Chidaneh.com placeholder image

طراحی اتاق کودک با تم کارتونی

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق کودک: آیا در خانه شما یک شاهزاده کوچک یا یک پرنسس خردسال زندگی می‌کند؟ آیا کودک شما دارای اتاقی است که به آن به عنوان پناهگاه ایمن خود نگاه می‌کند؟ بسیاری از کودکان شیفته کارتون‌ها و انیمیشن‌های مورد علاقه خود می‌شوند و نه تنها آن‌ها را بارها و بارها تماشا می‌کنند، بلکه دوست دارند فضای اتاق آن‌ها به گونه‌ای باشد که حس کنند در دنیای کارتون مورد علاقه خود زندگی می‌کنند. در این مطلب اتاق‌ خواب‌هایی را خواهید دید که دارای طراحی فوق‌العاده زیبایی هستند و یادآور کارتون‌ها و انیمیشن‌های محبوب کودکان هستند و هم‌چنین به کودکان این امکان را می‌دهند که دنیای تصورات و خیال‌های خود زندگی کنند. اتاق‌هایی تا این حد فانتزی و خیالی مخصوص هر کسی نیست، اما شما می‌توانید با استفاده از نمونه‌هایی که در این مطلب به شما معرفی می‌می شود ایده‌های بیش‌تری در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک خود داشته باشید و شاید از بخش‌هایی از ایده‌های موجود در این اتاق خواب‌ها استفاده کنید. مطمئن باشید اگر اتاق خواب کودک شما شبیه یکی از نمونه‌های زیر باشد او به اتاق خوابش به عنوان پناهگاهی امن و دوست‌داشتنی نگاه می‌کند و بیش‌تر اوقات خود را در آن سپری می‌کند.

تابلو فرش ریحان

شیر شاه. در این اتاق خواب، فضا به گونه‌ای طراحی شده است که یادآور آفریقای جادویی سیمبا یا همان شیر شاه است. برچسب‌ها و نقاشی‌های دیواری، پرده‌ها، میزهای کنار تخت‌‌خواب که شبیه صندوقچه‌های قدیمی هستند و خود تخت‌خواب همگی یادآور صحنه‌ها و مکان‌های موجود در انیمیشن شیر شاه هستند. شاید عنصری که بیش از حد به چشم می‌آید کوسن‌هایی با طرح‌های حیوانی و یک شیر عروسکی است.

ویژگی شگفت‌انگیز: پرده‌هایی که در چهار گوشه اتاق نصب شده‌اند همگی این حس را تداعی می‌کنند که انگار اتاق در درون یک چادر در یک صحرای آفریقایی قرار گرفته است و کودک در این فضا خوابیده است.در این حالت کودک شما خود را جای شیر شاه تصور می‌کند و تبدیل به قهرمان اتاق خود می‌شود.

سیندرلا: مالک این ارابه زیبا و جذاب حتما از خوابیدن در این فضای جادویی احساس لذت می‌کند. با وجود این ارابه خاص و دیگر عناصر فانتزی و خیالی، این اتاق خواب تبدیل به یک اتاق خواب رویایی برای دختر بچه‌ای شده است که دوست دارد نقش پرنسس‌ها را بازی کند و منتظر شاهزاده رویاهای خود بماند.
ویژگی شگفت‌انگیز: یک مسیر با طرح سنگ‌های مربع شکل در کف اتاق طراحی شده است که به ارابه پرنسس منتهی می‌شود.

پیتر پن: واقعا این اتاق خواب فوق‌العاده خاص و زیبا است. این اتاق خواب در درون یک کشتی دریایی قرار گرفته است که بسیار شبیه کشتی کاپیتان هوک است. علاوه بر نقاشی‌های دیواری فوق‌العاده جذاب این اتاق خواب، سقف به رنگ آبی تیره درآمده است و از این طریق فضا یادآور دریا و آسمان است و در عین حال صندوقچه جلوی تخت‌خواب به نظر می‌رسد که حاوی جواهرات  و اشیای قیمتی است.

ویژگی شگفت‌انگیز: نقشه روی دیوار کودک را به سمت اشیای قیمتی خیالی که در دل خاک مدفون شده‌اند هدایت می‌کند و از این طریق رمز و راز موجود در کارتون پیتر پن در این فضا هم جریان می‌یابد.

دیو و دلبر. این اتاق خواب که سبکی بسیار پرنسس‌گونه دارد شبیه اتاقی است که بلی (شخصیت کارتونی) زمانی که در قلعه دیو زندانی بود در آن زندگی می‌کرد. تخت‌خواب مرتفع، با لحاف‌های ابریشمی و ضخیم و سایه‌بان پرده‌دارش، شما را به خود جلب می‌کند و شما دوست دارید که خود را در آن غرق کنید. این اتاق کاملا براساس خیالات و فانتزی‌های کودکانه ساخته شده است و بدون شک هر کودکی عاشق آن می‌شود.

ویژگی شگفت‌انگیز: ‌تخت‌خوابی که هر چهار طرف آن با پرده محدود شده است به یک دختربچه این حس را می‌دهد که کاملا شبیه یک پرنسس زندگی می‌کند. پرنسسی که قهرمان کارتون مورد علاقه اوست.

علاالدین: تخت‌خواب این اتاق خواب شبیه یک قالیچه پرنده است و می‌تواند کودکی که در آن قرار دارد را وارد سفری در هزار و یک‌شب علاالدین و معشوقه زیبایش کند. شما می‌توانید با استفاده از یک قالیچه شرقی، کوسن‌های چرمی، و تعدادی کمی فانوس دریایی این حس و حال را در اتاق خواب کودک خود ایجاد کنید. برای تخت خواب او شما فقط به یک سایه‌بان بزرگ و زیبا نیاز دارید تا قالیچه پرنده او کامل شود و بتواند خود را جای علاالدین تصور کند.

ویژگی شگفت‌انگیز:‌ این تخت‌خواب آن‌قدر زیبا و خاص طراحی شده است که ممکن است نمونه مشابه آن را فقط در کاخ آگرابا پیدا کنید.

سفید برفی و هفت کوتوله. این اتاق خواب که تمام قسمت‌های آن از چوب ساخته شده است بسیار شبیه خانه زیبای هفت کوتوله است، جایی که سفید برفی به آن پناه برده بود. خیلی ساده است تصور این‌که کودکی که در این اتاق خواب زندگی می‌کند چه لذتی از این مسئله می‌برد و چه قدر خوش‌شانس است که چنین امکانی دارد. خوابیدن در این اتاق خواب همان حس و حالی را دارد که خوابیدن بر روی یک درخت یا خوابیدن در یک فضای خیالی در داستان‌های کهن.

ویژگی شگفت‌انگیز: نردبانی که در کنار تخت‌خواب قرار گرفته است از شاخه‌های درخت ساخته شده است.

پری دریایی کوچولو: آیا پری دریایی کوچک شما عاشق دریا و به ویژه پری‌های دریایی موجود در داستان‌های کارتون‌های کمپانی دیزنی است؟ این اتاق خواب به گونه‌ای طراحی شده است که انگار در زیر دریا قرار دارد. وجود نقاشی‌های دیواری که شبیه فضای زیر آب هستند این حس را در کودک ایجاد می‌کند که بخواهد هر شب در درون تخت‌خواب خود شیرجه بزند و از ماندن در آن لذت ببرد.

ویژگی شگفت‌انگیز: مبلمان سفید رنگ و دیوارهای به رنگ آبی- خاکستری فضای بسیار خوبی برای استفاده از برچسب‌های تماتیک ایجاد کرده‌اند. این ویژگی طراحی اتاق خواب باعث می‌شود که وقتی کودک بزرگ‌تر شد بتوان به راحتی طراحی اتاق خواب را تغییر داد و آن را متناسب با سن او طراحی کرد.

زیبای خفته. طراحی فوق‌العاده زیبای این اتاق خواب و استفاده از نقاشی‌های دیواری همگی ما را به یاد قلعه‌‌ای می‌اندازد که زیبای خفته در آن زندگی می‌کرد.

ویژگی شگفت‌انگیز: رنگ‌های کم‌رنگ و ساده هم مناسب استفاده در اتاق خواب کودکان و هم کودکستان‌ها است.

یخ‌زده. این فیلم یکی از موفق‌ترین محصولات کمپانی دیزنی در سال گذشته بود و السا (شخصیت اصلی آن) به سرعت تبدیل به بت دختربچه‌ها و دخترهای نوجوان شد. البته کودکی که در این اتاق خواب زندگی می‌کند یخ نخواهد زد، بلکه استفاده از رنگ آبی و فضایی یخ‌زده حس و حالی شبیه فیلم محبوب دختران نوجوان ایجاد کرده است تا کودک بتواند به طور کامل با حس و حالی کارتون مورد علاقه‌اش زندگی کند.

ویژگی شگفت‌انگیز: ستون موجود در این اتاق خواب به گونه‌ای طراحی شده است که کاملا شبیه یک درخت یخ‌زده شده است.

                                                                                                                    

داستان اسباب‌بازی. واقعا والدین این کودک ایده فوق‌العاده خوبی برای طراحی این اتاق خواب داشته‌اند و آن را شبیه فضای موجود در فیلم داستان اسباب‌بازی کرده‌اند. پالت رنگی و آثار هنری روی دیوار تداعی‌کننده این فیلم هستند و در عین حال بوز و وودی (دو شخصیت اصلی این کارتون) با غرور و افتخار بر روی دراور کنار تخت‌خواب ایستاده‌اند.

ویژگی شگفت‌انگیز: هواپیمایی که بر روی سقف نصب شده است در زیبایی و جذابیت این اتاق خواب نقش بسیار مهمی بازی می‌کند.

میکی موس. اولین و مهم‌ترین شخصیت کمپانی دیزنی ستاره این اتاق خواب است. مبلمان و ظاهر کلی این اتاق خواب بر اساس علایق یک پسر بچه طراحی شده است. تمام عناصر این اتاق جذاب و مناسب هستند. هر جزء در این اتاق خواب به گونه‌ای انتخاب شده‌ است که این موش چهار انگشتی بسیار معروف را ستایش کنند.

ویژگی شگفت‌انگیز: وجود موکت در این اتاق خواب حس و حالی قدیمی به این فضا داده است که با دوران میکی موس کاملا هماهنگ است.

کتاب جنگل. با وجود کابین و برگ‌های درخت در این اتاق خواب، والدین این کودک به طور کامل رویای کودک خود را به واقعیت نزدیک کرده‌اند. این کودک می‌تواند در یک جنگل واقعی زندگی کند و ساعات خود را به خوبی در آن سپری کند. جنگلی که کاملا شبیه کارتون دوست‌داشتنی اوست و با جنگل‌های دیگر کاملا متفاوت است.

ویژگی شگفت‌انگیز:‌ تخت‌خواب و کابین روی آن به خوبی از هم جدا شده‌اند که این مسئله باعث می‌شود کودک بین فضای بازی و فضای خواب تفاوت قائل شود و بتواند به راحتی ساعاتی از روز را در هر دو فضا سپری کند.
به ما بگویید: کدام یک از اتاق خواب‌های موجود در این مطلب مناسب کودک شما است؟ نظرات خود را می توانید در بخش بحث و گفتگو چیدانه با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط: رنگ هایی که کودکات دلبندتان را خلاق می کند

شش راز طراحی یک اتاق کودک استثنایی!

ایده های درخشان برای اتاق بازی کودکان

چگونه اتاقی باب سلیقه کودکتان طراحی کنید

سوالات خود را درمورد دکوراسیون منزل یا محل کارتان در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کارشناسان و اهالی فن به شما پاسخ دهند.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه