Chidaneh.com placeholder image

بازسازی و تعمیرات ساختمان، چقدر پول کنار بذاریم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

متخصصان به شما پاسخ می دهند: زمانی که کار بازسازی فضای زندگی و محل کار شما به تعویض کابینت و یا تغییر کفپوش و دیوارپوش محدود نمی شود. پس وقت آن رسیده است که به دنبال یک گروه طراحی حرفه ای باشید که مدیریت پروژه شما را از ابتدا تا انتهای کار بر عهده داشته باشد. بسته به شرکت معماری که شما انتخاب می کنید محدوده و دامنه فعالیت گروه معماری و طراحی دکوراسیون شما می تواند از پی ریزی و تقویت زیر بنا تا بازسازی و تعمیرات ساختمان یا حتی طراحی مبلمان و تغییر دکوراسیون داخلی متفاوت باشد. در این مطلب از چیدانه می خواهیم صفر تا صد روند بازسازی آپارتمان را از زبان استودیو معماری اسکیس یکی از متخصصان این حوزه مورد بررسی قرار دهیم تا با روند، هزینه های بازسازی آپارتمان و مدت زمان بازسازی بهتر آشنا شویم.

استودیو معماری اسکیس (سهامی خاص)
کابینت مدرن آشپزخانه ایرانی
استودیو معماری اسکیس (سهامی خاص)

اسکای اسکرپر

اولین اقدام در روند بازسازی و طراحی داخلی یک پروژه چیست؟ 

اولین قدم در شروع بازسازی داخلی یک پروژه، تجزیه و تحلیل فضا و بررسی نقاط ضعف و قوت پروژه و همچنین مصاحبه با کارفرما جهت تعیین و برداشت نیازها است. در این مرحله که از مهمترین مراحل یک پروژه بازسازیاست باید با مشاوره و ارائه مطالب مفید و همچنین نمونه های موردی باکیفیت و مناسب پروژه به کارفرما در جهت تصمیم گیری درست نیازها قدم برداشت تا در انتهای پروژه، کارفرما از زمان و هزینه ای که صرف این مقوله کرده نهایت رضایت را داشته باشد.

در پروژه بازسازی ویلای آقای تهرانچی در چالوس، پس تعیین سبک طراحی داخلی با کارفرما که بصورت مدرن مینیمال و تعیین تم رنگی، شروع به طراحی کردیم که پس از 2 مرحله کرکسیون با کارفرما به طرح نهایی رسیدیم. با تایید طرح و پس از تهیه نقشه های اجرایی ، برآورد هزینه ها انجام شد و سپس مراحل ساخت پروژه کلید خورد.

استودیو معماری اسکیس (سهامی خاص)
بازسازی ویلا در چالوس
استودیو معماری اسکیس (سهامی خاص)

آیا شما پیش از آغاز بازسازی نمونه ی سه بعدی و طراحی اولیه به کارفرما ارائه می دهید؟ 

به گفته ی استودیو معماری اسکیس: " اگرچه این روزها هنر معماری داخلی در دنیا به عنوان یک علم روانشناسی محیطی مطرح و برای طراحی داخلی اصولی تعریف شده است، ولی در نهایت نمی توان سلیقه و نظر کارفرما و کاربر محیط نادیده گرفته شود " . در همین راستا و در جهت درک بهتر فضای طراحی شده از سوی کارفرما، تیم حرفه ای طراحی ما پس از طراحی، طرح مورد نظر را به صورت تصاویر رندری حقیقی به کار فرما ارائه داده تا بتواند نظرات کارفرما را در طرح اثر داده و به نتیجه مطلوب برساند. در پروژه بازسازی ویلای چالوس نیز به مانند سایر پروژه ها پس از طراحی و ارائه تصاویر طراحی شده به کارفرما توانستیم نظرات زیبایی شناختی کارفرما را جلب کنیم.

استودیو معماری اسکیس (سهامی خاص)
رنگ سبز در دکوراسیون داخلی
استودیو معماری اسکیس (سهامی خاص)

به طور کلی زمان شروع و پایان یک پروژه را بر اساس چه فاکتورهایی پیش بینی می کنید و برای تضمین زمان اجرای پروژه چه راهکاری را ارائه می دهید؟

یکی از دغدغه های کارفرمایان عدم اطلاع از میزان زمانی است که باید به تغییر دکوراسیون پروژه خود اختصاص دهند است. زمانبندی پروژه با میزان حجم و آیتم های اجرایی پروژه رابطه مستقیم دارد. هرآنچه میزان آیتم های کاری و عملیات اجرایی بیشتر باشد مسلما زمان پروژه بیشتر خواهد شد. تیم تخصصی اجرایی استودیو معماری اسکیس پس از تجربه اجرای ده ها پروژه معماری و معماری داخلی ، این توانمندی رو دارد که با هم پوشانی فعالیت ها، زمان اجرا رو به حداقل زمان ممکن برساند. در این پروژه پس از بررسی فعالیت ها، تا جایی که تداخل آیتم ها مشکل آفرین نمی شد، فعالیت ها هم پوشانی و پروژه در اسرع وقت به پایان رسید.

استودیو معماری اسکیس (سهامی خاص)
بازسازی ویلا با دیوارهای آجری
استودیو معماری اسکیس (سهامی خاص)

هزینه بازسازی و قیمت تمام شده یک پروژه شامل چه مواردی می شود، در صورت امکان به صورت بازه ای و براساس متراژ هزینه ی هر فعالیت را بفرمایید.

  • تغییر کفپوش : با توجه به متریال از متری 30 الی 200 هزار تومان
  • تغییر دیوار پوش: با توجه به متریال از متری 30 الی 120 هزار تومان
  • کاغذ دیواری:  با توجه به برند از رولی  30 الی 300 هزار تومان
  • رنگ آمیزی دیوار: متری حدود 6-8 هزارتومان
  • سقف کاذب: با توجه به متریال از متری 40 الی 100 هزار تومان
  • نورپردازی: با توجه به برند بسیار متنوع میباشد
  • تعویض درب و پنجره : با توجه به برند از متری  200 الی 500 هزار تومان
  • طراحی کمد و قفسه: با توجه به متریال از متری 150 الی 300 هزار تومان
  • تعویض کابینت: با توجه به متریال از متری 550 هزارتومان الی 2 میلیون تومان
  • تعویض سینک و روشویی: با توجه به برند از  100 الی 800 هزار تومان
  • تعویض شیرآلات: بسیار متنوع می باشد.
  • تاسیسات داخلی: با توجه به سیستم لوله کشی و نوع آن متنوع است.

استودیو معماری اسکیس (سهامی خاص)
چیدمان پذیرایی ویلا
استودیو معماری اسکیس (سهامی خاص)

در چه زمانی امکان دارد هزینه های یک پروژه بیشتر از حد پیش بینی شود در چنین مواردی چه راهکاری را برای حل مسئله پیشنهاد می دهید؟

تنها درصورت افزایش حجم کار و یا تغییر نوع و کیفیت متریال، میزان هزینه های بازسازی برآورد شده افزایش می یابد. تیم تخصصی ما پس از طراحی و تعیین میزان حجم آیتم ها و همچنین تعیین نوع متریال هزینه نهایی پروژه را با کمترین میزان تلورانس و تفاوت قیمت اعلام می کند.

استودیو معماری اسکیس (سهامی خاص)
بازسازی ویلا در چالوس
استودیو معماری اسکیس (سهامی خاص)

در روند بازسازی یک فضا چه مواردی را کارفرما باید فراهم کند؟

ما معمولا در پروژه های بازسازی و تعمیرات ساختمان پس از واگذاری کارگاه از سوی کارفرما و تعیین دقیق تمامی موارد، سعی برآن داریم کارفرما کمترین زمان و انرژی را صرف کند و تقریبا تیم ما برای تمام امور راه حل های منطقی و ایده آل پیدا می کند.

استودیو معماری اسکیس (سهامی خاص)
پروژه بازسازی ویلای آقای تهرانی چالوس
استودیو معماری اسکیس (سهامی خاص)

در آخر: برای آنکه یک پروژه به بهترین نحو طراحی و اجرا شود چه پیشنهادی دارید.

هر پروژه ای که برنامه ریزی دقیق و حساب شده داشته باشد، قطعا فعالیت ها با بهترین کیفیت و کمترین زمان قابل اجراست. تیم اجرایی ما قبل از شروع کار، تمامی فعالیت ها رو تجزیه و تحلیل می کند و با بالاترین اطلاعات وارد اجرای پروژه می شود تا با کمترین مشکل روبرو شود.

اگر برای بازسازی آپارتمان و تغییر دکوراسیون فضای کار و زندگی خود به دنبال یک طراحی ویژه هستید، استودیو معماری اسکیس یکی از مناسب ترین شرکت های پیشنهادی چیدانه است که می توانید برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به پروفایل آنها در چیدانه مراجعه فرمایید و بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه های پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید. 

نویسنده: استودیو معماری اسکیس | گزارشگر: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

به کانال تلگرام چیدانه بپیوندید!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
پاتوپا در تاریخ 24 مرداد 1396
فروشگاه اینترنتی پاتوپا:: کامل ترین فروشگاه ساختمانی اینترنتی دارای انواع پارکت و لمینت ،کاغذ دیواری و.... همه انچه که برای بازسازی نیاز دارید ما همیشه با شما هستیم … به وبسایت ما سر بزنید: patoopa.com
mehdikord در تاریخ 18 مهر 1396
برای پوشش سقف پاسیو با ما تماس بگیرید arena.pcn.ir

ثبت دیدگاه