Chidaneh.com placeholder image

آموزش ساخت لوستر با مکرومه، جلوه‌ای نو در دکوراسیون

به قلم: آرمین سرخوش افشار

در این مقاله از چیدانه با ما همراه باشید چرا که می‌خواهیم ساخت لوستر با مکرومه را به شما آموزش دهیم. می‌توانید از این لوسترهای زیبا در دکوراسیون منزل استفاده کنید و متناسب با سلیقه خودتان، سبک دکوراسیون و تم رنگی منزل‌تان و اینکه میخواهید لوستر مکرومه را در کدام بخش منزل بیاویزید، از رنگ‌های دیگری برای این مدل لوستر مکرومه استفاده نمایید.

ساخت لوستر با مکرومه

وسایل مورد نیاز برای ساخت لوستر با مکرومه:

  • 3 کلاف کاموا، یکی در هر رنگ
  • حلقه‌های مکرومه طلایی در سایزهای 20، 25 و 30 سانتی متری
  • قاب عکس 3*5
  • حلقه‌های طلایی
  • زنجیر طلایی
  • انبردست
  • قیچی
  • حلقه طلایی 2.5 سانتی متری

مراحل ساخت لوستر با مکرومه:

برای ساخت لوستر با مکرومه این مراحل را قدم به قدم انجام دهید:

سرویس خواب بالسا

1. منگوله درست کنید

از هر 3 رنگ کاموا چند تکه 10 سانتی متری برش بزنید و کنار بگذارید. شیشه و پشتی را از یک قاب 3*5 بردارید. قاب و نخ را با یک دست بگیرید، با دست دیگر 20 بار دور انتهای قاب بپیچید.

منگوله درست کنید

یک قسمت 10 سانتی متری دیگر از وسط حلقه‌ها رد کرده، یک گره بزنید و آن را از قاب خارج کنید؛ این قسمت بالای منگوله شماست. آن را نگه دارید تا بعداً حلقه از آن قسمت رد شود. حلقه‌های مکرومه منگوله را با پیچیدن یک قسمت 10 سانتی متری دیگر به دور نخ حلقه‌ای که حدوداً 2.5 سانتی متری از بالا به پایین آمده، محکم کنید، سپس یک گره بزنید. ته منگوله را ببرید تا نخ دیگر حلقه‌ای نباشد. به ایجاد منگوله‌ها ادامه دهید تا به اندازه کافی برای پر کردن هر 3 حلقه باشد. 

توجه: برای لوستر ما 45 منگوله آبی تیره، 42 منگوله آبی متوسط و 36 منگوله آبی روشن ساختیم.

منگوله های لوستر مکرومه

2. گره زدن منگوله‌ها به حلقه‌های مکرومه

قسمت بالای هر منگوله آبی تیره را به حلقه مکرومه 30 سانتی متری رد کنید، پس از محکم کردن گره، نخ اضافی را جدا کنید. به افزودن منگوله‌ها برای پر کردن حلقه ادامه دهید و در حین رد کردن آن‌ها را به هم نزدیک کنید.

گره زدن منگوله‌ها به حلقه‌های مکرومه
حلقه مکرومه لوستر با منگوله

همانند تصاویر زیر منگوله‌های آبی متوسط را روی حلقه 25 سانتی متری گره بزنید و منگوله‌های آبی روشن را روی حلقه 20 سانتی متری گره بزنید.

منگوله‌های آبی را روی حلقه 25 سانتی متری گره بزنید.
منگوله‌های آبی روشن را روی حلقه 20 سانتی متری گره بزنید.

3. حلقه‌های کوچک و متوسط را به هم بچسبانید

18 تا حلقه طلایی را با استفاده از انبردست باز کنید و کنار بگذارید. 12 زنجیر طلایی 10 سانتی متری را برش دهید و کنار بگذارید. کوچک‌ترین حلقه را روی میز قرار دهید. یک حلقه را روی حلقه مکرومه بکشید و قبل از بستن یک زنجیر اضافه کنید. این کار را 4 بار با فواصل مساوی از هم انجام دهید و زنجیر را به وسط حلقه بیاورید. 

حلقه متوسط را روی حلقه کوچک قرار دهید و یک حلقه در بالای آن که یک زنجیر در زیر آن قرار دارد اضافه کنید. زنجیر را از زیر به حلقه وصل کنید و همچنین زنجیر 10 سانتی متری دیگر را قبل از بستن حلقه روی هر حلقه متوسط 2 زنجیر خواهید داشت که آن را به کوچک‌ترین حلقه زیر وصل می‌کند و به حلقه بزرگ‌تر بالا متصل می‌شود. این کار را 4 بار با فواصل مساوی درست بالای زنجیر روی حلقه کوچک‌تر انجام دهید.

حلقه بزرگ مکرومه را اضافه کنید

4. حلقه بزرگ مکرومه را اضافه کنید

همین روش را در بزرگ‌ترین حلقه با اضافه کردن 4 حلقه با 2 زنجیر روی هر حلقه انجام دهید. طول زنجیر بالا بسته به اینکه آویز خود را چگونه آویزان کنید می‌تواند متفاوت باشد. وقتی کاملاً جمع شد، حلقه‌ها را ببندید.

آماده سازی لوستر با مکرومه برای آویزان کردن

4 زنجیره بالا را با استفاده از حلقه‌ها به یک حلقه طلایی 2.5 سانتی متری وصل کنید. چراغ را آویزان کنید و هر منگوله‌ای را که ممکن است نیاز به پیرایش داشته باشد ببرید. آویز را می‌توان روی یک لامپ یا با یک چراغ آویز کم وات آویزان کرد. همچنین می‌توانید چراغ‌هایی که با باتری کار می‌کنند را در داخل آن ببندید.

ساخت لوستر با مکرومه

از لوستر مکرومه ای خوشتان می‌آید؟ اگر از این مدل لوسترهای زیبا برای خودتان ساختید عکس بگیرید و برایمان در چیدانه ارسال کنید.

بیش تر بخوانید:

منبع: hgtv مترجم: آرمین سرخوش افشار

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 09 دی 1393
چه بامزه . عالی بود عالی

ثبت دیدگاه