Chidaneh.com placeholder image

طراحی محیطی جذاب برای گربه ها در خانه و اتاق کار شما

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون:طراح این خانه که خود یک سازنده ساختمان است برای این‌که گربه‌ها را در فضای خوب و مناسبی سکنی دهد، شروع کرد به طراحی و ساختن راه‌های باریک مخصوص گربه‌ها، تونل‌ها، سکوها، و نشیمن‌گاه‌های مخصوص گربه‌ها در قسمت‌های مختلف خانه‌. این خانه شامل طراحی کمدهای مخصوص برای گربه‌ها و تعدادی زیادی خوش‌بوکننده برای معطر نگاه داشتن فضا است. برای این‌که موی گربه‌ها قسمت‌های مختلف خانه را کثیف نکند پنج جارو برقی روباتی برای تمیز نگه داشن فضاها آماده کرده است. این خانه به طور کامل برای آسایش و زندگی گربه‌ها طراحی شده است و طراح برای این کار از ایده‌های خلاقانه زیادی استفاده کرده است.

در اتاق کار که در این عکس مشاهده می‌کنید، گربه‌ها می‌توانند از یک ستون که با طناب پیچیده شده است بالا بروند و هم‌چنین بر روی سکوهای کناری این ستون‌ها بپرند و یا از راهروی اسپیرال پایین بیایند.طراح در این مورد می‌گوید: «در ابتدا فکر می‌کردم که احتمالا گربه‌ها به این عناصر فقط نگاه می‌کنند اما پس از مدتی دیدم که به راحتی از آن‌ها استفاده می‌کنند. این عناصر برای گربه‌ها شبیه شاهراه‌هایی است که آن‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و از این طریق در فضاهای مختلف خانه آزادانه حرکت کنند.»
 

چوب و هنر

در اتاق خواب اصلی، گربه‌ها می‌توانند از طریق تونلی که در فضای فوقانی درها ساخته شده است وارد اتاق شوند و مسیر خود را از طریق قفسه‌های معلق برای فضای استراحت ادامه دهند؛ فضایی که دارای تخت‌خواب‌هایی راحت در زیر نور طبیعی است و آن‌ها می‌توانند با خیال راحت در این فضا به استراحت بپردازند.برای دیدن عکس های طراحی فضای اتاق کار اینجا را مشاهده کنید.
 

در نزدیکی فضای ورودی خانه، برای گربه‌ها یک مسیر موج‌دار جذاب در فضای فوقانی در طراحی و ساخته شده است. هم‌چنین یک برکه پر از ماهی‌های زیبا در این فضا طراحی شده است که حسابی توجه گربه‌ها به آن جلب می‌شود.البته گربه‌ها هیچ‌گاه تلاش نکرده‌اند که ماهی‌ها را بگیرند. در این حالت ماهی‌ها می‌توانند در کنار گربه‌ها با خیال راحت زندگی کنند.
 

هم‌چنین در اتاق کار، قفسه‌های معلق بیش‌تری طراحی و ساخته شده است تا گربه‌ها دور از فضای کار بمانند و ساکنین بتواند بدون نگرانی از مزاحمت گربه‌ها به کارهای خود برسد.

شما می توانید نظرات خود را در بخش بحث و گفتگو چیدانه با ما در میان بگذارید. 

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه