Chidaneh.com placeholder image

مدل ساعت دیواری، با 3 چیدمان جذاب

به قلم: گلنار

انواع ساعت دیواری نه تنها به عنوان یک علامت و هشداردهنده برای زمان و مرتب کردن کارها هستند، بلکه حتی با انتخاب صحیح و درست می توانند نقش یک عنصر دکوراتیو زیبایی را نیز ایفا کنند و در دکوراسیون منزل شما خود را به نمایش قرار دهند. امروز می خواهیم به همراه گروه لوتوس، با دید متفاوتی به ساعت ها در دکوراسیون نگاه کنیم. با ما همراه باشید تا چیدمان متفاوتی از ساعت برای تزیین دیوار را بررسی کنیم.

 

چوب و هنر

مدل ساعت دیواری برای تزیین دیوار

در مورد انتخاب و خرید انواع ساعت دیواری ترفندهای ساده ای وجود دارد که می توانیم به واسطه آن ها انتخاب مناسب تری داشته باشیم. به طور مثال قبل از هر خرید بدانید که ساعت چطور روی دیوار چیدمان شود، در چه ارتفاعی قرار بگیرد و یا این که ساعت به چه اندازه ای باشد؟

  • در مرحله اول باید ساعتی را انتخاب کنید که از نظر سبک و رنگ با دکوراسیون‌تان هم خوانی داشته باشد.
  • در مرحله دوم اندازه ساعت دیواری را بر اساس اندازه دیوار و قاب عکس هایی که می خواهید در کنارش استفاده کنید انتخاب نمایید.
  • اگر به ساعت دواری با اندازه بزرگ علاقه دارید مسلما بهتر است که آن را به تنهایی روی دیوار قرار دهید.

تزیین دیوار با ساعت دیواری

انوع چیدمان ساعت دیواری

برای رسیدن به یک چیدمان مناسب ایده ها و روش های متنوعی وجود دارد. اما برای این که به یک اصول ساده دست پیدا کنید می توانید از دو روش:

  • چیدمان متقارن ساعت دیواری
  • چیدمان نامتقارن ساعت دیواری

استفاده نمایید. استفاده از هر یک از این چیدمان ها به سلیقه شخصی و سبک دکوراسیون شما بستگی خواهد داشت.

تزیین دیوار با ساعت دیواری

چیدمان متقارن ساعت دیواری

این چیدمان برای کسانی که طرفدار تقارن هستند خیلی مناسب است و اغلب هم در سبک های کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد.  برای این کار باید ساعت را در مرکز قرارداده و قاب عکس ها یا تابلوی هنری یا هر دیوارکوبی که مدنظر دارید را در دو طرف ساعت قرار بدهید.

این چیدمان به خصوص برای بالای شومینه و میز کنسول شیک و زیبا خواهد بود.

چیدمان ساعت دیواری

چیدمان ساعت دیواری

چیدمان نامتقارن ساعت دیواری

این چیدمان نسبت به مدل قبل مدرن تر محسوب شده و اثری از تقارن در آن دیده نمی شود. به این شکل که می توانید ساعت را سمت چپ یا راست دیوار قرار داده و قاب ها را در طرف دیگر نصب نمایید. در این چیدمان برای ساعت دیواری باید به رعاست تعادل در چیدان دقت کافی داشته باشید.

نکاتم مهم در انتخاب ساعت دیواری

  • بالا یا پایین بودن ساعت روی دیوار نسبت به قاب عکس ها، بستگی به اندازه ساعت و همین طور ارتفاعی دارد که می خواهید آن را نصب کنید.
  • این نکات فقط برای ساعت دیواری نیست و حتی برای ساعت های ایستاده هم می توانید از این ترفندها استفاده نمایید.
  • یکی از موارد استفاده ساعت دیواری که بسیار هم کارآمد و مناسب است استفاده از آن در راهرو و راه پله است. پیشنهاد می شود از ساعت هایی برای این فضاها استفاده کنید که صدای تیک تاک خوبی داشته باشند!

“برای مشاهده مدل های بیش تر به پروفایل گروه لوتوس در چیدانه مراجعه نمایید"

مطلب مرتبط: 

مجری : زهرا احمدی | فیلمبردار: محمدحسن جمالی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه