بزنید تا کره شما کامل شود.

 

سیم‌های اضافه را داخل لوله‌ها قرار دهید تا از آن‌ها بیرون نزنند و شکل کره شما را زشت نکنند.

 

دایره سوم را دور دو دایره قبلی بپیچید (همان طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید) و سپس تمام سیم‌ها را به هم گره بزنید. این مرحله باید به دقت انجام شود تا سیم‌ها به شکلی زیبا و منسجم به هم گره بخورند.

 

شکل نهایی شما باید چیزی شبیه عکس بالا باشد.

تعداد دایره‌ها کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید دایره چهارم را نیز به دور سه دایره دیگر بپیچید. این مسئله کاملا به سلیقه و ذائقه زیبایی‌شناسانه شما بستگی دارد.

 

برای این‌که در انتها تمام سیم‌ها به هم به خوبی وصل شوند و شکل خوبی هم پیدا کنند، مقداری قابل توجهی چسب را با استفاده از تفنگ مخصوص بر روی محل اتصال سیم‌ها قرار دهید.

اکنون نوبت رنگ کردن لوله‌ها رسیده است. رنگ مورد نظر خود را انتخاب کرده و لوله‌ها را به رنگ دلخواه خود اسپری کنید. رنگی که ما انتخاب کرده‌ایم رنگ طلایی است و دلایل آن را نیز در بالا به شما گفته‌ایم. اکنون کار شما به پایان رسیده است.

 

در عکس بالا مشاهده می‌کنید که استفاده از چسب چه ظاهر خوبی به محل اتصال سیم‌ها می‌دهد و با کلیت آن هماهنگ می‌شود. البته در چسب زدن باید دقت کنید، چراکه اگر چسب شما بیش از حد زیاد و یا بیش از حد کم شود، به این ظاهر خوب دست پیدا نمی‌کنید.
 

به ما بگویید: لطفا نظرات خود را در مورد ساخت این کره‌های طلایی در بخش بحث و گفتگو چیدانه با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط: با بطری های دور ریختنی گلدانی زیبا بسازید

با شیشه های دهن گشاد یک گلدان زیبا بسازید

یک ویترین برای نمایش خورده ریزها بسازید

لامپ های سوخته را دور نیندازید!

 

منبع: ehow | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه